Jawak Napisano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 Jakie klamki w Juliach są każdy widzi... Jestem absolutnie zielony jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne. Ale widziałem, Magury z innymi klamkami(shimano najczęściej. Czy taka operacja jest opłacalna(np. klamki slx) i bezpieczna dla układu ? A jeśli tak to jak się do tego zabrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Nie wiem, czy warto jest się pakować w taką wymianę, bo wg. mnie jakiekolwiek inwestowanie w Julie jest bezcelowe i wolałbym zminieć całe hamulce. Jeśli byś się jednak zdecydował, to będzie Ci potrzebny olej mineralny. Może być Magura Blood, oryginalny Shimano, albo (co najbardziej opłacalne) płyn LHM do zawieszeń Citroena. Poza tym płaski kluczyk (8 albo 9, ale najlepiej po prostu sprawdzić). Zdejmujesz plastikową czy tam gumową osłonkę połączenia przewodu z klamką i płaskim kluczem odkręcasz przewód. Jeśli klamka jest szczelna, to nie powinno polać się zbyt dużo płynu, ale lepiej i tak robić to gdzieś z dala od tarcz, klocków itp. Potem przymierzasz tą gwintowaną końcówkę na przewodzie do klamki shimano i jeśli pasuje to luz. Wciskasz przewód do oporu w klamkę, a następnie wkręcasz to metalowe mocowanie. Jeśli nie pasuje, to proponuję obciąć gdzieś z 1cm przewodu, by pozbyć się wbitej choinki i zaciśniętej na zewnątrz oliwki. Zdejmujesz to mocowanie i zakładasz shimanowskie (zwykle takie, ale w niektórych modelach jest tu złączka w kształcie banjo). D wnętrza przewodu wbijasz "choinkę" i na zewnątrz zakładasz oliwkę (takie cosie) Wciskasz przewód w klamkę smarujesz lekko smarem stałym oliwkę i mocujesz wszystko w klamce przykręcajć płaskim kluczem. Potem wypadałoby zalać układ nowym płynem i już. Zabawa prosta, ale chyba niewarta zachodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany