filmofoniak Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Witam! Co bardziej sie opłaca: (?) hexagon v4 z amorem XCM za 899 zł czy może hexagon v6 z amorem XCT lub XCM za 1099 zł? co do hexagona v6 to nie wiem jak bedzie z hamulcami... Niby tarczowe, ale nie wiem czy lepiej by sie spisywały niz v-brake... Najbardziej chciałbym V5, ale nie mogę go nigdzie znaleźć... Jeszcze w nastepnym tyg. przejde sie do jeszcze jednego rowerowego, może tam go będą mieć To co brac? v4 + jakieś zmiany do 100 zł , czy V6 ? I jaki amortyzator jest lepszy XCM, czy XCT?
afly Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 XCM i XCT są podobnej konstrukcji więc uznałbym je osobiście za takie same. Co do hamulców to określ się w jakim terenie jeździsz oraz w jakich warunkach pogodowych, do tego od razu napisze że tarcze są trudne na początku w prawidłowym ustawieniu, i trzeba troszku czasu aby metodę wyczaić - na pewno Tektro IO nie są pseudo tarczówkami - ja już z nimi przekroczyłem 2k km
filmofoniak Napisano 13 Czerwca 2010 Autor Napisano 13 Czerwca 2010 Najczęściej jeżdżę po asfalcie, bardzo rzadko w terenie, czy las. Zależy mi na tym, aby po mocny "dociśnięciu" klamki przedniego hamulca koło praktycznie sie zablokowało co umożliwiło by mi zatrzymanie sie na przednim kole Dużo myślałem, i doszedłem do wniosku, że jednak wezmę V4, lecz jak będzie w shopie V5 to oczywiście biore v5
Classified Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 aby po mocny "dociśnięciu" klamki przedniego hamulca koło praktycznie sie zablokowało co umożliwiło by mi zatrzymanie sie na przednim kole Zapraszam po nowe zęby do mojego szwagra Naprawdę pragneisz blokowac przednie koło podczas jazdy i to z XCR/XCM z przodu? Lubisz latać? Co do Tektro - bare bones, ale hamują całkiem skutecznie jak za swoją cenę, więc nie bój bidy.
filmofoniak Napisano 13 Czerwca 2010 Autor Napisano 13 Czerwca 2010 Zapraszam po nowe zęby do mojego szwagra Naprawdę pragneisz blokowac przednie koło podczas jazdy i to z XCR/XCM z przodu? Lubisz latać? Co do Tektro - bare bones, ale hamują całkiem skutecznie jak za swoją cenę, więc nie bój bidy. hehe latać to może troche Ale chodzi mi o to aby zaszpanowac czasami i zatrzymac sie przed kims/czyms na przednim kole ;p
dawid0810 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Na początku - wiem, że temat sprzed dwóch miesięcy, ale nie chcialem zakladac nowego Również zastanawiam się który z tych dwóch rowerów wybrać. Opłaca się dołożyć to 200zł na tarczówki? Czytałem, że są problemy z regulacja, tarcze się krzywią chociaż sam mam złe wspomnienia z moich v-brake. Classified piszesz, że te tarczówki hamuja nieźle, ale czy sa warte tych 200zł? Ew. co polecacie w podobnej cenie.
C00BA Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 aktualnie - http://www.mudserwis.com/rower-kross-hexagon-v6-axon-limited-edition-p-1391.html zyskasz nie tylko tarczowki
Bleblek Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 No więc tak może się wypowiem ja bo sam jak sobie szukałem roweru nowego to wpadł mi w oko ten hexagon lecz gdy pytałem na forach to go odradzali ponieważ słabe tarczówki i tak samo mi powiedzieli w sklepie rowerowym a dodatku to polski rower a polskie rowery to nie ma sie pewności co do tego.
Wafel Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Gdzie Ci tak powiedzieli? Przyjdzie mafia z forumrowerowe.org z aflym na czele (największy obrońca hamulców Tektro IO) i mu naklepiemy (to oczywiście taki żarcik ) I że niby z polskimi rowerami coś nie tak jest?! No błagam... To już jest bajka pierwszej klasy. Po ulicach (i nie tylko) jeździ mnóstwo Krossów, których bynajmniej się nie rozpadają, a nawet ich właściciele bardzo je sobie chwalą
Klosiu Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 dawid0810 --> "Na początku - wiem, że temat sprzed dwóch miesięcy, ale nie chcialem zakladac nowego" Oto cnota, ktora chetnie widzielibysmy wsrod innych uzytkownikow forum . Ja bym bral Hexagona z v-kami. Raz ze oszczedzaja amortyzator, dwa ze sa mniej klopotliwe w obsludze, trzy - do jazdy w miescie czy po terenach plaskich nie ma potrzeby uzywania tarcz. Tacze sa wyraznie lepsze wylacznie w gorach na dlugich zjazdach, na trudnych zjazdach i w trudnych warunkach pogodowych, krotko mowiac - w blocie po pachy. W pozostalych sytuacjach v-ki radza sobie rownie dobrze.
