Skocz do zawartości

[rower] poszukiwany dobry enduro


mission

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Poszukuje dobrego roweru enduro.

Moja waga to 90kg, wzrost 190cm.

 

To czego szukam to sprzet oparty o solidna rame (to wazne), z w miare przyzwoitym osprzetem (pod rozbudowe w przyszlosci).

Bardzo wazne by byl wytrzymaly i sie nie polamal przy dropach.

Rower musi bym typowym enduro, ktorym jednak jeszcze da sie tez na cos podjechac.

Przedni amor ~150mm.

Maksymalna waga roweru ~15kg.

 

Cenowo najlepiej 5-6tys, absolutnie maksymalna granica to 7500zl -- ale wtedy bede mial wyrzuty sumienia ze wydalem tyle pieniedzy.

Moge tyle zaplacic, jesli naprawde bedzie warto.

Na serwisowanie i sprzet chcialbym przeznaczyc 1000-1500zl rocznie.

 

Czy jest to w ogole mozliwe?

Prosze o jakies rekomendacje.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

Moj typ po X2 z gratami z Redemption'a :D

 

A powazniej.

 

Giant to swietny zawias i ewidentnie slabszy osprzet. Co do Redemption'a to czytalem gdzies w testach ze nieco uciazliwy jest wysoki suport w tym rowerze. Testerzy marudzili ze mieli wrazenie siedzenia "na rowerze" a nie "w rowerze". Nie wiem na ile sie to ma do rzeczywistosci ale jesli to fakt rower na tej rame bedzie mniej podatny na walenie korbami w grunt i kamienie ale tez nie bedzie sie tak chetnie kleil do zakretow i podloza. Szesciozawiasowy system Felta zbiera rowniez pochlebne recenzje...

 

 

Sprawdz sobie jeszcze cene tego Prowler'a http://ktm-bikes.net/pr.html Horst jaki jest kazdy widzi jednakowoz nie liczac jednozawiasow jest to jeden z najdluzej i z najwiekszymi sukcesami istniejacy na rynku system zawieszenia.

 

No i oczywiscie jazda probna OBOWIAZKOWO.

 

Szacunek...

I.

Napisano

Z przetestowaniem tego Felta bedzie klopot raczej...

Nie mam tez doswiadczenia w fullach i ciezko mi bedzie obiektywnie ocenic czy dany model prowadzi sie lepiej czy gorzej.

Bede musial opierac sie na recenzjach i opiniach uzytkownikow.

 

Czy ktos wie moze kto produkuje ramy w tych rowerach? Czy jest ryzyko ze to sa "dziadowskie" elementy sprowadzane z tajwanu? :D

  • Mod Team
Napisano

To nie tak.

Sprawdzic i tak powinienes, jesli nie na nowym sprzecie to sprobuj sie skomunikowac z posiadaczem i umowic sie na jazde testowa. W koncu 7 klockow to nie grosik ktory latwo wywalic na eksperyment zakonczony fiaskiem...

Nie masz doswiadczenia z fullami? No i co? Jak kupujesz buty i Cie cisna to nie wazny jest fakt ze zawsze chodziles w trampkach a przymierzyles polbuty. Jak Ci przypasuja to przypasuja, a jak beda cisnac to znaczy sie ze ... amba...

 

No chyba ze jest to dla Ciebie maly wydatek i jestes w stanie bez mrugniecia powieka poniesc ryzyko nieudanego zakupu.

 

 

A co do "dziadostwa z Tajwanu" :D ...

 

Giant to jeden z najwiekszych na tym swiecie producent ram i rowerow wlasnie z ... Tajwanu. Kto ramy klepie dla Felta nie mam pojecia ale takze jakies Male Zolte Raczki...

 

Szacunek...

I.

Napisano

(...) do Redemption'a to czytalem gdzies w testach ze nieco uciazliwy jest wysoki suport w tym rowerze. Testerzy marudzili ze mieli wrazenie siedzenia "na rowerze" a nie "w rowerze".

