Skocz do zawartości

[rower] Dla "dużego" :) Rekreacja + bikejoring do 6-7tys.


wszechmogONcy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Mam na imię Łukasz i jestem nowy na forum, więc z góry przepraszam, jeśli mój topic jest w złym dziale.

 

Chciałbym zacząć przygodę z rowerami. Otóż mój problem polega na tym, że jest teraz mnóstwo różnych rodzajów rowerów i kompletnie nie mam pojecia jakiego ja potrzebuję. Będę jeździł zarówno sam, jak i chciałbym spróbować swoich sił w bikejoringu. Mam czteronożnego przyjaciela Alaskan Malamuta o imieniu Kai, który ma ponad 3 lata roku i zarówno On jak i ja chcielibyśmy razem aktywnie spędzić czas. Ja sam zaś chcę zrzucić nadwagę i myślę, że ta forma sportu będzie połączeniem przyjemnego z pożytecznym.

 

Ale wróćmy do tematu.. Jak już pisałem będę jeździł solo jak również z psem. Tereny będą różne, i polne, wiejskie szutrowe drogi jak również kręte pagórkowate tereny leśne.

I tu właśnie problem. Różni producenci mają w ofercie różne typy/grupy rowerów. Skąd taki szarak jak ja ma wiedzieć który rower ma wybrać?

 

Dodam, że kilka lat temu uwielbiałem jeździć ale tylko i wyłącznie rekreacyjnie na starym góralu gianta za 1500zł. Ale niestety po skoku z dosyć stromej górki leciwy Giancik się rozkraczył a ja zakończyłem z dnia na dzień moje hobby.

 

Ahaa, ma to znaczenie.. jestem ciężki i wysoki (190cm). Pułap cenowy? Hmmm... gdybym powiedział, że nie gra roli to bym zgrzeszył, więc powiedzmy, że chcę wydać na rower 6-7tysięcy (jeśli będzie coś dużo lepszego do mogę dołożyć). Myślę, że w tej cenie na pewno znajdzie się coś dobrego dla mnie, co mi posłuży przez kilka sezonów.

 

Trochę sumie poczytałem, to z malamutem zbyt wielkich prędkości nie rozwinę i jakiś wyczynowy rower mi do tego nie jest potrzebny. Problem w tym, że jestem bardzo ciężki. Ważę ponad 140kg. Mimo to jestem sprawny jak na swoją wagę.

Nie wiem jaki mam rower wybrać, żebym mógł bez problemu na nim jeździć i żeby nie pękł pod moją masą. Tak jak pisałem szutr, las, czasami niewielki skok przy większych prędkościach. Powiedzmy taka ostrzejsza rekreacja. Doradźcie mi proszę, bo nie chcę wydawać pieniędzy w błoto. Czekam i mam nadzieję, że parę dostanę parę rad.

 

P.S. Z mojego posta wyszło masło maślane troszkę, ale chciałem jak najjaśniej przedstawić mój problem.

Napisano

No rozumiem. Masz chyba rację.

Tylko ustalmy. Najważniejsze jest to żeby rower był mocny i wytrzymał moją mase + ewentualny uskok powiedzmy z metra max. Rozumiem, że najlepszy będzie hardtail? W jakich modelach się rozglądać przy ewentualnym Specialized lub Giancie?

 

No rozumiem. Masz chyba rację.

Tylko ustalmy. Najważniejsze jest to żeby rower był mocny i wytrzymał moją mase + ewentualny uskok powiedzmy z metra max. Rozumiem, że najlepszy będzie hardtail? W jakich modelach się rozglądać przy ewentualnym Specialized lub Giancie?

Napisano

@mitUSER

 

chyba oszalałeś, nie wiem co by zostało z tamtego roweru po sezonie przy metrowych skokach wykonanych przez tego ridera

 

@wszechmogONcy

 

Rower dla tego osobnika(ponad 140kg, ponad 190cm wzrostu i ostrzejsza rekreacja przy sprawności kilku sezonowej) powinien mieć przynajmniej:

 

1. Tarcze 203(przód), 180(tył)

2. Aluminiową mocną rame o rozmiarze przynajmniej 20cali

3. PANCERNE koła tzn piasty do DH, szprychy ( przynajmniej coś w stylu DT alpine III), obręcze przeznaczone do DH

4. Hamulce nie koniecznie lekkie, co NIEZAWODNE i mocne + metaliczne klocki. Avid elixir CR + metaliki powinny być OK.

5. Przerzutki oraz manetki nie wyżej niż XT(bo jaki sens dawać wiecej za coś co się nie przyda? XT wagowo wypada dobrze, a i wytrzymałości nie traci, choć osobiście to bym wsadził zwykłe deorki...)

