Skocz do zawartości

[Kaseta] Wymiana kasety Sram na szosową


Logith

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych użytkowników.

Obecnie posiadam kasetę SRAM PG-970 11-32 łańcuch KMC Z-9200, korbę TRUVATIV FIREX, LENGHT: 170 44/32/22T, piastę shimano m525 disc i przerzutkę tyl SHIMANO RD-M771 DEORE XT

Chciałem zastosować metodę dwóch łańcuchów, ale już po niewielkim przebiegu podobno kaseta na 7 zębatce nie przyjmie łąńcucha.

Postanowiłem, że za jakieś 300 km wymienię KASETĘ i ŁAŃCUCH.

 

Jeżdżę głównie po utwardznych drogach dlatego pomyslałem o kasecie szosowej.

 

- http://allegro.pl/item1067031080_kaseta_shimano_hg50_9_14_25_sora_tiagra_259g_hit.html

 

- i jakimś łąncuchu shimano ( shimano hg 53 ? - może coś lepszego ? )

 

 

Jak myslicie, drodzy forumowicze czy to wszystko będzie dobrze współpracowało? (bez zgrzytów i nieporozumień na linii bębenek - kaseta lub kaseta przerzutka tył)

Przejechałem ok 500 km + 300 po których chcę to wymienić - czy będzie potrzeba i wymiany korby?

 

Jak rozumiem, po wymianie będzie potrzebna regulacja przerzutki przedniej?

 

Pozdrawiam i liczę na jakieś odpowiedzi.

 

Miłego dnia! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko będzie grało, żadnych zgrzytów nie będzie. Łańcuch zawsze można lepszy założyć, to jest kwestia grubości portfela i osobistych preferencji. Co do korby to trudno coś stwierdzić jak się jej nie widzi. Jak nie jest zjechana (a po tym przebiegu to raczej na 100% nie jest) to śmiało zakładaj. W sumie to niewiele jeździłeś, może warto kupić nowy łańcuch i zobaczyć czy kaseta go przyjmie. W razie czego trochę podpiłować tryb i kasa zostanie w kieszeni :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do obejrzenia kasety;

http://img809.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie0012j.jpg

 

Podobno 7 koronka jest zjechana, i może na niej przeskakiwać. Kaseta jest SRAM'owska a podobno to jest masło. ;-(

 

 

Jeżeli nie da się już bawić "w dwa łańcuchy" to za 300 km zmienię, tylko dozbieram funduszy i zakupię.

 

 

 

Co do wymiany,

Myślałem nad łańcuchem HG 53 lub 73 podobne cenowo.

Martwi mnie tylko nie homologiczność napędu ( kaseta szosowa shimanowska, a korba truvativa sramowska)

 

Jakie stopniowanie tej kasety proponujesz? Jest ich wiele i nie zabardzo wiem jakie. Czy ta kaseta jest wytrzymalsza? jest to tiagra, następna jest ultegra ale to wydatek ok 180 zł.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stopniowania to trudno coś doradzić. Zależy to od wielu czynników -ukształtowania terenu, wytrenowania, preferowanej kadencji itd Ja osobiście jakbym miał wybierać to wziął bym 12x25 i taką też mam drugim rowerku. Ja na tiagrę nie narzekam. Wytrzymalsza od sramowskich ale to również może wynikać z faktu, że srmowską ujeżdżam w góralu i jest bardziej katowana. Co do dwóch łańcuchów to ja bym się nie bawił, cena tej kasety i łańcucha nie powala na kolana i myślę, że szkoda zachodu, lepiej co jakiś czas zajeżdżać i wymieniać komplet. No ale to oczywiście jest kwestia zasobności portfela.

Sram z shimano się nie gryzie. Na pewno będzie ok.

A co do zużycia kasety, to nie jest źle aczkolwiek to czy będzie przeskakiwać to można stwierdzić dopiero empirycznie, ze zdjęcia to jest jak z przepowiadaniem pogody. Jednym się uda a drugim nie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stopniowania to trudno coś doradzić. Zależy to od wielu czynników -ukształtowania terenu, wytrenowania, preferowanej kadencji itd Ja osobiście jakbym miał wybierać to wziął bym 12x25 i taką też mam drugim rowerku. Ja na tiagrę nie narzekam. Wytrzymalsza od sramowskich ale to również może wynikać z faktu, że srmowską ujeżdżam w góralu i jest bardziej katowana. Co do dwóch łańcuchów to ja bym się nie bawił, cena tej kasety i łańcucha nie powala na kolana i myślę, że szkoda zachodu, lepiej co jakiś czas zajeżdżać i wymieniać komplet. No ale to oczywiście jest kwestia zasobności portfela.

