huskier1 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Witam. Mam pewien problem z hamulcami hydraulicznymi w mojej meridzie. Otoz przy jezdzie hamulce, a raczej tarcze (nie wiem) wpadaja w dziwne drgania jakby metal tarl o metal. Drgania nasilaja sie ze wzrostem predkosci wiec jak juz sie pocina 30 km/h to kompletnie nic nie slychac tylko jeden zgrzyt. Szczegolnie tez to sluchac przy skretach wtedy tez sluchac muzyke hamulcow i nic innego. A zatem mam pytanie? Co jest tego przyczyną ? I czy można jakoś to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poczwar Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 A masz je dobrze wyregulowane? 1.Odkręć trochę zacisk 2.Naciśnij hamulec 3.Przykręć zacisk (dusząc wciąż na hamulec) Sprawdź czy wszystko jest dobrze przykręcone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskier1 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 sry zapomnialem. dodac bylem w serwisie 2 razy. i mowia ze wszystko idealnie chodzi. hamowanie jest bardzo dobre. tylko mi chodzi o te drgania. ale hamulce mam wyregulowane na pewno dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Tarcza prosta? Z tego co opisujesz wygląda na to, że klocki ocierają o tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Było chyba kiedyś o tym na forum Masz agresywny bieżnik? obstawiam jego wine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Co ma agresywny bieżnik opony do ocierania klocków o tarczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Co ma agresywny bieżnik opony do ocierania klocków o tarczę? dużo. Agresywny bieżnik powoduje drgania tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal93 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 j/w szczególnie jeżeli autor pisze, że im szybciej jedzie i w zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Nie mogę się z Wami zgodzić. Gdyby opona była z plastiku to tak, byłyby drgania. Ale jest z gumy, która się ugina i niweluje te drgania. Zresztą nawet jeśli opona powodowałaby drgania to nie na tyle duże aby tarcza na tyle się ruszała aby dotykała klocków. Stawiam na krzywe tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artursx1 Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Miałem kiedyś Juicy 3 na tarczy avida g2 160mm . Tarcza po puknięciu palcem wpadała w rezonans (drganie) . W jeździłem zawsze na agresywnym bieżniku nokianów (gazzy) i było ją bardzo słychać . POMOGŁA : Zmiana tarcz , na tarcze Shimano XT na pająku alu , nic nie słychać , tarcza nie drga przez to że jest sztywna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Oczywiście tarcze też mogą być krzywe. Zdiagnozowanie tego problemu jest tak banalne, że wszyscy odrzuciliśmy tą przyczynę. A może wystarczy tylko prostowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Dobra, może i macie rację. Co prawda moje tarcze (najpierw Promax, potem Avidy Roundagon) nigdy nie wpadały w wibracje, stąd moje zdziwienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalK Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Haha, dobre. Opony nie mają wpływu na dzwonienie tarcz ? U mnie wystarczy, że zmniejszę ciśnienie z 2.0 do 1.8 bara (opony IRC Mytos XC) tak aby boczne klocki dotykały gruntu i już na prostej słychać koncert. W zakrętach to nawet nie wspominam. Natomiast po założeniu slicków jest całkowita cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redrabbit Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Haha, dobre. Opony nie mają wpływu na dzwonienie tarcz ? Nie no beka poprostu, leże i kwicze. Jak taki dobry jesteś to może wyjaśnisz to zjawisko, bo to, że coś takiego zauważyłeś to plus dla Ciebie, ale jak nie wiesz dlaczego tak się dzieje to nie rozumiem dlaczego śmiejesz się z czyjejś niewiedzy, leczą mnie takie posty . Osobiście też się zdziwiłem, że coś takiego może mieć wpływ, może dlatego, że jeżdże cały czas na agresywnym bieżniku nie miałem slicków, ale jedyne co mi przychodzi do głowy to uderzenie powietrza o klocki opon, przy większej prędkości i może drgania te są przenoszone na tarcze, a jak dzieje się to z taką częstotliwością, która odpowiada częstotliwości rezonansowej tarczy, to ona też drga? Tylko co wtedy z drganiem na zakrętach... No nie wiem, ale ciekawe, może ktoś wie dlaczego tak się dzieje? Pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskier1 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 a zatem odpowiadam na wczesniejsze pytania: nie mam nic z bieznikiem tarcze sa proste !! Jutro moze wystawie zdjecia tych tarczy i roweru i wtedy moze cos sie dopatrzycie. Pzdr mam nadzieje ze w koncu rozwiaze ten glupi problem bo nie po to dawalem tyle kasy za rower zeby cos mnie wkur. . