Skocz do zawartości

[hexagon] V4, czy V6 ?


filmofoniak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Co bardziej sie opłaca: (?)

hexagon v4 z amorem XCM za 899 zł

czy może hexagon v6 z amorem XCT lub XCM za 1099 zł?

 

co do hexagona v6 to nie wiem jak bedzie z hamulcami...

Niby tarczowe, ale nie wiem czy lepiej by sie spisywały niz v-brake...

 

Najbardziej chciałbym V5, ale nie mogę go nigdzie znaleźć...

Jeszcze w nastepnym tyg. przejde sie do jeszcze jednego rowerowego, może tam go będą mieć ;)

 

To co brac?

v4 + jakieś zmiany do 100 zł , czy V6 ?

 

I jaki amortyzator jest lepszy XCM, czy XCT?

Napisano

XCM i XCT są podobnej konstrukcji więc uznałbym je osobiście za takie same. Co do hamulców to określ się w jakim terenie jeździsz oraz w jakich warunkach pogodowych, do tego od razu napisze że tarcze są trudne na początku w prawidłowym ustawieniu, i trzeba troszku czasu aby metodę wyczaić :P - na pewno Tektro IO nie są pseudo tarczówkami - ja już z nimi przekroczyłem 2k km ;)

Napisano

Najczęściej jeżdżę po asfalcie, bardzo rzadko w terenie, czy las.

Zależy mi na tym, aby po mocny "dociśnięciu" klamki przedniego hamulca koło praktycznie sie zablokowało co umożliwiło by mi zatrzymanie sie na przednim kole :P

 

Dużo myślałem, i doszedłem do wniosku, że jednak wezmę V4, lecz jak będzie w shopie V5 to oczywiście biore v5 :icon_lol:

Napisano
aby po mocny "dociśnięciu" klamki przedniego hamulca koło praktycznie sie zablokowało co umożliwiło by mi zatrzymanie sie na przednim kole

Zapraszam po nowe zęby do mojego szwagra :P Naprawdę pragneisz blokowac przednie koło podczas jazdy i to z XCR/XCM z przodu? Lubisz latać?

Co do Tektro - bare bones, ale hamują całkiem skutecznie jak za swoją cenę, więc nie bój bidy.

Napisano

Zapraszam po nowe zęby do mojego szwagra :) Naprawdę pragneisz blokowac przednie koło podczas jazdy i to z XCR/XCM z przodu? Lubisz latać?

Co do Tektro - bare bones, ale hamują całkiem skutecznie jak za swoją cenę, więc nie bój bidy.

 

hehe latać to może troche ;)

Ale chodzi mi o to aby zaszpanowac czasami i zatrzymac sie przed kims/czyms na przednim kole ;p

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Na początku - wiem, że temat sprzed dwóch miesięcy, ale nie chcialem zakladac nowego :P

 

Również zastanawiam się który z tych dwóch rowerów wybrać. Opłaca się dołożyć to 200zł na tarczówki? Czytałem, że są problemy z regulacja, tarcze się krzywią chociaż sam mam złe wspomnienia z moich v-brake. Classified piszesz, że te tarczówki hamuja nieźle, ale czy sa warte tych 200zł?

Ew. co polecacie w podobnej cenie.

Napisano

No więc tak może się wypowiem ja bo sam jak sobie szukałem roweru nowego to wpadł mi w oko ten hexagon lecz gdy pytałem na forach to go odradzali ponieważ słabe tarczówki i tak samo mi powiedzieli w sklepie rowerowym a dodatku to polski rower a polskie rowery to nie ma sie pewności co do tego.

