Skocz do zawartości

[amortyzator] Bomber z5 flylight air - jaki olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Z5 flylight air nie posiada żadnej regulacji tłumienia więc chciałbym optymalnie dobrać gęstość oleju. Może macie jakieś doświadczenia z tym amorem? Jaka gęstość oleju jest optymalna do typowej jazdy XC? Producent pewnie leje standardowo 7,5 ale ktoś kto ma dłużej Z5, może próbował jakieś inne wartości SAE. Ja mam go od dzisiaj, zrobiłem mu remont i nie wiem czy lać 7,5 czy jakiś inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje sie mi ze najlepszym wyjsciem bedzie eksperymentowanie. olej nie jest jakos przerazliwie drogi, wiec proponuje sprawdzic jaki byl w oryginale (w notach technicznych do amora) i jesli faktycznie byl 7,5 (a mnie sie wydaje ze moglbyc 5w) to kup sobie 2 roznej gestosci oleje i sam sie przekonasz na jakim sie jezdzi najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tu właśnie dlatego, że nie chcę eksperymentować :-) Chcę skorzystać z rad ludzi którzy już eksperymentowali.

Wiem, że np standardowo do RS Judy C i XC (mam na myśli starsze modele, nawet sprzed 2000r) był lany zbyt rzadki olej i na forach doradzano zmianę na gęstszy. Z Bomberem może być podobnie i jeżeli ktoś mi pomoże, to nie będę się musiał bawić, tylko od razu np. zamiast standardowego 7,5 wleję 10.

 

Marzocchi w manualach podaje SAE 7,5 > klik < strona 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumienie odbicia to sprawa dosyć indywidualna, zależna od stylu jazdy, wagi i warunków terenowych, także wątpię żeby ktokolwiek podał Ci gotową receptę na ustawienie twojego amorka, pojeździj trochę, to zobaczysz czy fabryczne tłumienie ci pasuje, a jak nie to wtedy poeksperymentujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...