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 a zatem odpowiadam na wczesniejsze pytania: nie mam nic z bieznikiem tarcze sa proste !! Jutro moze wystawie zdjecia tych tarczy i roweru i wtedy moze cos sie dopatrzycie. Pzdr mam nadzieje ze w koncu rozwiaze ten glupi problem bo nie po to dawalem tyle kasy za rower zeby cos mnie wkur. . . To ja spróbuje z innej strony, ile ważysz? Pytam bo może amortyzator ma za małą sztywność pod tobą i z tąd te dzwonienia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskier1 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Ok zdjecia zrobione i wystawiam je http://img822.imageshack.us/i/dsc01299.jpg/ <--- to jest tarcza shimano bardziej sztywna http://img810.imageshack.us/i/dsc01300.jpg/ <--- tarcza ktora byla od razu w rowerze mniej sztytwna od shimano http://img821.imageshack.us/i/dsc01301.jpg/ <--- rower http://img819.imageshack.us/i/dsc01302v.jpg/ <--- opony jakie mam P.S. Przypomianm ze nie mam krzywych tarczy. I odpowiadam na ostatnie pytanie : Waze 70 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 11 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Moim zdaniem wibracje mogą być w twoim wypadku od opon lub od mało sztywnego amortyzatora/wahacza. Może być też tak, że i jedno i drugie powoduje drgania. Też kiedyś miałem ten problem i po zmianie amortyzatora było lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Witam. Mam pewien problem z hamulcami hydraulicznymi w mojej meridzie. Otoz przy jezdzie hamulce, a raczej tarcze (nie wiem) wpadaja w dziwne drgania jakby metal tarl o metal. Drgania nasilaja sie ze wzrostem predkosci wiec jak juz sie pocina 30 km/h to kompletnie nic nie slychac tylko jeden zgrzyt. Szczegolnie tez to sluchac przy skretach wtedy tez sluchac muzyke hamulcow i nic innego. A zatem mam pytanie? Co jest tego przyczyną ? I czy można jakoś to naprawić? A zapytam ,co mi tam. Czy sprawdzałeś może łożyska i ewentualne luzy na nim? Tak zupełnie pro forma i dla świętego spokoju. Powiększający się hałas podczas skręcania i zwiększający się wraz z prędkością mogą sugerować problemy z łożyskami lub osią piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskier1 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 powiem tak : ja sie na tym nie znam za bardzo. w serwisie mi sprawdzali caly rower i jest wszystko dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wroner Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Te dzwięki moga rownież wywoływać odblaskina szprychach; zdejmij je i powiedz czy jest roznica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huskier1 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 odblaski juz sciagalem i dalej to samo jest ; p wiec kombinujcie dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 powiem tak : ja sie na tym nie znam za bardzo. w serwisie mi sprawdzali caly rower i jest wszystko dobrze. Jak znam podejście serwisantów, to sprawdzili tylko hamulce i nic ponadto. Luzy na łożyskach mozna sprawdzić samemu- uniś przednie koło i poruszaj kołem na boki- nie powinno byc żadnego wyczuwalnego luzu. Z drugiej strony możesz mieć zbyt mocno skręcone łozyska ( chociaż watpie ,aby to było przyczyną,jednak warto sprawdzić). Tu do poczytania http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/1237/redir:3/ Na marginesie- opisany przez Ciebie problem nie musi być efektem uszkodzenia układu hamulcowego lub jednego z elementów ukladu. Dla przykładu- źle wyważone koła w samochodzie powodują wibracje na układzie kierowniczym, to samo zjwisko może być także efektem uszkodzenia łożysk piasty koła lub krzywej tarczy hamulcowej. P.S. Może ktoś ze znajomych pozyczy Ci koło z innego roweru- tak na próbę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.