tomulus Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Witam Na dniach kupuje amortyzator i powaznie sie zastanawiam na kupnem również pierwszego hamulca tarczowego na przód. Czy moglibyście doradzic niedrogą dobrą tarczówkę. Niestety ale nie znam sie zupelnie na hamulcach tarczowych. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Avid BB5 lub jak masz więcej kasy Avid BB7. Prosta tarczówka. Bardzo dobrze hamuje. I wydaje mi się że idealnie nadaje się dla osoby która właśnie zaczyna przygodę z tarczówkami. Oczywiście wyraz "niedrogą" jest zupełnie inaczej brany dla bezrobotnego i zupełnie inaczej dla jakiegoś biznesmena. Jak masz kase na BB7 to bierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomulus Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Wielkie dzieki. zapytam na koniec, odczuje dużą różnicę w hamowaniu jeżeli zmienie przedni hamulec (v' alivio 432-wymienne okładziny) na tarczowy, warto w sumie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Może nie będzie aż tak dużej różnicy w sile hamowania, ale poczujesz różnicę w modulacji. Inne zalety/wady hamulców tarczowych znajdziesz na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Myślę że Ci sie spodoba. Tak jak mówiłem bb5 chyba że masz kase na bb7 (dobry hamulec, sam posiadam i nie zamienił bym go na nic innego). Z tarczą 185mm byłby bardzo dobry. Ale możesz w sumie powiedzieć ile ważysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k0nr4d Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 To zależy od wykorzystania roweru. Różnicę na korzyść tarcz odczujesz jeśli: - zjeżdżasz, zwłaszcza w górach - poza wspomnianą modulacją, w takich warunkach okazuje się, że tarcze mają jednak większą siłę hamowania - bawisz się w trial - jeździsz po błocie i śniegu - jeździsz na tyle dużo, że wymieniasz zużyte obręcze kół W pozostałych przypadkach V'ki sprawdzają się równie dobrze, a poza kosztem zakupu zestawu hamulec,tarcza,piasta+zaplecenie koła, oszczędzisz na klockach, które są zdecydowanie droższe niż wymienne okładziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati123 Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 avid bb5 powinien ci wystarczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomulus Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 Waze 85kg, jezdze bardzo czesto choc powiedzmy rekracyjnie. BB5 + (epicon) i kolo pod tarcze bede tylko dorwac bardzo dziękuje za informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 juicy 3, w swojej cenie najlepsza tarczowka moim skromnym zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Ja pierwszy bym się od razu nie pchał w hydrauliki, tym bardziej jak jeździsz rekreacyjnie. A szczerze mówiąc pomiędzy BB7 a Juicy 3 dużej różnicy nie ma. Tez waże 85kg i na przodzie mam BB7 z tarczą 185mm i jak przy ostrym hamowaniu podniose swoje cztery litery to na upartego przez kierownice moge przelecieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Ja pierwszy bym się od razu nie pchał w hydrauliki, tym bardziej jak jeździsz rekreacyjnie. A szczerze mówiąc pomiędzy BB7 a Juicy 3 dużej różnicy nie ma. Tez waże 85kg i na przodzie mam BB7 z tarczą 185mm i jak przy ostrym hamowaniu podniose swoje cztery litery to na upartego przez kierownice moge przelecieć. Oprócz Avida BB5/BB7 są i inne na rynku np. Hayes MX2/MX4. Mx4 z tarczą można mieć już za ~100 zyli, jak ci nie będzie pasował to stracisz niewiele kasy, jeśli stracisz. Ja ważę 110 i hamuje ok, fakt, OTB mi raczej nie grozi, ale zbytnio mnie to nie martwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Pozatym łączenie hydraulika z V jest wg mnie złe, ponieważ obie klamki pracuja inaczej (jest to kwestia przyzwyczajenia) ale jak radza koledzy powyzej BB5 kup. Jest to kultowy juz hebel. Moj brat uzywa ich w frirajdowym sztywniaku 203/180 i działaja chyba lepiej niz J3 w fullu. Modulacji tylko w sumie to nie ma (jedyny + dla J3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomulus Napisano 18 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 Dzieki za all info. Nie chciałbym zakładac nowego tematu, doradzcie proszę jakie koło kupic (przód) pod tarcze BB5; budżet 200zł + Kupie w tej chwili tylko na przód, ponieważ brak budżetu na tylnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.