Skocz do zawartości

[2100zł] levell a4 2009 vs levell a6 2008 vs unibike flite 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Witam cyklistki i cyklistów,

 

i proszę o pomoc w wyborze roweru:

 

przeznaczenie : MTB, lasy, szlaki górskie - głównie Beskidy, trochę asfaltu.

 

Wzrost : 192 cm

 

Waga: 85 kg

 

Cena : około 2000 zł

 

 

Tak jak w temacie zastanawiam się pomiędzy :

 

Kross Levell A6 2008 - A6 2008

 

Kross Levell A4 2009 - A4 2009

 

Unibike Flite 2010 - Flite 2010

 

 

Obecnie jeżdżę na Unibike'u Pamir rower ma około 12 lat więc każdy z powyższych będzie lepszy.

 

Problem w tym żeby wybrać ten właściwy :-).

 

Dylematy mógłbym określić następująco:

1. Tora + LX kosztem ramy 6061, Vbrake'ów i manetek dual control (obecnie mam gripshift'y obawiam się, że dual control może być dla mnie o to dual za dużo)

2. Rama 7005 kosztem średniego amora, średniego osprzętu i średnich hamulców

3. Hamulce ELIXIR 5 + SLX kosztem ramy 6061, średniego amora, korby 42X32X22, manetek i kasety 8 rzędowej

 

Wychodzi z tego, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie Kross level a4 2009.

Dodajcie swoje za i przeciw to może razem coś wymyślimy.

Może moglibyście zaproponować coś innego w cenie do max 2100zł.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślałeś nad czymś od prywatnych rąk? Też szukałem roweru do 2 kółek i w końcu znalazłem pięknego speca mało co używanego po 50% ceny. Jeśli ma być nówka to skupił bym się na dobrym amorku (mam na myśli torę w tym przedziale cenowym): ja przynajmniej takie minimum sobie wtedy ustaliłem, co prawda każdy sprzedawca mnie wyśmiewał :thumbsup: ale w końcu dopiąłem swego. Jeśli nie planujesz wymieniania części w rowerze to z tych 3 ja bym stawiał: na a6

pozdrawiam

 

p.s.

http://www.allegro.pl/item1074635730_specialized_rockhopper_disc_2007_lx_deore_hydr_ham.html - popytać, potargować się, pojechać obejrzeć i jest spoko rowerek. :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylematy mógłbym określić następująco:

1. Tora + LX kosztem ramy 6061, Vbrake'ów i manetek dual control (obecnie mam gripshift'y obawiam się, że dual control może być dla mnie o to dual za dużo)

2. Rama 7005 kosztem średniego amora, średniego osprzętu i średnich hamulców

3. Hamulce ELIXIR 5 + SLX kosztem ramy 6061, średniego amora, korby 42X32X22, manetek i kasety 8 rzędowej

Ad. 1 & 2 - stop aluminium o niczym nie świadczy, można zrobić kiepską ramę z 7005 i świetną z 6061, poza tym te Avidy w A6 to są bardzo dobre v-ki i z dobrymi klockami będą w zupełności wystarczające. Napęd na LX dla amatora też będzie dobry, co do dual control to wystarczy że pójdziesz do dużego sklepu rowerowego i przejedziesz się na jakimś rowerze wyposażonym w ten typ manetek. Wtedy będziesz wiedział czy Ci pasują czy nie.

Ad. 3 - za Flite przemawia właśnie rama, która jest hydroformowana co zwiększa jej wytrzymałość w porównaniu do ram formowanych mechanicznie (nie wiem jak są formowane ramy w Krossach).

 

Ja na Twoim miejscu brałbym A6, wprawdzie od roku 2009 ramy są podobno lepsze ale nie widziałem skarg użytkowników na łamiące się ramy w modelach AD 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez proponuje kupić a6(2008) najlepszy stosunek cena/jakość. Sam jeżdżę na a6(2008) i jestem zadowolony, kupiłem używaną z małym przebiegiem za 1500zł. Więc proponuje jakąś dobrą używkę , jak się nie spodoba można zawsze sprzedać i nic nie stracić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich forumowiczów!

