Skocz do zawartości

[koła] Komplet do1000 złoty


micferrari

Co zmienić???  

13 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co zmieni????

    • Ko?a +Opony +d?dki
    • Amortyzator
    • Co? innego???
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

MÓJ ROWER

Mam koła Mavic xm317+piasty shimano 475 + nie wiem jakie szprychy + opony merida.

 

zastanawiam się co kupić. Chodzi mi też o to by się lżej jeździło czyli lepiej. No i własnie tu zastanawiam się czy kupić koła(lub ulepszyć stare) + dobre opony czy też kupić dobry amortyzator (ten co mam to RS Tora sl coil)

 

jeżeli koła to : ulepszyć te koła co mam czyli zostawić obręcze i resztę wymienić. Zależy mi także na wytrzymałości głównie o centrowanie się kół, bo te co mam dość szybko się scentrowały a szczególnie tylne już po 100 km. Czy kupić nowe + opony lżejsze od tych co mam ale wytrzymałe.

 

jeżeli amortyzator : na pewno nie sprężynowy bo ciężki tylko powietrzny no i poniżej 2 kg czyli po prostu ma być lepszy od tej tory co mam.

 

Mam do wydania 1000 zł i raczej nie więcej.

 

pozdrawiam

 

i czekam na odpowiedz.

Napisano

Możesz kupić amor i ramę. Ja kupiłem w zeszłym tygodniu Rebe Team w idealnym stanie za 700zł. Sprzedaj Meridę i za około 600zł możesz już jakaś fajną używaną ramę kupić.

Napisano

Główny wpływ na "lekkość" jazdy ma masa rotująca czyli koła (im dalej od osi tym większy). W pierwszym rzędzie zmieniłbym opony, wprawdzie race lite'y to kewlar a bieżnik dość uniwersalny ale ważą jak pamiętam ok. 620-630g. Dętki można wrzucić ultralighty(takie mam na kołach "codziennych") chyba, że się nie boisz o kapcie to flyweighty (używam na maratonach). Zmiana piasty i szprych niewiele da bo największy wpływ na scentrowanie ma obręcz i sposób zaplatania koła. To co zostanie z kasy możesz przeznaczyć na rebę, sida albo r7, bo te można znaleźć używane w miarę tanio i na tych będziesz miał największy zysk wagowy.

Napisano

No to raczej zdecydował bym się na zmianę kół chyba na tym najbardziej odczuję zmniejszenie masy i poprawę osiągów

co do dętek to też myślałem o ultralightach a opony jakie mam to dokładnie merida race teraz pytanie jakie koła i opony w moim limicie ????????

 

myślałem o kołach Mavic Cossride(jak tak to jaki model) lub o jakiś składanych((1)jakąś konfigurację) a opony to nie wiem jakie ale myślałem o lekkich kewlarowych jakiś

 

 

ad(1)czy mógłby mi ktoś jakąś konfigurację stworzyć takiego koła spełniającego moje warunki od 1 k

Napisano

Co do kół polecam poczekać trochę i poszukać zestawu na DT 240. Koła lekkie i niezawodne. Sam kupiłem komplet 4.1/Comp/240s za 1000zł. W prawdzie używane ale technicznie idealne. Jeśli natomiast nie chcesz czekać to proponuję piasty Novatec 712 lub a2z [te drugie kupując na ebay kupisz w cenie novatec'ów] oraz obręcze 317/EQ21.

Napisano

Jakie masz wymagania wobec kół? jeśli to mają być kola typowo wyścigowe, a Ty ważysz do 70kg to mogę Ci polecić taki zestaw:

Obręcze: Sunrims equalizer 21 - 350gram za 89zl

Szprychy DT-revolution 282gr - 2,8zł * 64 = 179,2zł + podkladki pod szprychy 0,10gr * 64 = 6,4zł

Piasty Novatec D711SB i D712: 420gram, 455zł

Razem daje: waga okolo 1400gram, zależna od tego jakie będą rzeczywiste wagi komponentów, cena u mnie w sklepie 812zł ze złozeniem.

Z tym że to jest to zestaw naprawdę wyżyłowany, jeśli jeździsz agresywnie i ważysz ponad 70kg to radziłbym od strony kasety dać mocniejsze szprychy (od strony hamulca mogą pozostać revo, ze względu że te szprychy będą miały mniejsze naprężenie i wystarczą). Na pewno różnice w wadze odczujesz znaczną

Napisano

Na początku sorry że tak późno odpisuję ale wcześniej nie mogłem.

