ukaniex Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Chciałbym się dowiedzieć jak i czym pomalować piasty tak by znów wyglądały jak nowe? Odnowienia domagają się tylko kołnierze z których odpada stara farba [nie wiem co poprzedni właściciel robił z tymi piastami ale prawdopodobnie rower przechowywany był w kiepskich warunkach]. Powinienem zdrapać starą farbę, jakiś podkład? Spray czy oddać do profesjonalnego malarza?
enduroriderPL Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Korpusy piast są malowane proszkowo albo anodowane zatem ani jednego ani drugiego sposobu nie przeprowadzisz w domowych warunkach. Spray tworzy delikatną powłokę, która jest mało odporna mechanicznie. Jeżeli bardzo Ci się chce to po zlikwidowaniu wszystkich zadziorów i zmatowieniu powierzchni i odtłuszczeniu przed malowaniem możesz prysnąć sprejem a nastepnie lakierem bezbarwnym do felg (jest twardy). Powinno to wyglądać ładniej ale może być różnie z trwałością takiego malowania. Jeżeli byłbyś zaparty na 100% to musiałbyś znaleźć zakład, który przeprowadza anodowanie i dostraczyć im goły bez niczego sam korpus piasty. Nie wiem czy gra jest warta świeczki
ukaniex Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Napisano 15 Czerwca 2010 Póki co prowizorycznie braki pokryłem markerem z emalią. Co do anodowania to nie chciałbym zdzierać naklejek gdyż są w idealnym stanie, a nie wiem gdzie można dostać oryginalne nalepki 240s. Jeżeli chodzi o pomysł z lakierem to nie powiedziane, że nie będzie się długo trzymał gdyż korpus jest "osłonięty" szprychami; nie jestem jednak pewien czy podczas jazdy szprychy nie "pracują" na tyle mocno by nie porysować kołnierza. :-) P.S. Oczyszczenie niestety nie będzie łatwe ze względu na masę zakamarków i mocowania tarcz; czy są jakieś preparaty które usuwają lakier? Są. Nazywa się to środek do usuwania powłok lakierniczych i występuje w formie takiego żelu. Jest strasznie toksyczne i trujące zatem NIE WOLNO tego robić w domu. Smarujesz miejsce, czekasz ileś tam i potem zeskrobujesz starą powłokę. Te środki są bardzo mocne i dają rade pozbyć się lakieru proszkowego. Nie wiem jak będzie z anodą. Owe piasty nie są anodowane więc nie ma z tym problemu. Usługi z zakresu lakiernictwa proszkowego nie są bardzo drogie jednakże chyba odpuszczę ze względu na technikę.
enduroriderPL Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Oczyszczenie niestety nie będzie łatwe ze względu na masę zakamarków i mocowania tarcz; czy są jakieś preparaty które usuwają lakier? Są. Nazywa się to środek do usuwania powłok lakierniczych i występuje w formie takiego żelu. Jest strasznie toksyczne i trujące zatem NIE WOLNO tego robić w domu. Smarujesz miejsce, czekasz ileś tam i potem zeskrobujesz starą powłokę. Te środki są bardzo mocne i dają rade pozbyć się lakieru proszkowego. Nie wiem jak będzie z anodą.
pawlo007 Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Wydaje mi się że najlepiej by było jakbyś oddał piastę do lakiernika samochodowego. Zrobi piaskowanie i pomaluje piastę tak jakby malował auto-czyli raczej wytrzymale Musiałbyś tylko najpierw ją wybebeszyć z łożysk,ośki i zapytać się go jak zabezpieczyć wnętrze piasty przed malowaniem bo piaskowanie nie powinno raczej zaszkodzić. Dać mu czarną matową farbę i efekt elegancki
enduroriderPL Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 pawlo007 patrząc na zdjęcia kołnierza i mając świadomość, że to jest anodowane to wątpie żeby lakier samochodowy był odporniejszy mechanicznie niż to co jest w tej chwili. Poza tym, znając życie, lakiernik nie będzie się chciał bawić z tak małym elementem a jeżeli już to powie taką cenę, że głowa mała.
pawlo007 Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Hmmm no to wypadało by zanieść lakier odpowiedni który da radę a majster może pomaluje, zapytać nie zaszkodzi poza tym zawsze jest opcja żeby zeskrobać farbę i zostawić srebrną piastę co może nie wyglądać najgorzej(chociaż zależy od gustu) i wyglądać będzie raczej lepiej niż teraz.
enduroriderPL Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 Hmmm no to wypadało by zanieść lakier odpowiedni który da radę a majster może pomaluje, zapytać nie zaszkodzi poza tym zawsze jest opcja żeby zeskrobać farbę i zostawić srebrną piastę co może nie wyglądać najgorzej(chociaż zależy od gustu) i wyglądać będzie raczej lepiej niż teraz. Odpowiedni lakier tzn jaki? Gotowe lakiery w puszcze są mało odporne mechanicznie a lakier do malowania samochodu kupuje sie w postaci nierozcieńczonej i sporej ilości. Potem trzeba do tego dodać odpowiedniej chemii, nabić pistolet i pomalować. Sory, ale wąptie żeby komukolwiek chciało się z tym babrać. Jeżeli już to proponuje zrobić tak jak pisałem wyżej. Oczywiście najłatwiej byłoby wypiaskować piaste i poanodować na nowo.
Mod Team Odi Napisano 17 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 17 Czerwca 2010 Wiele różnych rzeczy już odnawiałem/malowałem i powiem tak - nie da się tego zrobić na tyle dobrze, trwale i profesjonalnie żeby warto było się za to brać z niewiadomo jakim rozpędem. Moja rada - papier ścierny, zedrzeć to z grubsza żeby dalej się nie łuszczyło i zapaćkać pędzelkiem farbą Hammerite. Będzie w miarę trwałe i nie będzie się szczególnie rzucać w oczy. Ostatecznie można spróbować sprayem, najlepiej też Hammerite bo są mocne.
ukaniex Napisano 3 Kwietnia 2011 Autor Napisano 3 Kwietnia 2011 Odnawiam temat, czy ktoś wie jaką metodą są malowane (?) piasty DT 240s? Gdzie ewentualnie w Warszawie mógłbym to zrobić?
enduroriderPL Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 @ukaniex, stawiam na ANODOWANIE. Musiałbyś rozebrać piastę na części pierwsze i dać do anodowania. Oczywiście mowa wyłącznie o piastach "na łożyskach" bo te korpusy na 100% da się anodować i jest ok. Piasty a la shimano a w szczególności bieżnie budzą moje wątpliwości. W wAw mamy firmę www.anodal.pl i ew musiałbyś tam zadzwonić i się dopytać. Jeżeli chodzi o kolory wyłącznie to proponuje okleić kolorową izolacją tudzież inną folią samochodową - piszę poważnie
netta1987 Napisano 4 Kwietnia 2011 Napisano 4 Kwietnia 2011 pozwolę przypomnieć że dt 240 występuje jako czarna (99% że anoda) i biała (99% że proszkowo malowana 1% że na mokro bo nie ma białej anody)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.