JagiS Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 Witam Forumowiczów i proszę o poradę. Po kolizji muszę kupić nowe koła. Dotychczas używałem zestawu: obręcze Mach1 2.3 Dics, piasty XT Disc, szprychy DT. Teraz zastanawiam się nad kompletem Mavica. Co byście mi doradzili w cenie do 1500 zl dla bikera 96 kg! A może kupić jakieś porządne obręcze np. DT i złożyć kółka na niezniszczonych piastach XT?
Salvin Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 Od listopada śmigam na crosstrailach i nie mogę złego słowa powiedzieć. Toczą się gładziutko, bębenek pięknie ćwierka, są w miarę lekkie i wyglądają naprawdę pro
dawid Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Nieco za mało szczegółów podałeś, koła mają być pod tarcze? jaki jest Twój styl jazdy? Jakie są Twoje piorytety przy doborze części (waga, wytrzymałość, wygląd)? Za 1500zł jest co wybierać, bez problemu złożysz konkretne koła. Zamiast gotowców radziłbym składać, wagowo wyjdzie korzystniej i przyszły serwis zdecydowanie łatwiejszy.
JagiS Napisano 12 Czerwca 2010 Autor Napisano 12 Czerwca 2010 Dzięki za szybkie nawiązanie. Piasty pod tarcze P/T 180/160. Jazda w okolicy zamieszkania, to raczej lekki teren, inne: maratony Mazovi, i wypady w góry. Czasami szybko, ale bez ekstremy, skoków itp. Mam rower przeznaczony do XC/Maraton z zawieszką 100/100 mm. Fajnie byłoby złożyć lekki zestaw, ale sam ważę 96 kg + plecak (może nawet jakieś 15 kg). Lans odchodzi na dalszy plan, przede wszystkim funkcjonalność i niezawodność. Przytoczyłem wstępnie Mavica, bo w sklepie rowerowym (przedstawiciel producenta) takie kółka mi pokazał właśnie w podobnej cenie. Niestety nie pamiętam modelu. To co mi się w tych kołach bardzo podobało, to wyjątkowo cicho (prawie niesłyszalnie) pracujący bębenek, znacznie ciszej niż w moich piastach XT z 2007. Druga sprawa to rozważania na temat wyższości kulek i konusów w XT (choć nigdy mnie nierozczarowały)a łożyskami maszynowymi. Piszcie Bracia.
Miecho87 Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Bębenek w Mavicu też przestanie być cichy jak zacznie się kończyć olej. Za dużo pewnie nie pomogę, bo nie do końca ogarniam rynek - dawno nie kupowałem kół. Osobiście nie lubię kół tzw. systemowych - często serwis bywa problematyczny, a części zamienne drogie. I tak, piszę to mimo jeżdżenia na Mavicu.Co do wyższości łożysk wolę się nie wypowiadać - zawsze grozi to wojną fanatyczną.
Mod Team bogus Napisano 12 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2010 To tak co do łożysk to każdy ma swoje lubione. Na pewno maszyny są bardziej bezobsługowe. Również jeżdżę na Mavic'ach i nie mogę powiedzieć na nie złego słowa. pełne trzy sezony za nimi o wszystko gra. Ale co do cichości pracy bębenka to mój należy do jednych z najgłośniejszych w okolicy.
Salvin Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Toż to przecież czym głośniejszy bębenek tym lepiej Ja osobiście ubóstwiam ten dźwięk
JagiS Napisano 12 Czerwca 2010 Autor Napisano 12 Czerwca 2010 Dzisiaj bujnąłem się do sklepu. Te koła Mavica to model Crosstrail Disc. Wyglądają dobrze. Zaskoczył mnie trochę sprzedawca mówiąc, że części są drogie, ale nie mam co się tym martwić, bo i te koła nie mają prawa się zużyć, a zawsze łożyska można wymienić. W innym zaprzyjaźnionym sklepie, gdzie nie mają Mavica, powiedzieli, że te kółka to dobra propozycja.
dawid Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Mówienie że koła nie mają prawa się zużyć jest śmieszne moim zdaniem. Patrz sytuacja, wpadnie Ci patyk między szprychy, wciągnie wózek przerzutki, zahaczysz o cokolwiek i raz dwa zerwiesz szprychę. Koła seryjne są wykonywane z dużą rezerwą bezpieczeństwa, przez to też są takie ciężkie. Składając kola w tym samym przedziale wagowym na pewno koła te będą tak samo wytrzymałe. Jeździlem kiedyś na Fulcrumach RedMetal 5, zrobiłem na nich może 3tys km i trzeba było je centrować, waże 75kg, ale za to raczej mam agresywny styl jazdy. Co do bębenka, to głośny bębenek ma jedną dużą zalete, a mianowicie gdy staje się cichy to znaczy ze najwyższy czas go przeserwisować.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.