6. Opony z dużym balonem, przynajmniej 2.1 (przy skokach lepsza amortyzacja)

7. Sztywna aluminiowa kierownica i mostek najlepiej 31,8

8. Bardzo wygodne siodło (cieżar opierający się na pupie, osobnik dużo waży) coś w stylu Selle Italia gel flow tyle że ta wersja cieższa i wygodniejsza(nie slr)

9. Bardzo długą sztyce(tak aby mogła jeszcze wejść do ramy głęboko - mniejsze prawdopodobieństwo złamania), dobrej firmy, pewnie alu

10. Amor sztywny, który nie dostanie luzów przy tarczy 203 i tej wadze ridera.. no nie wiem czy REBA wytrzyma kilka sezonów, można się skusić...

 

 

 

Cena - przy 5 tys złożysz wytrzymały sprzęt wypisany powyżej, lecz przy kwocie około 7 tys można już złożyć zestaw na ramie FULL, nie wiem czy to byłby dobry pomysł.. co prawda było by Ci wygodniej, ale bujać to by Ci bujało przy Twojej masie, no i lekko cięższy sprzęt będzie. Musisz ustalić sobie też priorytety, bo jak bierzesz FULLA to masz nie tylko wygodniej, ale też bezpieczniej (np koła, sztyca, siodło, tylne widełki itp), ale z drugiej strony jest cieższy rower, pewnie z kilogram minimum no i przy Twojej masie by nie był sztywny(amortyzator by bujał jakbyś chciał przyspieszyć i jechać szybciej, wpływa na to ruch który wykonujesz pedałując, oraz samo pedałowanie oczywiscie zakładając Twoją mase)

Napisano

No właśnie Anemia221.

Zapomniałem o siodełku. Dupka raczej niemała :)

Jest jakiś model spełniający poniższe wymagania? Czy będę musiał sam się bawić w składaka? Nie wykluczam tego, aczkolwiek gotowiec to już co innego.

Napisano

No właśnie Anemia221.

Zapomniałem o siodełku. Dupka raczej niemała :)

Jest jakiś model spełniający poniższe wymagania? Czy będę musiał sam się bawić w składaka? Nie wykluczam tego, aczkolwiek gotowiec to już co innego.

 

Szczerze wątpię aby był jakiś model spełniający poniższe wymagania, bowiem jak już alu HT to mało kiedy takie koła i takie tarcze, a z kolei jak takie hamulce i koła to już rama typowo zjazdowa(:/). Wg mnie najlepiej jest złożyć, nie trafisz modelu seryjnie sprzedawanego który spełni w 100% takie wymagania. Przynajmniej się z takim osobiście nie spotkałem.

 

 

edit:

a co do ram typu FULL to trzeba było by szukać czegoś w stylu ENDURO np: LINK

 

Model seryjnie sprzedawany który choć troche spełnia nasze wymagania to byłby może - LINK

Napisano

Szczerze mówiąc to jak ma być porządny rower i na takiego grubasa jak ja :) to możemy naciągnąć budżet i pójść np. w wychwalany wszędzie Specialized. Mówię tu o ramie.

Jeśli chodzi o priorytety, to nie zależy mi tak bardzo na wadze roweru. Wraz z masą idzie i siła, więc to nie problem. Sprzęt ma być stabilny, porządny i wytrzymały. Jeśli chodzi o fulla to boję się, że np. jak siądę na niego to tylne zawieszenie się obniży i będzie tak przez cały okres jazdy :) Chyba że się mylę i fulle są dobre dla większych zawodników.

Napisano

Jeśli chodzi o fulla to boję się, że np. jak siądę na niego to tylne zawieszenie się obniży i będzie tak przez cały okres jazdy :) Chyba że się mylę i fulle są dobre dla większych zawodników.

 

Wszystko to kwestia ustawienia, bo równie dobrze mogłeś stwierdzić, że przedni amortyzator po tym jak siądziesz na rower to też się ugnie na maksa i nie będzie pracował. Hehe jak napompujesz dany amorek to pod taką wage on bedzie pracował. Np (co prawda mówie teraz o przednim, ale to nic) z przodu w amorze mam napompowane pod wagę 75kg[mimo że ważę 72kg - ze względu ze lubie mięc bardziej miekki] i osoba która waży 55 kg narzekała by, że amorek jest bardzo twardy i nie pracuje na dołach, mogła by nawet stwierdzić, że amortyzator jest popsuty! Natomiast jakby był przypadek np 120kg to skoku by zostało 2cm bo reszta goleni była by już schowana przez mase ridera.

 

 

polecam filmik abyś zrozumiał co i jak LINK

Napisano

Czyli rozumiem, ze ustawie np max wagę jaka tam będzie do ustawienia i wszystko będzie ok?

Czyli ze Specialized coś w Stylu Enduro, w Giancie Rign X, tak? Chyba budżet będzie x2 :) Ale spoko. Do zwykłych przejażdżek po równej drodze szutrowej nadaje się bez problemu również z tego co rozumiem. Specialized się chwiali, że wjeżdża jak kozica, zjeżdża jak szatan. A w poziomie? :)

Mniej więcej mam już zarys czego mi trzeba.

 

P.S. A Spec Stumpjumper?

