tomke1 Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 Witam, Jako że jak już kiedyś pisałem moje koła będą zmieniane i w zasadzie myślałem tylko o Fulcrumach RM5 jednakże mam parę wątpliwości. Prosiłbym o wypowiedź osoby wagowo około 83kg jeżdzące na Mavicach lub Fulcrumach z tarczami... bo się cały czas waham tym bardziej że limity są takie : Mavic Crossride - 100kg (z rowerem i bagażem) tu mam minimalny zapas Fulcrum RM5 - 83kg to waga przy której zalecają większą uwagę podczas jazdy i uważne przeglądy Kwestia jak ja jeżdzę, hmm : 50/50 asfalt/las przy czym na asfalcie jestem spokojny a w lesie już mniej a im bardziej zbita kamienista trasa tym szybciej się jeździ. Poza tym parę wyjazdów w góry, maratonów brak, ale może kiedyś... Cztery litery jak trzeba podnoszę a na mega kamienie raczej nie wjeżdżam. Rower to GF Wahoo z hamulcami MX-2 160mm a na przodzie Tora S.Lite. I proszę nie piszcie że już tysiące wątków było zwłaszcza o Crossridach, wiem i czytałem i im więcej czytałem tym więcej miałem wątpliwości. Zaletą Maviców jest cena poniżej 600, bo Fulcrumy to już 900, jedynie w wertykalu są niby za 800 ale nie wiem czy naprawdę są czy tylko wiszą na stronie. Ale jakby nie patrzeć to 300 różnicy. Jeszcze się zastanawiam nad czymś takim- cenowo pośrodku. Aha i jeszcze jedno bębęnki w tych zestawach są stalowe ? tak aby ich kaseta Deore nie zjechała.
dawid Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 miałem Fulcrumy RM5, koła strasznie szybko łapały luzy, praktycznie cały czas je miałem, po każdym skontrowaniu po paru km znowu sie pojawiały. Mocno je katowałem i niestety trzeba było je centrować po 2-3 miesiącach użytkowania. Niewątpliwym plusem był ich wygląd, prezentowały się ciekawie
tomke1 Napisano 14 Czerwca 2010 Autor Napisano 14 Czerwca 2010 miałem Fulcrumy RM5, koła strasznie szybko łapały luzy, praktycznie cały czas je miałem, po każdym skontrowaniu po paru km znowu sie pojawiały. Mocno je katowałem i niestety trzeba było je centrować po 2-3 miesiącach użytkowania. Niewątpliwym plusem był ich wygląd, prezentowały się ciekawie no właśnie wygląd jest super jak za tą kasę, Crossride też fajny.. ale boję się że przy mojej wadze na jakimś niezamierzonym kamieniu coś uwalę i tylko żal pozostanie i komplikacje z częściami. Pisałem nawet do harły niby napisali że ok, ale polecali jednak poskładanie czegoś na 32 szprychach i obręczach 719, ale jak już składane to raczej w dt się będę pchał.. Czekam na inne opinie podobnie jak ja jeżdzących i ważących użytkowników..
Mod Team bogus Napisano 14 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 14 Czerwca 2010 Posiadam Mavic'i Crossride Disc. Razem z rowerem i całym wyposażeniem zabieranym na rower ważę jakieś 94-95 kg, ja sam 78. Do tej pory wszystko jest ok, koła działają bardzo dobrze. Co do sztywności i wytrzymałości nie mam zastrzeżeń. Jedyne co mnie nieco irytuje to ostatnio pojawiające się przeskakiwanie na bębenku, tak jakby zapadki nie zawsze do końca łapały. Ale myślę, że jest to wina już osłabionych sprężynek od zapadek. Koła poza tym przejechane mają ponad 7000 km. Od siebie mogę polecić te koła.
mucios92 Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 ja jak jezdziłem na crossrideach to wazyłem coś ok.105kg + rower 12 to było razem 117kg przejezdziłem ok. 600km i koła ani centry ani luzu nic po prostu nic, szczerze polecam od siebie !
Jason Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 Mam crosslandy bardzo podobne kółka , ważę ok 70 kg zbyt delikatnie na nich nie jeżdżę . Co do samych obręczy ,szprych ,centrowania to bardzo dobrze się spisują . Piasta przód jest bardzo fajna nic się z nią nie dzieje ale za to tył a właściwie sam bębenek wymaga częstego serwisowania , jest oparty z jednej strony na łożysku maszynowym ale z drugiej na tulei ślizgowej z teflonu (strasznie zryty patent u mnie padł)samej się nie da kupić -tylko z bębenkiem (200 zł info z harfy ). Gdyby nie to że miałem możliwość dorobienia elementu musiałbym wyłożyć kaskę . Pozostałe łożyska są łatwo dostępne , tanie i jak najbardziej wymienialne . Teraz nie kupił bym kół systemowych i to samo radze Tobie , lepiej poskładaj kółeczka ze standardowych części , będziesz je łatwiej-taniej serwisować a komponenty na ewentualną zamianę znajdziesz bez problemu .