Wafel Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Zwykły deszcz również V-kom będzie niestety przeszkadzał, Nawet SD7 będą się ślizgały po obręczy .
porsche123456 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Ja tez bralbym hexa z v-kami, jak bedziesz hamowal przednim tarczowka to amor szybko zlapie luzy i nie bedzie to amor, tylko brzuzyteczne badziewie, co konczy sie wymiana amorka za min. 200,- ( xcr lo 100).
dawid0810 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Ok widzę że opinie są różne, więc może napisze do czego będę używał roweru - na co dzień jazda po mieście, ew. płaskich terenach - dojazd do szkoły ok. 35 km dziennie; średnio 2 razy na miesiąc, a w wakacje co kilka dni wyjazd gdzieś bardziej w teren (jura krakowsko-częstochowska), żeby zjechać z jakieś nierównej górki, skoczyć kilka razy. Na pewno na co dzień tarczówki mi się nie przydadzą, ale na te wyjazdy w teren może już bardziej. Więc opłaca mi się dać te 200zł więcej czy odpuścić sobie i dokupić wyposażenie za te pieniądze? Dzięki za każdą odpowiedź :-)
porsche123456 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Kup tego hexa z v-kami, wymien w nich hamulce na sd 5 - 7, sa to hamulce sredniej (a nawet troche wyzszej) klasy hamulcow tarczowych i nie prawda jest, ze w deszcz slizgaja sie po obreczy, hamuja prawie tak samo mocny, co w dzien suchy. Pozdrawiam i czrekam na twoja propozycje
dawid0810 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 http://www.cyklomania.pl/index.php?p7,avid-sd7-hamulce-klamki-speed-dial mowisz o tym? ------ Propozycje rowerów innych marek również mile widziane ;-)
porsche123456 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Tak dokladnie o tych mowie, na allegro masz takie same za 12-pare zlotych. Polecam je!!
Wafel Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 IMO... @porsche - Jak ty to widzisz, żeby gumowe klocki nie ślizgały się po mokrej metalowej obręczy? I jeszcze dajesz do zrozumienia, że jeśli masz tarcze to tylko ze sztywnym widelcem, bo inaczej amor się zepsuje... @dawid - Jeśli zamierzasz jeździć w terenie to proponuję dołożyć jeszcze 100 zł (o ile to możliwe) i zakupić TO. Porządny powietrzny amortyzator i tarcze, które po odpowiedniej regulacji, będą się lepiej spisywać w terenie, zwłaszcza na mokrym
porsche123456 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 Nie v-ki rowniez "poluzowuja" te tansze amorki. No, ale ten zestaw limited edition hexa v6 jest nawet dobrym rozwiazaniem dla autora tematu. Pozdroower: )
dawid0810 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 "jeszcze 100 zł (o ile to możliwe)" - i wlasnie to jest problem. W tej chwili mam na rower około 900-950 zł. Jeżeli dobrze pójdzie uda mi się zdobyć dodatkowe 200, ale to już chyba jest ta górna granica. "tarcze, które po odpowiedniej regulacji, będą się lepiej spisywać w terenie" - to są chyba te same tarcze co w "zwykłej" V6, tak? "Porządny powietrzny amortyzator" - dużo lepszy ode widelca w "zwykłej" V6?
Wafel Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 @porsche - Owszem, każdy hamulec trochę luzuje hamulec, dlatego to co napisałeś było trochę... dziwne @dawid - Tak, tarcze te same, ale jak już wcześniej napisałem wymagają wcześniejszej regulacji, by hamowały na 100% swoich możliwości. I tak, amortyzator dużo lepszy.
porsche123456 Napisano 21 Sierpnia 2010 Napisano 21 Sierpnia 2010 @porsche - Owszem, każdy hamulec trochę luzuje hamulec, dlatego to co napisałeś było trochę... dziwne Chyba chciales napisac, ze kazdy hamulec troche luzuje widelec;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.