Jakie masz wymagania wobec kół? jeśli to mają być kola typowo wyścigowe, a Ty ważysz do 70kg to mogę Ci polecić taki zestaw:

Obręcze: Sunrims equalizer 21 - 350gram za 89zl

Szprychy DT-revolution 282gr - 2,8zł * 64 = 179,2zł + podkladki pod szprychy 0,10gr * 64 = 6,4zł

Piasty Novatec D711SB i D712: 420gram, 455zł

Razem daje: waga okolo 1400gram, zależna od tego jakie będą rzeczywiste wagi komponentów, cena u mnie w sklepie 812zł ze złozeniem.

Z tym że to jest to zestaw naprawdę wyżyłowany, jeśli jeździsz agresywnie i ważysz ponad 70kg to radziłbym od strony kasety dać mocniejsze szprychy (od strony hamulca mogą pozostać revo, ze względu że te szprychy będą miały mniejsze naprężenie i wystarczą). Na pewno różnice w wadze odczujesz znaczną

 

a więc tak ważę 70 kg przy 186 cm a co do kół to jeżdżę dużo po górach bo mieszkam w górach( czasami też jakieś zawody xc) no i jeżdżę trochę agresywnie z tego powodu chodzi mi to że oprócz tego że koła mają być lżejsze od tych co mam to chciałem że by przy tym były mocniejsze. A jeśli chodzi o cenę to w tym 1000 chciałbym także zmieścić się z oponami tylko nie wiem jakimi i ile by one kosztowały.

Napisano

dawid, ja też składam koła, obręcze właśnie eq21 (375g realnie), piasty też novateci, ale zastanawiam się nad szprychami. Compy z tyłu i revo z przodu dadzą radę pod 91kg ? (hamulce tarczowe 160mm.)

Napisano

ja chyba postawił bym na dt comp wszystkie szprychy no i obręcz jakąś mocniejszą typu mavic 717 d lub dt 4.1 pewnie będzie trochę cięższe ale chyba dużo mocniejsze

 

bo też mam hydrauliczne hamulce z przodu tarcza 180 z tyłu 160 chyba że zamiast składać takie koła kupić maviki crossride i nie wiem czy nie będą porównywalnej jakości tylko obawiam się tych 24 szprych.

Napisano

24 szprychy to nie problem, ale crossride jest cieżki.

Ja czasem używam kół na mavicach x819 na 24szprychach (zwykłe szprychy o 2mm średnicy, prawdopodobnie competition) zaplecione na 2 krzyże i żadnych problemów. Nawet cześć szprych miała sporo za słaby naciąg, a koła i tak się trzymały. Jednak jest to efekt tego ze obręcz jest strasznie cieżka, również w crossride'ach ilość szprych wynagradzana jest cieżką obręczą, dlatego takie zestawy wytrzymują. Lepiej jest założyć lekką obręcz na 32 szprychach, wytrzymałość ta sama, a masa rotująca znacznie mniejsza.

Napisano

24 szprychy to nie problem, ale crossride jest cieżki.

Ja czasem używam kół na mavicach x819 na 24szprychach (zwykłe szprychy o 2mm średnicy, prawdopodobnie competition) zaplecione na 2 krzyże i żadnych problemów. Nawet cześć szprych miała sporo za słaby naciąg, a koła i tak się trzymały. Jednak jest to efekt tego ze obręcz jest strasznie cieżka, również w crossride'ach ilość szprych wynagradzana jest cieżką obręczą, dlatego takie zestawy wytrzymują. Lepiej jest założyć lekką obręcz na 32 szprychach, wytrzymałość ta sama, a masa rotująca znacznie mniejsza.

