Skocz do zawartości

[Suport] Giant Cypress DX - problem z mechanizmem korbowym


cosmo24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W kwietniu zakupiłem Gianta Cypress DX, do dnia dzisiejszego zrobiłem nim około 600 km. Przez pierwszy miesiąc było wszystko ok ale później zauważyłem, że przednia korba faluje jak pedałuje. Łańcuch zaczął mi strzelać też od tego czasu. Nie wiem czy to mogła wygiąć się korba czy suport. Po ekstremalnych trasach nie jeżdżę, więc nie wiem od czego to wszystko.

 

oto specyfikacja roweru:

 

OZMIAR: XS/14", S/16'', M/18'', L/20'', XL/22",damski XS/14", S/16'', M/18'', L/20''

RAMA: Giant AluxX, aluminiowa

WIDELEC: Suntour NEX 4110, skok 63mm

TYLNY AMORTYZATOR: Brak

KIEROWNICA: Aluminiowa, gięta, 25.4x600

WSPORNIK KIEROWNICY: Aluminiowy, regulowany, 25.4, 80-100mm

WSPORNIK SIODŁA: Aluminiowy, amortyzowany, 30.9x300/350

SIODŁO: Giant Sport Road - D2

PEDAŁY: VP, platformowe, antypoślizgowe

MANETKI: Shimano ST-EF60, 24 biegi, EZ-fire Plus

PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano Tourney TX51

PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Acera

HAMULCE: Tektro, typu V

DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano ST-EF60

KASETA/WOLNOBIEG: Shimano HG40, 11-32, 8 biegów

ŁAŃCUCH: KMC Z72

MECHANIZM KORBOWY: Shimano M191, 48/38/28

ŚRODEK SUPORTU: RPM cartridge

OBRĘCZE: Aluminiowe, dwuścienne, 700x32, F/V

PIASTY: Formula

SZPRYCHY: Stalowe, nierdzewne

OPONY: Kenda K-935 K-Shield, 700x40C

WYPOSAŻENIE: -

KOLOR: Srebrny

WYKOŃCZENIE: Błyszczący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez falowanie rozumiem tak jak by tarcze były w "zósemkowane" oprócz tej najmniejszej której nie używam. Śruby są na pewno dobrze dokręcone sprawdzałem.Możliwe to że tarcze wygięły się pod obciążeniem w tak krótkim czasie od zakupu, czy może suport powyginał się? Z tego co widzę to najlepszej jakości podzespoły nie są zamontowane w tym rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz że najmniejsza koronka nie "pływa" to przyszła mi do głowy druga myśl. Może pająk korby się zdeformował. 2 i 3 koronka są ze sobą skręcone na tych samych śrubach. Najmniejsza koronka jest mocowana inaczej. Kiedyś właśnie tak zrobiło mi się w jakiejś lichej korbie suntora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc nic innego mi nie zostanie jak ja wymienić. Co byście polecali do tego typu roweru, głównie ścieżki rowerowe, czasami droga piaszczysta. Miesięcznie robie około 300km. Myślałem wydać około 200 - 300zł na korbę ale jako laik zagłębiłem się troszkę w rynek i widzę, że te "lepsze" maja złącze w gwiazdkę a ja w swoim z tego co widzę to jest kwadrat. Więc suport też musiał by pewnie być do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...