Skocz do zawartości

[korba] deore m590


esi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam już spory luz na swojej korbie, stęka, trzeszczy, odkręca się śruba. Jest to korba mocowana na kwadrat, jakiś M440. Chciałbym zmienić mechanizm na Shimano-FC M590 model 2010. Czy to, że jest to system zintegrowany stanowi jakiś problem? Jak sprawa z łańcuchem (SRAM, przejechane raptem jakieś 1200km), spodziewać się przeskoków łańcucha?

Na co zwrocić uwagę przy kupnie by mieć pewność, że wszystko będzie pasowało?

 

Nie upieram się przy tej korbie, ale ceny powariowały, LX kosztuje już 280zł, a tą z allegro mogę mieć za 209zł. Truvativ chyba nie ma godnego odpowiednika.

Jakieś rady co do montażu? Zrobie to sam, czy lepiej serwis z gwintowaniem mufy?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów z kompatybilnością nie będzie, więc nie ma się o co martwić. Łańcuch nie powinien przeskakiwać, ale może szybko wyrobić nowe zębatki, i potem z nowym łańcuchem mogą być problemy ( u mnie przynajmniej są... ). Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi, to nie wymienisz tych korb. Lepiej oddaj do serwisu, bo moim zdaniem kupowanie klucza do suportu i ściągacza do korb, tylko po to by zdjąć stare korby, to nieporozumienie. Mufa już jest nagwintowana, więc drugi raz robić tego nie musisz. Możesz dać ją do planowania, jednak zdania o przydatności tego zabiegu są podzielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi, ale chyba jednak zdecyduje sie na serwis, przecież jeszcze trzeba nowy suport zamontować. Co do planowania to podobno suport który teraz posiadam chodzi idealnie jak nowy xtr (słowa serwisanta :) także sądze, że ten zabieg daruje sobie.

 

Dzieki za odpowiedzi.

 

to już nieco offtopicowo.

 

Co polecalibyście jakbym zdecydował sie zmienić jeszcze kasete i łańcuch. Możliwie tanio. Ale przy zachowaniu odpowienich wartości użytkowych. Mam kasete sram 980, łańuch pg-51.

Na szybko z allegro widze dwie opcje:

- kaseta hg50 i łańuch hg50 (całość 95zł)

- kaseta lx hg61 i łańcuch slx hg73 (84 + 55 = 139zł), jak mnie przekonacie to nawet kaseta slx.

 

Pytanie podstawowe, czy warto wydać te 50zł wiecej. Jeżdze ot tak, dla przyjemności, w zeszłym sezonie kupiłem rower, zrobiłem od lipca 1000km, w tym roku na razie mam jakieś 400km. Także laik, bez specjalnych wymagań. Chodzi mi o to by w miare płynnie to działało i wytrzymało jednak troche. tylko tyle. może warto bylo by kupić dwa łańcuchy przy wymianie całego napędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto. Warto dopiero kasetę xt kupić. Przy twoich przebiegach to kaseta deore prześmiga 2 pełne sezony a może i dłużej. Warto natomiast założyć do tej kasety jak i korby łańsuch HG-73 ( LX) jest mocniejszy dużo a niewiele droższy od HG-53. Odnośnie Korby, Ja na mojej deore 590 HT2 mam już 12k km i nie ma zużycia, nowy łańcuch przyjmuje za każdym razem. Obecnie jest w rowerze treningowym.

Polecam Ci zestaw Deore z łańcuchem LX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli najlepsza opcja Twoim zdaniem dla mnie to:

 

korba m590

kaseta hg50

łańcuch hg73?

 

Nie brzmi źle :icon_lol:

 

a jakbyście ocenili tą kasete?

DSCN7079.jpg

 

Zastanawiam sie jeszcze nad najbardziej ekononicznym wyjściem, czyli kupnem samych korb - licząc może na to, że wcale z tym łańcuchem i kasetą nie jest tak źle. Tylko oby się nie przeliczyć wg zasady kto oszczędza ten dwa razy traci. Przyda sie jeszcze odpowiedź na to pytanie i już będe więdział co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch zasłania najważniejszą zębatkę ( 5). Najbardziej się zużywa. Jak na mój gust to kaseta powoli kończy swój żywot.

 

Łańcuch zasłania najważniejszą zębatkę ( 5). Najbardziej się zużywa. Jak na mój gust to kaseta powoli kończy swój żywot.

 

Sorry łańcuch jest na 6 zębatce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pociągnie 2 tys, a co potem? Będzie problem jak wrzuce nowy łańcuch i kasete po tych 2 tys.? Nie mam doświadczenia za dużego. Powiem jeszcze że przy obecnej korbie przy zakupie roweru (używany) łańcuch lubił przeskakiwać. Zmieniłem sam łańcuch i w sumie pogodził się z reszta podzespołów po kiludziesieciu km. Niemal od razu. Od tamtego czasu wspomniane 1200km + zawsze wyczyszczony napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...