Sram z shimano się nie gryzie. Na pewno będzie ok.

A co do zużycia kasety, to nie jest źle aczkolwiek to czy będzie przeskakiwać to można stwierdzić dopiero empirycznie, ze zdjęcia to jest jak z przepowiadaniem pogody. Jednym się uda a drugim nie :whistling:

Jakoś fundusze spróbuję zgromadzić.

Rower jest no, prawie nowy, przejechałem 500 km +/- (bardziej - niz plus) no i chciałem to zastosować. A tu takie o!

Rower to klasyczne MTB / XC, ale rzadko wrzucam 1 z przodu (musi być naprawdę wielka górka) a na 3 blacie zbytnio jeździć nie lubię, (no, chyba, że po szosie.. ) I nie wiem, jest na allegro kilka takich kaset.. Do wyboru: 11x25 13x25 i 14x25. Im mniej zębów tym jakby szybciej (mniej machamy korbą)?

Nie będzie problemu z regulacją przerzutki tylnej XT do tej kasety? Z Korbą chyba nie ma takiego problemu jak z kasetą i nowym łańcuchem?

 

Dzięki za pomoc! Plusy wędrują :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniej ząbków tym faktycznie można jechać szybciej. Ale coś za coś - musimy przyłożyć większą siłę, bo po prostu jest ciężej. Z przerzutką nie powinno być problemu, ewentualnie jakieś drobne poprawki. Na korbie faktycznie trudniej o przeskakiwania po wymianie, ale jak jest zajechana mocno to też nowego łańcucha może nie przyjąć.

Co do kasety to ja mam taką http://www.bike-cent...50-12-25-kaseta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wymiana kasety po 800km jest nieco bezcelowa, szkoda pieniędzy. Jeśli chcesz jeździć na dwóch łańcuchach, to kup drugi i sprawdź, czy przeskakuje. Jeśli tak, to możesz albo spróbować go dotrzeć/spiłować kasetę, albo zajeździć napęd na zestawie oryginalnym (co też nie musi nastąpić tak szybko), a łańcuch schować na później.

No chyba, że koniecznie chcesz założyć kasetę szosową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeżdżę jeszcze trochę, ale nie chcę by nowa kaseta i łańcuch źle współpracowała z korbą. Wychodzi na to, że SRAM produkuje straszne masła w postaci kaset.. :)

 

Aa jak z ta korbą, nowy napęd będzie ładnie chodził z korbą?

 

Znalałem taką kasetę w Bikestacji za 55 zł :)

I nie wiem jaki łańcuch - HG53 czy HG73 ? a może jakaś inna firma KMC? w podobnej cenie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super! Przynajmniej jedna pozytywna wiadomość w ciągu tego dnia. Nie wiem jeszcze tylko jaki łańcuch - może przynajmniej wyglądem się różnią, kolorem ? :icon_mrgreen:

 

Tak na marginesie (wielkim, bo to nie ten dział :whistling: ) Ktoś może wie, dlaczego podczas hamowania Avid Juicy 5 rama wpada w dziwne drgania. Rzecz się dzieje na tyle, przy tarczy 160. Towarzyszy temu głośny dźwięk i czuć to drganie aż w kroku. Ma to miejsce losowo, nie przy każdym hamowaniu.

 

PS. Przeglądając magazyny allegro wpadełm na wippermanna 900 lub 904 w cenie (60 - 70 zł)

No i sam nie wiem, czy jest róznica między hg 53 / 73, bo jesli nie ma to po co przepłacać.

Głównie zależy mi by się szybko nie rozciągał.

 

Dobrej nocy! :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie wiem skąd w ogóle szaleńczy pomysł, żeby wymieniać nową kasetę po 500km jazdy w dobrych warunkach. Kup drugi łańcuch i jazda. Tak samo nie rozumiem po co szosowa kaseta. Bo to, że jeździsz głównie asfaltem to żaden argument. Chyba że stopniowanie obecnej kasety Ci nie odpowiada i wolałbyś mieć mniejsze przeskoki pomiędzy biegami, ale o tym nie piszesz. Dla mnie cała ta operacja to wyrzucenie pieniędzy.