 

To by sie zgadzalo z recenzjami ktore znalazlem. Tu jest model z 2008:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/redemption-2-08-31372

opinie ludzi jednak raczej pozytywne

 

A tu model z 2009:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/mountain/product/redemption-2-09-33750

 

Nie jestem pewien czy rzeczywiscie ten wysoki suport by mi przeszkadzal.

Kona mojego kumpla ma podobnie, mialem wrazenie ze siedze na latajacym smoku a nie rowerze i bylo to raczej fajne uczucie :D

Na moim hardtailu bardzo czesto mi sie zdarzalo przywalic w cos zebatka - przynajmniej ten problem bylby tu wyeliminowany...

Napisano
Kto ramy klepie dla Felta nie mam pojecia

No ja mam akurat - Kinesis, czyli trzeci z wielkiej Tajwańskiej trójki :(

Bede musial opierac sie na recenzjach i opiniach uzytkownikow.

No nie, to po co pytasz na Forum, poczytaj recenzje i kupuj ...

Napisano

No nie, to po co pytasz na Forum, poczytaj recenzje i kupuj ...

Ale o co chodzi, bo chyba nie rozumiem? : )

Na forum pytam ktore enduro polecacie.

Czy cos w tym zlego, ze potem dodatkowo sobie tez jakas recenzje przeczytalem o rowerach, ktore wymieniliscie?

[Forum] ------> [Recenzje] -------> [ewentualne testy] --------> [Kupno]

Napisano

I nie Ty pierwszy ;) Rulez jak nie nawróci 5 świeżych userów dziennie to nie będzie sobą.

 

Dobrze rozumujesz tylko, że będziesz musiał wybierać w ciemno bo w PL raczej nie przetestujesz Felta. Choć może podzwoń i popytaj w Harfie.

 

Ja bym wybrał Felta, bo Giant ma graty ze stajni do której straciłem szacunek czyli Marzocha. Poza tym sprężynowy amor z tyłu + 55 to musi ważyć więcej niż 15kg. No i tak gwarancja w Giancie, która jest a jakby jej nie było...

Tu zdecydowanie wolę stajnię Felta czyli powietrzny Lyrik, powietrzny Fox z tyłu i skuteczne hamulce.

Napisano

Dobrze rozumujesz tylko, że będziesz musiał wybierać w ciemno bo w PL raczej nie przetestujesz Felta. Choć może podzwoń i popytaj w Harfie.

 

Dwie dziewiętnastki Redeption (2 i 3), z ubiegłego roku stoją w poznańskim Cykloturze.

Napisano

Dwie dziewiętnastki Redeption (2 i 3), z ubiegłego roku stoją w poznańskim Cykloturze.

 

o super, czyli jest szansa na testy - dzieki!

Napisano

Ale nie tylko graty decydują o wyborze roweru, najważniejsza jest sama jazda, pozycja na rowerze, składanie się w zakręty, sposób podjeżdżania i prowadzenie na zjazdach , czasem może się okazać , że uderzanie pedałem o kamień jest mniej ważne niż pewność na zjazdach czy zdolność do poderwania w górę nad przeszkodą (w końcu to enduro) - trudny wybór :D

Na forum o Giancie (ale nie o amorze Marzocchci) parę pochwał może napisać DAMIAN24, Felta chyba nikt nie ma ..

Co do testów - trzeba by znaleźć testy na takim osprzęie jaki chce się kupić, inne nie będą miarodajne. .

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Wybor padl jednak na Felta, rama large. Kupiony przez internet w wiggle.

Wrazenia po przesiadce z hardtaila sa mieszane tzn.:

 

1. Rower sprawia wrazenie duzej i ciezkiej maszyny i rzeczywiscie tak jest. Waga ~15kg.

2. Jazda po trudnym terenie w dol, jest niesamowita. Rower jest duzy i ciezki a amortyzatory doslownie "polykaja" przeszkody, przez co ma sie wrazenie duzo lepszej kontroli i wiekszego bezpieczestwa, co przyczynia sie do szybszej jazdy.

3. Krotkie, strome i techniczne podjazdy pokonuje sie bardzo fajnie - jest bardzo dobra przyczepnosc i latwo sie na nie wspiac.