 

w cenie 2000 zł dostaniesz a6 z 2009 roku, więc o a4 nawet nie ma co myśleć

 

sam niedawno miałem podobny dylemat, zastanawiałem się między a608 a a609, padło na 09 - przed chwilą go dostałem, kawał pięknego sprzętu

o wyborze zadecydował nowszy osprzęt - slx a nie lx, i manetki - rapidfire plus zamiast dual control minus to amor - sam musisz zadecydować. Dodatkowym czynnikiem decydującym może być kolor - 08 jest już tylko czerwone jeśli mówimy o nówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem,

 

Podsumowując dotychczasowe wypowiedzi:

 

- rower ma być nowy, owszem byłem zainteresowany kilkoma aukcjami ale jednak chciałoby się czegoś nowego od czasu do czasu :-)

 

- kwestia ulepszania roweru raczej nie wchodzi w grę, chyba że dłuższa sztyca jeśli okaże się zbyt krótka i siodełko jeśli okaże się niewygodne, w dalszej przyszłości (rok.. dwa) hamulce tarczowe do 400zł, reszta bez zmian. Ale to zależeć będzie od roweru jaki kupię, dajmy na to przy zakupie Unibike Flite 2010 można by wymienić amor na trochę lepszy, przerzutkę przednią na SLX i reszta będzie w miarę OK.

 

- jeśli chodzi o kolor czerwony - przeboleje, nie jest tak źle

 

molek : nie znalazłem A6 2009 w cenie 2000zł . Jeśli możesz to podaj namiary na sklep, może być na priv. żeby starczyło później dla mnie :-) w tej cenie myślę, że zdecydowałbym się na niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysłane, aczkolwiek wielką tajemnicą nie jest że jest to mudserwis ;]

 

sztyca faktycznie krótka, niby przy tym mierzeniu że wyprostowana noga z piętą na pedale jest ok, ale przy pedałowaniu się czuje że z 2-3 cm wyżej powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w grę wchodzi kiedyś wymiana amortyzatora (do póki nie uzbierasz kasy to xcr też ci powinien posłużyć jakiś czas) to unibike flite jest chyba najlepszym wyjściem ze względu na elixiry. Jedyne co to wprowadzić można napęd 3x9 czyli wymienić kasetę, manetki i przednią przerzutkę ale nie odczujesz znacznej różnicy pomiędzy 3x8.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co możecie powiedzieć odnośnie ramy w Unibike Flite czy to jest ta sama rama co w Unibike Expert ? jak ma się ta rama do tej w Krossie A6 2009 ?

 

Jeśli chodzi o wymianę amora to raczej nie wchodzi w grę. Z tego co czytałem XCR jest porównywalny z Dartem z tym, że dla mnie (85kg wagi) może okazać się zbyt miękki.

 

Odnośnie kasety - z jednej strony 8 rzędów to już chyba powoli przeżytek z drugiej w obecnym rowerze mam 6 rzędów.

 

Na tą chwilę jak mętlik w głowie miałem tak mam dalej.

 

Przymierze się do Flite'a i A6'tki i porównam chociaż geometrię i rozmiar ramy.

 

Acha, możecie coś powiedzieć o kołach w tych trzech rowerach? które z nich wypadają najlepiej ?

 

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja właśnie za tydzień będę miał w domu Unibike Flite. Pytałeś się o ramy więc już mówię : unibike wśród tych wszystkich trzech ma najlepszą ramę. Jest to ta sama rama co w Expercie. Biją one na głowę krossa m.in. dlatego, że są wykonane ze stopu aluminium 6061, który charakteryzuję się większą wytrzymałością. W krossie są ramy 7005 - najpopularniejsze na rynku i tańsze oraz słabsze. Na pewno największym plusem przekonującym do wyboru unibike'a są hamulce. Tu podaję link do sklepu z nimi : [urlhttp://www.bikeserwis.pl/935,avid-elixir-5-bialy-przod-tyl-160mm.html[/url]. Mam nadzieję, że pomogłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja właśnie za tydzień będę miał w domu Unibike Flite. Pytałeś się o ramy więc już mówię : unibike wśród tych wszystkich trzech ma najlepszą ramę. Jest to ta sama rama co w Expercie. Biją one na głowę krossa m.in. dlatego, że są wykonane ze stopu aluminium 6061, który charakteryzuję się większą wytrzymałością. W krossie są ramy 7005 - najpopularniejsze na rynku i tańsze oraz słabsze. Na pewno największym plusem przekonującym do wyboru unibike'a są hamulce. Tu podaję link do sklepu z nimi : [urlhttp://www.bikeserwis.pl/935,avid-elixir-5-bialy-przod-tyl-160mm.html[/url]. Mam nadzieję, że pomogłem