A jeśli chodzi o pytanie poza konkursem czyli drgania Avida to niestety jest to częsta przypadłość. W Juicy 7 miałem tak samo. Może pomóc (ale nie musi) wymiana klocków i/lub tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z wymianą zrodził się po otrzymaniu informacji o tym, że sram to "masło". W bardzo szybkim tempie koronki się "zjechały". O napęd dbam, po każdej jezdzie przecieram i oliwię prawidłowo. Kaseta szosowa bardzo mi się podoba, głównie jej stopniowanie, wielkość koronek.

Boję się, że łańcuch nie przyjmie się na obecnej kasecie, dlatego chcę wymienić by nie martwić się tym przynajmniej w tym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z wymianą zrodził się po otrzymaniu informacji o tym, że sram to "masło". W bardzo szybkim tempie koronki się "zjechały". O napęd dbam, po każdej jezdzie przecieram i oliwię prawidłowo. Kaseta szosowa bardzo mi się podoba, głównie jej stopniowanie, wielkość koronek.

Boję się, że łańcuch nie przyjmie się na obecnej kasecie, dlatego chcę wymienić by nie martwić się tym przynajmniej w tym sezonie.

Mam Sram PC-830, obecnie zrobione 2k km+ i myśle ze z kasetą dojdę do 5k km na pewno ;), u mnie ta kaseta przyjeła nowy łańcuch mając przebieg 700km+ - zajeło jej to około 40km (wcześniejszy łańcuch jest fatalny, szybko się rozciągał KMC Z52), akurat ja kupiłem dodatkowy łańcuch Wippermann`a (znacznie wytrzymalszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz już sam nie wiem, co robić.

-Czy kupić sam łańcuch wiperrmanna (mam upatrzony taki 900) i jezdzić na tej kasecie?

 

-Czy zmiana kasety i łańcucha w taki sposób o którym było mówione.

Co myslicie o tej kasecie? Może to wina łąncucha obecnego - kmc, wydaje mi się , że się on trochę wyciągnął.

Zależy mi głównie na cichej pracy, bez przeskakiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz już sam nie wiem, co robić.

-Czy kupić sam łańcuch wiperrmanna (mam upatrzony taki 900) i jezdzić na tej kasecie?

 

-Czy zmiana kasety i łańcucha w taki sposób o którym było mówione.

Co myslicie o tej kasecie? Może to wina łąncucha obecnego - kmc, wydaje mi się , że się on trochę wyciągnął.

Zależy mi głównie na cichej pracy, bez przeskakiwania.

Wippermann`y nie są ciche, i osobiście poprostu kupiłbym jeszcze jeden łancuch i jeździłbym na obecnym napędzie, według mnie druga opcja to wyrzucenie pieniędzy (nowa kaseta + łańcuch/łańcuchy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawiłem się na nową kasetę, bo chciałem by poprzez wkładanie większej siły można szybciej jechać. Wiem, że z XC szosy się nie zrobi, ale jeżdżę właśnie tam, gdzie można szybciej pojechac, a szosa nie da rady.

Dlatego też jestem skłonny sprzedac obecną kasete i łąńcuch (nawet za posrednictwem forum) i wymienić na kasetę.

Mam nadzieję, że 'młynka' robić na niej nie będę.

 

Jaki polecacie łancuch do tej kasety tiagra.

 

Szanuję wszelkie opinie, jestem ogromnie za nie wdzięczny. Jednakże chęć osiągnięcia mozliwości jakie daje taka szosowa kaseta jest niezmiernie wielka.

Jeżeli byłby ktoś chętny zakupić obecną kasetę i łańcuch jestem otwarty na propozycje.

Teraz pytanie, jaki łańcuch do tej Tiagry? Tak 50 - 60 zł? byle mniej hałasował.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pojedziesz ani o km szybciej, wręcz wolniej bo większość tu polecanych kaset ma najmniejszą zębatkę 12 a ty masz teraz 11 czyli mocniejsze przełożenie=większa prędkość.

 

Zyskasz tylko ciaśniej zestopniowane zębatki czyli zamiast jeździć cały czas na jednej to będziesz mógł dać o 1 w dół czy w gorę i nie będzie wielkiej różnicy a zębatki zużyją się w miarę równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...