4. Z kolei dlugie podjazdy to koszmar, trzeba wkladac w nie 3x wiecej sily. Podjazdy w moim wykonaniu wygladaly tak, ze wrzucalem najlzejsza przerzutke i bujalem sie pod gorke w tempie 3x wolniejszym niz na hardtailu.

5. Mam tez dziwny problem gdy wjezdzam na gleboki piasek: mam wrazenie ze amortyzator w nim "nurkuje" i za szybko trace rownowage. Nie weim jeszcze od czego to zalezy - moze kwestia wprawy lub ustawien.

6. Pomimo, ze standover mam OK (rama jest dobrze dobrana) na rower prawie sie "wskakuje" i siedzi bardzo wysoko :whistling:

 

Moje przemyslenia:

1. Enduro nie nadaje sie do scigania :D

2. Trzeba miec bardzo duzo sily by na tym jezdzic

3. Pelna amortyzacja daje duzo frajdy jesli ma sie gdzie ja wykorzystac!

4. Bez sensu kupowac enduro do jazdy po plaskich terenach, a do tras typu XC raczej tez zbyt ciezki.

5. Jezdzi sie na tym glownie na siedzaco.

Napisano
Pomimo, ze standover mam OK (rama jest dobrze dobrana) na rower prawie sie "wskakuje" i siedzi bardzo wysoko

Jeśli rower ma wysoko suport, to siłą rzeczy będziesz siedział wyżej po optymalnym ustawieniu siodła względem pedałów :)

Mam tez dziwny problem gdy wjezdzam na gleboki piasek: mam wrazenie ze amortyzator w nim "nurkuje"

Jeśli nie nurkuje na zjazdach nie powinien nurkować na piasku, musisz bardziej cofać tyłek przy wjeżdżaniu w piach.

Z kolei dlugie podjazdy to koszmar, trzeba wkladac w nie 3x wiecej sily. Podjazdy w moim wykonaniu wygladaly tak, ze wrzucalem najlzejsza przerzutke i bujalem sie pod gorke w tempie 3x wolniejszym niz na hardtailu.....Bez sensu kupowac enduro do jazdy po plaskich terenach, a do tras typu XC raczej tez zbyt ciezki.

Może wystarczyło by Ci coś ze skokiem 120/130 mm, jest bardziej uniwersalny, bo Felt zachowuje się jak typowe Enduro - a takiego chciałeś. :(

Napisano

Może wystarczyło by Ci coś ze skokiem 120/130 mm, jest bardziej uniwersalny, bo Felt zachowuje się jak typowe Enduro - a takiego chciałeś. :icon_mrgreen:

 

W tym amorze jest przelacznik na 115mm.

Szczerze mowiac to ja jestem zadowolony i nie zaluje zakupu :)

Chodzilo raczej o to, ze roznice pomiedzy jazda na hardtail sa ogromne - staralem sie to w miare obiektywnie przedstawic.

 

Tam gdzie mieszkam jest duzo miejsc gdzie moge wykorzystac tak wysoki skok - dosc latwo dobilem tylni amor do samego konca, a wkrotce jeszcze jade z tym w Tatry. Enduro ma po prostu swoje zalety, ale takze i wady.

 

A z tym piachem bede jeszcze kombinowal!

Napisano

Jak dobijasz z łatwością damper do końca, tzn że masz za duży sag, mimo wszystko powinno zostać ciut zapasu na naprawdę awaryjne sytuacje.

 

Co do Tatr to wcale to nie są najlepsze tereny na rower, tam gdzie stromo i wysoko, to nie wolno, a tam gdzie wolno to za stromo i za wysoko :icon_mrgreen: No chyba że mówimy o utwardzonych turystycznych szlakach, ale to żadne enduro.

 

Zdecydowanie polecam Beskidy.

Napisano
W tym amorze jest przelacznik na 115mm.

Skrócenie skoku to oczywiście super sprawa, jednak jak sam zauważyłeś to nie do końca jest rower na podjazdy (ciężki, ciężkie opony, wysoki suport itd ..).

Chyba generalnie masz ustawione niskie ciśnienia, dobijanie tyłu, zapadanie przodu ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...