Skocz do zawartości

[opony] Slicki Schwalbe do obręczy 19C [?]


TomekSz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam Unibike Viper'a 2010 na kołach 28".

Śmiga się przyjemnie, ale chciałbym zmienić opony na wydajniejsze, jako że użytkuję rower w 80% poza miastem (Szosa Warszawa - Leszno / Warszawa - Nowy Dwór Mazowiecki / Leszno - Zakroczym) wyłącznie na suchym asfalcie i pokonuję co drugi/trzeci dzień około 70-90 km. Staram się utrzymywać możliwie największe prędkości na całej długości trasy i sądzę że zmiana opony pomogłaby mi osiągać większe prędkości.

 

Obręcz: Rodi VR 19/ Alloy 6063/ ETRTO 622 x 19C

Opona: Schwalbe Tyrago 42-622 (28 x 1.60 - 700 x 40C) HS 405

Moja waga: 78 kg

 

Chciałbym zastosować oponę szosową - jeśli będzie to możliwe, która weszłaby na te obręcze.

Jaką Schwalbe polecacie? Chodzi mi o pełen slick / szosową.

Napisano

Mam Unibike Zethos'a 2008 na kołach 28", obręcze chyba te same co u Ciebie.

Jeżdżę na Schwalbe Speed Cruiser 28x1,20 (tył) oraz Kenda Kontender 700x26C (przód). Za tą drugą w sklepie w Jabłonnie dałem tylko 25zł.

Gdybym teraz miał wybierać to nabyłbym od razy dwie takie Kendy. Żeby zamontować taką oponkę na tej obręczy trzeba mieć dobrą pompkę aby bez problemu nabić te 5-6barów. Jedyny minus takiego układu to fakt, że przy intensywnej jeździe muszę co tydzień dopompowywać koła. Gdy miałem zamontowane kapcie o szerokości 1,60 robiłem to co dwa - trzy miesiące.

http://yfrog.com/af68102551j

 

http://yfrog.com/3m111ldj

  • 2 tygodnie później...
Napisano

moje doświadczenia są takie, że o ile można dorwać tanią i dobrą oponę trekingową to szosówkę raczej nie. inne panie priorytety. jakiś czas temu zrobiłem taką przesiadkę i...

1. komfort jazdy to nie tylko czy trzęsie, jak jedziesz po dziurawej ulicy to naprawdę słyszysz wszystkie części roweru i go przepraszasz :icon_lol:

2. jak korba 48 i więcej to ok, ale przy mniejszej może być za mała max prędkość

3. prawdziwa dopała przy starcie i pod górkę tu różnica wagi rządzi

4. ślisko

5. kapcie

6. nowe dętki+ plus kilka więcej

7. nowa nożna pompka do 140psi, raz na tydzień dopompowujemy

8. reszta to już tylko frajda z posiadania szosówek.

9. obręcze się mogą rozpiepr

 

jeździłem trochę na conti ultra sport kevlar 700/23, były spoko, conti gatorskin folding 700/23 dobre na gorszą pogodę i solidniejsze, lżejsze , VIC Open Pavé EVO CG 700/24 - zbieram na drugą, ale czy bym Ci ją polecił?

nie, kup tani zestaw dętki/opony, nie za ciężki, przejściówkę na wentyl presta do kompresora na stacji benz 3pln, na manometrze sprawdź dobre ciśnienie i zapamiętaj jaka jest w dotyku

sprawdź czy o to chodziło. później zamiana na drogie opony daje zawsze coś, ale już będziesz wiedział na czym ci najbardziej zależy i łatwiej szukać.

Napisano

DonYoorandO, te opony w rozmiarze 700x23 zakładałeś w crossie (na obręcz 622x19 tak jak opisał to autor wątku)?

Swoje opony pompuję teraz do maksymalnych zalecanych ciśnień (8,5 bara w kendzie oraz 6,5bara w Schwalbe) i nie śmigam na stacje benzynowe :whistling: tylko kupiłem pompkę nożną. :icon_mrgreen:

Napisano

pompka nożna warta wydanych pieniędzy. wstyd przyznać ale dokładnej szerokości nie znam. to nie są dedykowane wyścigówki... to obręcze, które były od początku przy rowerze ze Schwalbe Silento II 700/35 albo38. naprawdę fajne opony.

na początku, zanim odkryłem o co biega łapałem sporo kapci na gatorskinach więc słowo zakładałem nie kojarzy mi się dobrze :icon_confused: jeżdżę po mieście i szkła jest pełno, dziury atakują znienacka zwłaszcza nocą a to moja ulubiona pora.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...