Napisano

Gdzie Ci tak powiedzieli? Przyjdzie mafia z forumrowerowe.org z aflym na czele (największy obrońca hamulców Tektro IO) i mu naklepiemy :( (to oczywiście taki żarcik :P)

 

I że niby z polskimi rowerami coś nie tak jest?! No błagam... To już jest bajka pierwszej klasy. Po ulicach (i nie tylko) jeździ mnóstwo Krossów, których bynajmniej się nie rozpadają, a nawet ich właściciele bardzo je sobie chwalą :icon_arrow:

Napisano

dawid0810 --> "Na początku - wiem, że temat sprzed dwóch miesięcy, ale nie chcialem zakladac nowego"

Oto cnota, ktora chetnie widzielibysmy wsrod innych uzytkownikow forum :icon_arrow:.

Ja bym bral Hexagona z v-kami. Raz ze oszczedzaja amortyzator, dwa ze sa mniej klopotliwe w obsludze, trzy - do jazdy w miescie czy po terenach plaskich nie ma potrzeby uzywania tarcz. Tacze sa wyraznie lepsze wylacznie w gorach na dlugich zjazdach, na trudnych zjazdach i w trudnych warunkach pogodowych, krotko mowiac - w blocie po pachy. W pozostalych sytuacjach v-ki radza sobie rownie dobrze.

Napisano

Ja tez bralbym hexa z v-kami, jak bedziesz hamowal przednim tarczowka to amor szybko zlapie luzy i nie bedzie to amor, tylko brzuzyteczne badziewie, co konczy sie wymiana amorka za min. 200,- ( xcr lo 100). :icon_arrow:

Napisano

Ok widzę że opinie są różne, więc może napisze do czego będę używał roweru - na co dzień jazda po mieście, ew. płaskich terenach - dojazd do szkoły ok. 35 km dziennie; średnio 2 razy na miesiąc, a w wakacje co kilka dni wyjazd gdzieś bardziej w teren (jura krakowsko-częstochowska), żeby zjechać z jakieś nierównej górki, skoczyć kilka razy.

Na pewno na co dzień tarczówki mi się nie przydadzą, ale na te wyjazdy w teren może już bardziej. Więc opłaca mi się dać te 200zł więcej czy odpuścić sobie i dokupić wyposażenie za te pieniądze?

Dzięki za każdą odpowiedź :-)

Napisano

Kup tego hexa z v-kami, wymien w nich hamulce na sd 5 - 7, sa to hamulce sredniej (a nawet troche wyzszej) klasy hamulcow tarczowych i nie prawda jest, ze w deszcz slizgaja sie po obreczy, hamuja prawie tak samo mocny, co w dzien suchy.

Pozdrawiam i czrekam na twoja propozycje

Napisano

IMO...

 

@porsche - Jak ty to widzisz, żeby gumowe klocki nie ślizgały się po mokrej metalowej obręczy? I jeszcze dajesz do zrozumienia, że jeśli masz tarcze to tylko ze sztywnym widelcem, bo inaczej amor się zepsuje... :icon_lol:

 

@dawid - Jeśli zamierzasz jeździć w terenie to proponuję dołożyć jeszcze 100 zł (o ile to możliwe) i zakupić TO. Porządny powietrzny amortyzator i tarcze, które po odpowiedniej regulacji, będą się lepiej spisywać w terenie, zwłaszcza na mokrym :icon_lol:

Napisano

"jeszcze 100 zł (o ile to możliwe)" - i wlasnie to jest problem. W tej chwili mam na rower około 900-950 zł. Jeżeli dobrze pójdzie uda mi się zdobyć dodatkowe 200, ale to już chyba jest ta górna granica.

"tarcze, które po odpowiedniej regulacji, będą się lepiej spisywać w terenie" - to są chyba te same tarcze co w "zwykłej" V6, tak?

"Porządny powietrzny amortyzator" - dużo lepszy ode widelca w "zwykłej" V6?

Napisano

@porsche - Owszem, każdy hamulec trochę luzuje hamulec, dlatego to co napisałeś było trochę... dziwne :)

 

@dawid - Tak, tarcze te same, ale jak już wcześniej napisałem wymagają wcześniejszej regulacji, by hamowały na 100% swoich możliwości. I tak, amortyzator dużo lepszy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...