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Obawiam sie ze zaden seryjny rower nie wytrzyma 140kg zywej wagi. Bez obrazy...

 

Rama FS ale taka do ktorej mozna z tylu zalozyc sztywna os 12mm. Amor obowiazkowo ze sztywna 20-tka.

Czy jednak na pewno cos z tak duzym skokiem jak Reign czy Enduro? Tylko ze ramy o mniejszym skoku nie maja sztywnych osiek. Mimo to stawiam na rame amortyzowana 100-120mm, jako ze enduracki potworek o 150-160mm skoku bedzie tylko utrudnial jazde po plaskim. To sa w koncu maszyny do dynamicznej jazdy w wymagajacym terenie a nie po szutrowkach.

Mozna sie ratowac systemem Bolt-On lub przelotowka 10mm. Zawszec to lepiej niz zwykly szybkozamykacz...

 

Poza tym przy Twoim wzroscie wartaloby bycmoze zainteresowac sie oferta 29-erow? Lipa z tym w Kraju-Raju no ale Europa i Swiat skurczyly sie niepomiernie...

 

Szacunk...

I.

Napisano

Tak też staram się delikatniej mu to wyjaśnić. Priorytet to pancerne koła, duże tarcze i mocne hamulce oraz sztywny wytrzymały amor który poradzi sobie z tarczą 203mm i Twoją masą. Biorąc pod uwagę moje słowa kryją się modele obreczy, szprych, piast, amorków itp które są dostępne seryjnie tylko w rowerach zjazdowych (dh)... ;/

 

wniosek: musisz składać :)

  • Mod Team
Napisano

A dajzesz pan panie spokoj kolego Rulez :)

 

Na zawal by przyszlo zejsc przy kazdym ugieciu zawiasu. Toc taki patent to az proszenie sie o kastracje...

 

 

Czy rama koniecznie AM? Nie jestem przekonany. Ciagle zdawa mi sie ze 100-120mm ugiecia to byloby w zupelnosci dosc na Twoje potrzeby.

 

Jesli juz koniecznie szufladkowanie i nazywanie to szukalbym czegos trail (nie mylic z trial) czy bardziej z polska jakiegos sciezkowca.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Nie mam pojęcia, dlatego pytam Was :)

Może z tymi skokami w terenie to przesadziłem. Będzie to rower do szybszej jazdy w terenie, może jakieś korzenie, kamienie czasami itp. Ale w większości szybka jazda po w miarę równym terenie. + oczywiście wspomniany bikejoring z Kai'em ze 2 razy w tygodniu.

 

To może Stumpjumper FSR?

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Ja tam jestem antyspecowski takze powiem NIE :)

 

Niech sie Rulez wypowie, on oblatuje Stumpiego.

 

Moj typ to Giant Trance X, ale slabo bedzie z dostaniem samej ramy.

 

Opcja jest znalezienie solidnego sklepu ktory oferuje Giant'y, i przebudowanie roweru do Twoich potrzeb. Dobry sklep wymieni graty z wersji seryjnej na "kastomowe" i zaplacisz tylko za roznice ich wartosci oraz robocizne.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Jednak stumpjumper nie. Za "cienki". Czyli albo do allmountainu albo do traila rama, reszte pod swoją wagę mam szukać i dobierać z wyczynowych zjazdowców tak?

 

Kuźwa 2 razy to samo napisałem.. ;p

Napisano

Tyle, że Stumpjumper z brainem kosztuje sporo więcej niż zakładana sumka, a bez Braina też fajny ,ale sporo mniej ... a i tak drozszy ni i nie ma sztywnej osi...

 

Ahaa, ma to znaczenie.. jestem ciężki i wysoki (190cm). Pułap cenowy? Hmmm... gdybym powiedział, że nie gra roli to bym zgrzeszył, więc powiedzmy, że chcę wydać na rower 6-7tysięcy

Ale po przeanalizowaniu tego co napisałeś. polecam jednak ramkę Liteville + amor z osią 20 mm :) człowiek jest warty tego, żeby wydać na siebie ile tylko może ...

Napisano

Ja wiem mniej więcej do czego jaka rama. Rozchodzi się o to czy bez problemu utrzyma kolosa takiego jak ja i nie będę musiał go spawać po tygodniu :) Czyli enduro odpada, gdzieś przed chwilą oglądałem film, to koleś jechał własnie na Specu Enduro po płaskim i jakoś tak dziwnie to wyglądało.

Napisano

No, jak dziwnie wyglądało, to sam sobie odpowiedziałeś.

Wątpię żebyś musiał spawać Speca Stumpjumpera, może najwyżej wystąpić pewna wiotkość całości, ale wcale nie musi to być uciążliwe jesli nie będziesz go wykorzystywał na granicy możliwości (czyli jazda enduro w krórej Stumpjumper się sprawdza przy lżejszych zawodnikach).

Napisano

Patrz mój post wcześniej.

Ale tez wcześniej napisałem, stać Cię to kupujesz ramę Liteville i składasz rower bez kompromisów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...