Hess Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Witam, proszę o Waszą opinię jako niezależnych ekspertów o rowerze Kross Street Scraper 8 Urban. Co sądzicie o zastosowanej tam przerzutce planetarnej? Co wg Was w specyfikacji roweru jest atutem, a co wadą? Osobiście nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, zależy mi by rower był lekki i niezawodny. Użytkowany będzie głównie w mieście, a sporadycznie przemknie leśną ścieżką. Liczę, że pomożecie świeżakowi w tej kwestii, pozdrawiam, Hess
Pitof Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Witam, o tym rowerze i o piaście Alfine zostało już chyba na forum napisane wszystko. Wystarczy przejrzeć kilka tematów. No ale żeby nie było, że nie chcę pomóc, to napiszę, że dla mnie osobiście ma tylko dwie wady: 1. natury estetycznej - mimo hamulców hydraulicznych ma obręcze również pod V-ki. 2. natury technicznej - ma dużą bazę kół, co powoduje, że wybitnie zwrotny to on nie jest. Jednak w zamian za to jest bardzo stabilny przy jeździe na wprost. Cała reszta to już same zalety.
exkita Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Hess to co napisal Pitof to prawie swiete slowa. Co do spraw technicznych to ja przez tydzien dowiadywalem sie o tym rowerze wszystkiego. Od wczoraj go uzytkuje i naprawde jestem bardzo zadowolony, chociaz mam ogromne wrazenie twardosci tego roweru. Nawet popekany asfalt to turbulencje na siodelku i kiero. Co do napedu, to jest poprostu poezja. W moim miescie jest akurat tylko jedno skrzyzowanie z ktorego moge ruszac z piskiem opon ale w wielu przypadkach stojac zmienialem juz bieg i moglem ruszac z bardzo lekkiego przelozenia. Hamulce... zyletki. Nie moge porownac do V bo jezdze peirwszy raz od kilkunastu ladnych lat. W sumie ja jako amator uzytkowy 1 dzien tego sprzeciku, jestem ogromnie zadowolony. I pomimo tego ze moj tylek dzisiaj mowi stanowczo NIE siodelku ktore bylo zamonotwane seryjnie - san marco cuda :/ POLecam
Hess Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Napisano 16 Czerwca 2010 Dzięki Pitof, poszukam w starszych postach. Exkita piszesz, że to wyjątkowo twardy rower, czy jest możliwość założenia jakiegoś lekkiego, przedniego amortyzatora? Jeśli tak, jaki amortyzator polecacie, a może skoro dużo pisano o tym rowerze, ktoś taki amortyzator już zamontował i mógłby służyć radą i podzielić się spostrzeżeniami? Chętnie porozmawiam na PW, by nie zaśmiecać forum powtarzającymi się postami.
Pitof Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Przejrzyj sobie ten temat: Mój odnośnik. Myślę, że będzie dla Ciebie pomocny. Jeśli już w ogóle decydować się na montaż amortyzatora to uważam, że na wersje powietrzne, jak np. SR NRX lub RST Vogue. Ewentualnie trochę tańszy NCX. Kwestia jaki mamy budżet. Jednak dla mnie osobiście dołożenie amortyzatora to już zmiana pierwotnej koncepcji roweru i jego oryginalnego charakteru.
Michs Napisano 15 Grudnia 2010 Napisano 15 Grudnia 2010 Temat co prawda już dość stary, ale może moja odpowiedź przyda się komuś przeszukującemu archiwum postów. czy jest możliwość założenia jakiegoś lekkiego, przedniego amortyzatora? Jeśli tak, jaki amortyzator polecacie, a może skoro dużo pisano o tym rowerze, ktoś taki amortyzator już zamontował i mógłby służyć radą i podzielić się spostrzeżeniami? Amortyzacja faktycznie mi się przydaje, bo rower jest twardy, dobre asfaltowe ścieżki rowerowe we Wrocławiu raczej bywają niż są, natomiast krawężniki i kocie łby wręcz przeciwnie. Z przodu założyłem Kind Shock A5-FC1 (powietrzny, widelec karbonowy, pojedyńcza amortyzacja w rurze sterowej a la Cannondale). Dobrze tłumi małe drgania typu "nowoczesna ścieżka rowerowa z kostki polbruk" oraz duże typu kocie łby czy wjazd na krawężnik, ze średnimi radzi sobie trochę gorzej. Jest lekki, oraz niewiele się różni wysokością od standardowego widelca Scrapera więc nie zmienia bardzo geometrii roweru (uwaga bo wybierając amortyzator, rozważając wszystkie dylematy typu powietrze/olej/itp, łatwo zapomnieć o wpływie na geometrię). Wizualnie jest bardzo ładny, pasuje optycznie do Scrapera i jakoś tak wpisuje się w filozofię tego roweru - pasuje mi tu określenie "cicha woda" lub angielskie "understatement" Wady to na pewno cena oraz ograniczona dostępność w Polsce (dystrybutor KS - firma 7anna - regularnie olewał moje maile i ostatecznie ściągałem go z Austrii). Generalnie jestem z niego zadowolony i mogę spokojnie polecić. Tył to sztyca Suntour NEX - genialne urządzenie, tanie jak barszcz, które polecam zawsze, wszędzie i komukolwiek się tylko da. Najszybszy i najtańszy sposób na polepszenie komfortu jazdy o dwie klasy. Do tego żelowe siodełko Author i można pomykać (a pomykanie to to co ten rower lubi najbardziej)
Pitof Napisano 15 Grudnia 2010 Napisano 15 Grudnia 2010 Michs możesz napisać o ile mniej więcej podniósł się przód roweru oraz ile Cię kosztował ten widelec? Zauważasz jakieś różnice w prowadzeniu roweru?
