Skocz do zawartości

[piasta]jaka zębatka, kontra


kuba206

Rekomendowane odpowiedzi

siema,

 

wpadło mi w ręce koło na torowej piaście c. record

niestety brakuje kontry.

 

jaki gwint powinna mieć zębatka, a jaki kontra?

org. kontra na ebaju jest chyba po 30 dolców więc na razie odpada.

czy kontry dura ace pasują?

gdzie można te części zamówić?

 

i jeszcze pytanie czy można gdzieś kupić takie nakrętki do kół jak są w tej piaście bo one mają fają podkładkę i nie niszczą tak ramy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to musisz mieć kontrę na gwint włoski czyli 1.32" x 24 TPI. Łatwo dostępna jest kontra Miche. Choćby tu http://allegro.pl/item1079061665_kontra_koronki_torowej_miche_nowa.html. Kontry Dura Ace nie pasują, bo są na gwint angielski/iso czyli 1.29" x 24 tpi.

 

Co do sprocketów, to jeśli chodzi o gwint, to będzie pasował każdy, natomiast radziłbym zwracać uwagę na grubość (nie chodzi mi tu o 1/8" czy 3/32") zębatki czyli nakręcać taką, której grubość nie jest mniejsza niż szerokość gwintu na piaście.

 

Same nakrętki M10 ze zintegrowanymi podkładkami dostaniesz na VeloSolo, nigdzie indziej ich nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

umyje z pajęczyn i wieczorem postaram się wrzucić

 

EDIT:

 

http://img35.imageshack.us/i/pict0038fj.jpg/

 

http://img340.imageshack.us/i/pict0040u.jpg/

 

http://img13.imageshack.us/i/pict0043pb.jpg/

 

http://img22.imageshack.us/i/pict0032a.jpg/

 

http://img267.imageshack.us/i/pict0034tn.jpg/

 

 

takie syfiaste trochę

może ktoś wie co to za obręcz?

na naklejce i grawer to coś w stylu: BREVETTO LONGHI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wymienię szprychy na nowe - błyszczące

wyczyszczę z kleju i wypoleruję obręcz

zaplotę tak jak było na 4X

(chciał bym polutować tak jak było, ale nie wiem czy znajdę szpeca, bo ja to już za stary jestem na zabawy lutownicą)

i powieszę na ścianie

 

ale na razie chcę na szybko to,

tak jak jest przymierzyć na rower

i zobaczyć czy wyczuję różnicę w masie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak, że lepiej przyklejać szytkę jeśli na obręczy jest jeszcze syf po starym kleju, bo lepiej sie trzyma wtedy?

ktoś mi kiedyś tak powiedział, ale nie pamiętam kto i gdzie.

w sumie to kleiłem jedną szytkę w życiu, w dodatku dziadoskie, klocowate, nierozciągliwe tufo.i chyba na poklejoną obręcz, jeśli dobrze pamiętam.trzymała się w sumie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

z nienaklejonymi szytkami jeździłem na kurierce w londynie i nie powiem złego słowa na szytki. z przodu nie przyklejam z zasady (hmm bo mam jedną na przód dobrą a dwa koła więc przekładam parówe jak mam fantazje na dziś dzień akurat :( ) z tyłu może jednak przyklejajcie - na wszelki wypadek. najlepiej spojrzeć w stecz na swoje życie i ocenić czy ma się raczej szczęście czy raczej pecha. jak pecha to podwójnie lać klej na szytke :) bynajmniej, dopóki się nie jeździ w alpach (zjazdy...) i trzyma ciśnienie to jest bezpiecznie nawet bez kleju a z klejem to już hohohoho.

 

klejenie szytek to tak szykowne zajęcie jak golenie brzytwą albo gra na wijonczeli w szlafroku bo uprzedniej dozie kokainy do kawy na tarasie w piękny świt Pana. polecam wszystkim.

 

widziałem na zdjęciach że masz szytke Tufo które są dobre i nie dobre zarazem. Słyną z wytrzymałości i są całkiem lekkie - na nich przejechałem spooro , część w kurierce i po alejkatach bez hamulców skidując nagle itd. nic się nie odkleiło, jedna guma została załatana uszczelniaczem a sunąłem na nich niejakie trasy wręcz przełajowe i po szutrach ostrych i przez błota w okolicy ruin zamku nad strumieniem Kluczowody prawie nocą. Dały radę.

 

Ale jeżeli szukasz naprawdę wspaniałych doznań to gdy wprawisz się już w jazdę na tych Tufo - załóż np Vittoria Corsa EVo... Poczujesz "jakby Twój rower napalił się bardzo ożywiającego, lekkiego indyjskiego zielska". Oczywiście to tylko metafora, ale lekkość i poczucie komfortu te same :)

 

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...