dawid Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 To może składany zestaw: Obręcze DT-Swiss X430: 860gram, 320zł Szprychy DT-Swiss Competition: 382g 102zł + podkładki pod szprychy 6,4zł Piasty Novatec D711SB i D712: 420gram, 455zł Daje razem: 1660gram, troszke można urwać na nyplach alu, ewentualnie w tylnym kole od strony hamulca dać szprychy dt revo. po cenach katalogowych wychodzi 880zł, troche drogo, ale za to na podzespołach wysokiej jakości, na pewno koła tak zbudowane będą pancerne
tomke1 Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Napisano 15 Czerwca 2010 Teraz nie kupił bym kół systemowych i to samo radze Tobie , lepiej poskładaj kółeczka ze standardowych części , będziesz je łatwiej-taniej serwisować a komponenty na ewentualną zamianę znajdziesz bez problemu . Póki co moje stare koła (od nowości w rowerze) trzymają się dobrze, poza serwisem przedniej piasty i w jednym ze sklepów się dziwili jak mogłem przejechać ma tylnej M475 aż 10tyś km. a ona się dalej kupy trzyma Przednia po mniejszy przebiegu (bo tył w trenażerze jeździ zimą) jest po serwisie i jest ok, ale póki mogę je jeszcze sprzedać to szukam nowych I zastanawiałem się nad gotowcami coby wyeliminować problem ewentualnych poprawek po osobie która je zaplecie. A właśnie systemowe są składane przez roboty czy przez ludzi ręcznie ?
dawid Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 z tego co pamiętam to zaplot wykonują ludzie, a za centrowanie odpowiedzialne już są maszyny, jednak pewności nie mam
tomke1 Napisano 15 Czerwca 2010 Autor Napisano 15 Czerwca 2010 To może składany zestaw: Obręcze DT-Swiss X430: 860gram, 320zł Szprychy DT-Swiss Competition: 382g 102zł + podkładki pod szprychy 6,4zł Piasty Novatec D711SB i D712: 420gram, 455zł Daje razem: 1660gram, troszke można urwać na nyplach alu, ewentualnie w tylnym kole od strony hamulca dać szprychy dt revo. po cenach katalogowych wychodzi 880zł, troche drogo, ale za to na podzespołach wysokiej jakości, na pewno koła tak zbudowane będą pancerne Hehe zestaw całkiem wypasiony, w sumie dla mnie Twoja propozycja jest godna rozpatrzenia bo jesteśmy obaj z Gliwic, tylko ta cena to już totalne maksimum i musiałbym trochę zakup odwlec, albo poklikam po Twojej stronce i zejdę ciut taniej. I jakoś nie wiem czemu może przez opinie na forum mam urazę do novatec'a. W sumie w bikestacji koło na DT 370 i obręczy X400 wyszło niewiele ponad 900 i to byłby ideał niestety nie cenowy Amoże coś takiego? widziałem na je w sklepie wyglądają ok tylko się zastanawiam dlaczego tak tanio, w niektórych sklepach same piasty DT Cerit potrafią tyle kosztować.
tomke1 Napisano 16 Czerwca 2010 Autor Napisano 16 Czerwca 2010 up może jeszcze ktoś z cięższych userów Maviców lub Fulcrumów się odezwie ? bo ze względu na kasę coraz bardziej jednak na Mavici spodlądam. Tym bardziej że przez 10tyś podstawowe Bontrager Ranger mnie wytrzymały a przecież to żaden wypas to czemu był miał Mavici CR wykończyć szybciej ? pomijam sytuacje wyjątkowe typu wypadki to każde koło można przecież rozwalić... a i będzie powód żeby parę kg zrzucić to się żona ucieszy
lukaszs Napisano 16 Czerwca 2010 Napisano 16 Czerwca 2010 ja mam CrossRide od roku koło 2500 km i nic się nie dzieje - na mazowszu jeżdżę wiec nie są mocno katowane.jestem z nich bardzo zadowolony ale tez nie są to niedzielne wypady:-)ja waz koło 80kg + rower 10kg plus około 5-6 cała reszta(ciuchy plecak bidon itp) jak zapytałem Harfy przy kupnie o wagę to powiedzieli absolutnie 95-100kg to max....ale to chyba lekka przesada teraz do lekkiego Enduro maja służyć i uważam że się nadają. ostatnio gadałem z kolega który ja użytkuje od dwóch lat i 10000 km przebiegu w tym około 4000 w górach - AM/Enduro i pięknie się toczą żadnych luzów. kolega jest ode mnie cięższy na oko 90kg i rower tez koło 15kg waży i na wyprawy zabiera duży plecak więc koła coś koło 115kg muszą wozić i nic się nie dzieje. polecam!!!
tomke1 Napisano 17 Czerwca 2010 Autor Napisano 17 Czerwca 2010 dzięki wszystkim za pomocne opinie i sorki za zamieszanie i niezdecydowanie. ale ostatecznie zadecydowała kwestia kasy, chęci na fabryczne koła i zbliżające się urodziny to się i okazja trafiła co by zakup uskutecznić dziś zamawiam Mavici i obiecuję wrzucić jakieś opinie jak się będą pod moją wagą sprawowały po krótkim i dłuższym przebiegu. a tak na marginesie ciekawi mnie fakt że Harfa na stronie jak i w katalogu w PDF pisze że MAVIC zaleca, aby skumulowany ciężar rowerzysty z jego bagażemna rowerze nie przekraczał wagi: i dla Crossride'ów to 100kg i gdzie tutaj niby piszę że w tym jest także rower ? Ja wiem mi także w mailu napisali że to jest rowerzysta + bagaż + rower i będę na granicy, ale zrzuci się parę kg i będzie git, tylko śmieszy mnie "profeslonalizm" harfy co to piszę jedno a gdzie indziej drugie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.