Everlasting Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest jakakolwiek możliwość wsadzenie do Street Scrapera szerszych opon? Obawiam się po prostu, że spadnie lekki deszczyk i będę się ślizgać na jezdni jak na lodzie. Czy może moje obawy są przesadzone?
rastatajm Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Nie oglądałeś nigdy jakiegoś wyścigu kolarskiego gdzie jechali w deszcz? Oczywiste, że przyczepność maleje, ale bez przesady, należy tylko zachować ostrożność... A co do samych opon to miejsca tam raczej mało jest, ale może jakieś opony przełajowe dały by radę hmm
Pitof Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Mógłby mi ktoś powiedzieć czy jest jakakolwiek możliwość wsadzenie do Street Scrapera szerszych opon? Sama większa szerokość nic Ci nie da, a wręcz może pogorszyć sprawę. Jeśli zależy Ci na większej przyczepności na mokrej nawierzchni to wymień te opony na jakiś model o bardziej agresywnym bieżniku. Im bardziej opona będzie porowkowana tym bardziej będzie odporna na aquaplaning. Pilnuj też ciśnienia, żeby nie było za niskie.
Everlasting Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Sama większa szerokość nic Ci nie da, a wręcz może pogorszyć sprawę. Jeśli zależy Ci na większej przyczepności na mokrej nawierzchni to wymień te opony na jakiś model o bardziej agresywnym bieżniku. Im bardziej opona będzie porowkowana tym bardziej będzie odporna na aquaplaning. Pilnuj też ciśnienia, żeby nie było za niskie. Dzięki, a jakie powinno być w kole ?(tym kole)
Fenthin Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Odpowiednie... Sam musisz popróbować i znaleźć odpowiednie dla siebie ustawienie.
Pitof Napisano 18 Grudnia 2010 Napisano 18 Grudnia 2010 Generalnie zakres dopuszczalnego ciśnienia min - max masz podany na oponie.
rastatajm Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 Warto zwrócić uwagę na to, że wiele osób pompuje koła do maksimum co jest dużym błędem i robią to z nie wiedzy... takie koło nie ma słabą przyczepność i nie daje komfortu. A ile dokładnie to sam musisz dobrać - na oponie jest tylko przedział w którym masz się zmieścić.
iras76 Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 .... może wstawisz jakieś foty, napiszesz jakie koszty itd.
gdy Napisano 19 Grudnia 2010 Napisano 19 Grudnia 2010 jezeli chodzi o cisnienie max to z mojego doswiadczenia mi wychodzi , że łatwiej o przebicie . no chyba, że to tylko zbieg okoliczności
Everlasting Napisano 12 Stycznia 2011 Napisano 12 Stycznia 2011 Cześć, niedługo go już kupię i na pewno od razu do niego kupuję mniejszą zębatkę tylną. Zastanawiam się co jeszcze warto od razu dokupić? (by nie jeździć specjalnie po jakąś małą część) Mam błotniki, światełka, noski. Zastanawiam się przede wszystkim nad rogami i pokrowcem na łańcuch. (Czasami będzie musiał stać parę godzin na dworze). Może macie jeszcze jakieś pomysły? I czy możecie polecić jakieś rogi/pokrowiec do nich, jeżeli uważacie że to dobry pomysł? A, no i myślałem też nad porządnym zapięciem, U-locki są najlepsze? Zupełnie się w nich nie orientuje, polećcie coś plz. Dzięki za pomoc.
iras76 Napisano 14 Stycznia 2011 Napisano 14 Stycznia 2011 do wymiany na pewno są jeszcze gripy i siodło sidoło wymieniłem na kanapę: author ergo gel oraz gripy ergon
Everlasting Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 A można w scaperze wymienić też przednią zębatkę na większą? (tak jak tylną na mniejszą)
iras76 Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 można rozstaw śrub 130mm ja zmieniłem z 45T na 39T
Everlasting Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 można rozstaw śrub 130mm ja zmieniłem z 45T na 39T nie rozumiem twojej odpowiedzi Mógłbyś wyjaśnić, proszę? Chciałem by przy tych 8 biegach, było cięższe przełożenie.
rastatajm Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 Kolega podał Ci rozstaw śrub jaki ma zębatka do tej korby, te 130mm to średnica okręgu który przecina środki otworów (BCD = Bolt Circle Diameter. Po prostu kupując nową zębatkę musisz o tym wymiarze pamiętać. Skoro chcesz cięższe to tak jak wcześniej pisałeś zmienisz tylną na mniejszą lub przednią na większą.
iras76 Napisano 17 Stycznia 2011 Napisano 17 Stycznia 2011 dzięki rastatajm , z racji basha/osłony na przednią tarczę zębatą sugerowałbym zmienić tylną, będzie taniej i estetyczniej
Everlasting Napisano 17 Stycznia 2011 Napisano 17 Stycznia 2011 dzięki rastatajm , z racji basha/osłony na przednią tarczę zębatą sugerowałbym zmienić tylną, będzie taniej i estetyczniej Dzięki, tylną od razu wymieniam, pojeżdżę i pomyślę o przedniej Moglibyście polecić jakieś dobre zapięcie do roweru?
Fenthin Napisano 17 Stycznia 2011 Napisano 17 Stycznia 2011 Porządny, MARKOWY U-lock. A tu cały temat o zabezpieczeniach: Jakie zapięcie wybrać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.