 

z góry przepraszam, że podpinam się pod temat z prywatą, ale mam obecnie podobny dylemat - jedyną rzeczą, która budzi niezadowolenie w moim bajku sa koła, które chciałbym wymienić na lepsze

 

stąd pytanie do Dawida - jakie koła poleciłbyś/złożyłbyś do mojego Focusa? moja waga to 70kg, jeżdżę sporo po lasach i bezdrożach, ogólnie lajtowy XC + sporadycznie góry, zależy mi na zmniejszeniu oporów toczenia i wagi samych kół, a co za ty idzie roweru; obecna konfiguracja pod linkiem poniżej

 

FOCUS FAT BOY 2008

Waga

12.50 kg

 

Rama: 6061 Alloy Sport Frame

Widelec: Rock Shox Reba SL PopLock 2009

Stery: Concept SL

Przerzutka (tył: Shimano XT Shadow

Przerzutka (przód: Shimano Deore

Klamkomanetki: Shimano Deore XT Dual Control ST-M775

Hamulce: Shimano Deore XT BR-M775

Korbowód: Shimano Deore SLX FC-M660

Kierownica: Tioga Factory Taskforce DL2001 680mm

Gripy: PRO Ergonomic 130mm

Mostek: Concept SL

Pedały: Shimano PD-M520

Sztyca: Concept SL Aluminium

Siodło: Fizik Rondine

Piasta (Przód: Shimano HB-M475

Piasta (Tył): Shimano HB-M475

Łańcuch: Shimano Deore XT

Kaseta: Shimano Deore CS HG-50-9

Szprychy: Stainless Black

Obręcze: Alex Rims DP17 Disc

Opony: Maxxis Wormdrive 1,95 zwijane

 

 

Pzdr

mike

 

z góry dziękuję za pomoc

Napisano

Dzisiaj zważyłem przednie koło w moim rowerze i kompletne czyli(piasta,zacisk,szprychy,obręcz,dętka,opona,tarcza 180 hayes) waży 2,15 kg no i moje pytanie ile będzie ważyć Piasty Novatec D711SB i D712 szprychy dt comp obręcz nie wiem jaka nie jestem zdecydowany dętki też nie jestem zdecydowany oraz opony myślałem o jakiś wagowo ok.550 g no i moje pytanie jest takie czy ktoś mógł by mi ostatecznie powiedzieć jaką brać obręcz oponę i dętkę do tego czego nie jestem zdecydowany co będzie spełniało moje warunki no i czy mógłby mi podać szacunkową wagę takich kół. I moje ostatnie pytanie czy będzie duża różnica w jeździe.

Pozdrawiam

 

Opony chyba takie wezmę Schwalbe Rocket Ron 2.1 a dętki zostawię te co mam dobre jeszcze są:icon_mrgreen:

Napisano

Skoro Ty nie wiesz co chcesz to skąd My mamy wiedzieć?

Szprychy dt comp 32x 192g

Piasta przednia przednia Novatec 143g

Nyple siekieś tam xxx lajt 11g

Dętka Maxxis Ultralight 110g

Schwalbe Rocket Ron 2.1 Evo 440g

= 896g

Co do różnicy w jeździe... moj poprzedni zestaw koła/dętki/opony ważył +/- 4130g... obecny waży 2969g różnice? Rower "sam jeździ"! :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Już jestem zdecydowany na taką konfigurację kół:

 

Przednie:

Piasta Novatec D711SB

Szprychy DT Comp

Obręcz Mavic 717D

Nyple chyba jakieś mosiężne

Dętka Maxxis jakiś trwalszy i mocniejszy model

Opona Maxxic Crossmark 2,1 tylko nie wiem który model nie jestem jeszcze 60% teren 40 asfalt chyba najrozsądniejszy będzie model ten środkowy

ale jeśli się mylę to poprawcie mnie w moim przekonaniu mają być trwałe dobre lekkie

 

tylne:

Piasta Novatec D712

Szprychy DT Comp

Obręcz Mavic 717D

Nyple chyba jakieś mosiężne

Dętka Maxxis jakiś trwalszy i mocnieszy model

Opona Maxxic Crossmark 2,1 tylko nie wiem który model nie jestem jeszcze 60% teren 40 asfalt chyba najrozsądniejszy będzie model ten środkowy

ale jeśli się mylę to poprawcie mnie w moim przekonaniu mają być trwałe dobre lekkie

 

a tak dodam że ważyłem wczoraj dokładnie moje koła i z zaciskami(2x80g) i odblaskami(2x30g) kompletne czyli Przednie(piasta,zacisk,szprychy,obręcz,dętka,opona,tarcza 180 hayes) 2185gram i tylne(piasta,zacisk,szprychy,obręcz,dętka,opona,tarcza 160 hayes,kaseta shimano 61-9) 2705gram to chyba trochę dużo :whistling: ale nowy zestaw chyba będzie lżejszy

 

a no i czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile taki komplet kół z tymi tarczami co mam i z tą kasetą będzie ważyć z góry Wielkie Dzięki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...