Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne]- dziwny problem (chyba)


huskier1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien problem z hamulcami hydraulicznymi w mojej meridzie. Otoz przy jezdzie hamulce, a raczej tarcze (nie wiem) wpadaja w dziwne drgania jakby metal tarl o metal. Drgania nasilaja sie ze wzrostem predkosci wiec jak juz sie pocina 30 km/h to kompletnie nic nie slychac tylko jeden zgrzyt. Szczegolnie tez to sluchac przy skretach wtedy tez sluchac muzyke hamulcow i nic innego. A zatem mam pytanie? Co jest tego przyczyną ? I czy można jakoś to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z Wami zgodzić. Gdyby opona była z plastiku to tak, byłyby drgania. Ale jest z gumy, która się ugina i niweluje te drgania.

Zresztą nawet jeśli opona powodowałaby drgania to nie na tyle duże aby tarcza na tyle się ruszała aby dotykała klocków.

 

Stawiam na krzywe tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś Juicy 3 na tarczy avida g2 160mm . Tarcza po puknięciu palcem wpadała w rezonans (drganie) . W jeździłem zawsze na agresywnym bieżniku nokianów (gazzy) i było ją bardzo słychać . POMOGŁA : Zmiana tarcz , na tarcze Shimano XT na pająku alu , nic nie słychać , tarcza nie drga przez to że jest sztywna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, dobre. Opony nie mają wpływu na dzwonienie tarcz :)? U mnie wystarczy, że zmniejszę ciśnienie z 2.0 do 1.8 bara (opony IRC Mytos XC) tak aby boczne klocki dotykały gruntu i już na prostej słychać koncert. W zakrętach to nawet nie wspominam. Natomiast po założeniu slicków jest całkowita cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha, dobre. Opony nie mają wpływu na dzwonienie tarcz :P?

 

Nie no beka poprostu, leże i kwicze. Jak taki dobry jesteś to może wyjaśnisz to zjawisko, bo to, że coś takiego zauważyłeś to plus dla Ciebie, ale jak nie wiesz dlaczego tak się dzieje to nie rozumiem dlaczego śmiejesz się z czyjejś niewiedzy, leczą mnie takie posty :icon_confused: . Osobiście też się zdziwiłem, że coś takiego może mieć wpływ, może dlatego, że jeżdże cały czas na agresywnym bieżniku nie miałem slicków, ale jedyne co mi przychodzi do głowy to uderzenie powietrza o klocki opon, przy większej prędkości i może drgania te są przenoszone na tarcze, a jak dzieje się to z taką częstotliwością, która odpowiada częstotliwości rezonansowej tarczy, to ona też drga? Tylko co wtedy z drganiem na zakrętach... No nie wiem, ale ciekawe, może ktoś wie dlaczego tak się dzieje?

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zatem odpowiadam na wczesniejsze pytania:

nie mam nic z bieznikiem

tarcze sa proste !!

Jutro moze wystawie zdjecia tych tarczy i roweru i wtedy moze cos sie dopatrzycie.

Pzdr mam nadzieje ze w koncu rozwiaze ten glupi problem bo nie po to dawalem tyle kasy za rower zeby cos mnie wkur. . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zatem odpowiadam na wczesniejsze pytania:

nie mam nic z bieznikiem

tarcze sa proste !!

Jutro moze wystawie zdjecia tych tarczy i roweru i wtedy moze cos sie dopatrzycie.

Pzdr mam nadzieje ze w koncu rozwiaze ten glupi problem bo nie po to dawalem tyle kasy za rower zeby cos mnie wkur. . .

To ja spróbuje z innej strony, ile ważysz? Pytam bo może amortyzator ma za małą sztywność pod tobą i z tąd te dzwonienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zdjecia zrobione i wystawiam je

http://img822.imageshack.us/i/dsc01299.jpg/ <--- to jest tarcza shimano bardziej sztywna

http://img810.imageshack.us/i/dsc01300.jpg/ <--- tarcza ktora byla od razu w rowerze mniej sztytwna od shimano

http://img821.imageshack.us/i/dsc01301.jpg/ <--- rower

http://img819.imageshack.us/i/dsc01302v.jpg/ <--- opony jakie mam

 

P.S. Przypomianm ze nie mam krzywych tarczy.

 

I odpowiadam na ostatnie pytanie : Waze 70 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Witam.

Mam pewien problem z hamulcami hydraulicznymi w mojej meridzie. Otoz przy jezdzie hamulce, a raczej tarcze (nie wiem) wpadaja w dziwne drgania jakby metal tarl o metal. Drgania nasilaja sie ze wzrostem predkosci wiec jak juz sie pocina 30 km/h to kompletnie nic nie slychac tylko jeden zgrzyt. Szczegolnie tez to sluchac przy skretach wtedy tez sluchac muzyke hamulcow i nic innego. A zatem mam pytanie? Co jest tego przyczyną ? I czy można jakoś to naprawić?

A zapytam ,co mi tam.

Czy sprawdzałeś może łożyska i ewentualne luzy na nim? Tak zupełnie pro forma i dla świętego spokoju. Powiększający się hałas podczas skręcania i zwiększający się wraz z prędkością mogą sugerować problemy z łożyskami lub osią piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

powiem tak : ja sie na tym nie znam za bardzo. w serwisie mi sprawdzali caly rower i jest wszystko dobrze.

Jak znam podejście serwisantów, to sprawdzili tylko hamulce i nic ponadto. Luzy na łożyskach mozna sprawdzić samemu- uniś przednie koło i poruszaj kołem na boki- nie powinno byc żadnego wyczuwalnego luzu. Z drugiej strony możesz mieć zbyt mocno skręcone łozyska ( chociaż watpie ,aby to było przyczyną,jednak warto sprawdzić).

Tu do poczytania

http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/1237/redir:3/

Na marginesie- opisany przez Ciebie problem nie musi być efektem uszkodzenia układu hamulcowego lub jednego z elementów ukladu. Dla przykładu- źle wyważone koła w samochodzie powodują wibracje na układzie kierowniczym, to samo zjwisko może być także efektem uszkodzenia łożysk piasty koła lub krzywej tarczy hamulcowej.

P.S.

Może ktoś ze znajomych pozyczy Ci koło z innego roweru- tak na próbę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...