 

 

Dzięki za wskazówki, a w jakim sklepie i w jakiej cenie kupiłeś Flite'a jeśli można spytać ?

 

Poza tym jak to właściwie jest z tymi stopami alu ? do tej pory myślałem, że 7001, 7005 tą wytrzymalsze i sztywniejsze od 6061 - to jak w końcu ?

W sobotę idę oglądać Flite'a i A6 2009 z bliska.

 

Odnośnie Elixir'ów to wiem, że porządny sprzęt i drogi - ale tak jak w temacie napisałem każdy rower ma jakiś droższy komponent jako magnes na klienta, dlatego najbardziej zależy mi na wskazaniu zalet i wad pozostałych komponentów tych trzech rowerów (ramy, kół, napędu).

Na przykład we Flite'cie jak ma się sprawa manetek Alivio? przednia przerzutka Alivio, no i amor ?

 

Jak dostaniesz maszynę koniecznie podziel się pierwszymi wrażeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przymierzałem się do A6 2010 i Flite'a oba są OK ale jakoś Unibike bardziej mi przypadł do gustu.

 

Dodatkowo sprzedawca przystał na wymianę osprzętu : tj. manetki SLX + korba Deore + kaseta Deore 9rz + łańcuch - po zmianach rower kosztowałby 2300zł.

 

Co o tym sądzicie? wg. mnie jest to bardzo dobra oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja właśnie za tydzień będę miał w domu Unibike Flite. Pytałeś się o ramy więc już mówię : unibike wśród tych wszystkich trzech ma najlepszą ramę. Jest to ta sama rama co w Expercie. Biją one na głowę krossa m.in. dlatego, że są wykonane ze stopu aluminium 6061, który charakteryzuję się większą wytrzymałością. W krossie są ramy 7005 - najpopularniejsze na rynku i tańsze oraz słabsze.

...

Trochę się uśmiałem, racja obróbka materiału ma bardzo duże znaczenie, tylko Giant/Merida itp w rowerach za ponad 4tyś stosuje stop 7005 bo jest niby słabszy od tego w rowerach za 1000zł (stop 6061) - dodatkowo, testy rowerów z ramą Kross`a A4/A6/A8 2009/2010, gdzie wszędzie zaznaczono sztywnośc tej ramy są nieważne, kupione zostały przez szefostwo Kross`a ..... jak już kogoś chcesz przekonać do swojego wyboru to rób to obiektywnie albo czyms konkretnym poprzyj... I tu jest w ramie Hydroforming i tu (Unibike Flite vs Kross A6 2009). Osobiście wybrałbym ten na którym lepiej się czujesz, zbliżając się bardziej do Unibike Flite.

 

Tak nawiasem, póki bedą dostępne kasety 8 biegowe i w przystępnych cenach jak teraz, na napęd 9-biegowy nie przejdę na pewno :).

 

 

"W krossie są ramy 7005 - najpopularniejsze na rynku i tańsze oraz słabsze" - no comment ... ehm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja wciąż nie podjęta, a to dlatego, że uświadomiłem sobie, że za ulepszonego Flite'a miałbym zapłacić 2300zł, a to już całkiem niedaleko do Experta :-) Poszedłem więc jeszcze raz do sklepu i wynegocjowaliśmy razem z kolegą (bo kupujemy 2 sztuki - stąd też większy rabat) cenę 2550zł za Unibike'a Expert'a.

 

Teraz mamy ciężką decyzję, podsumowując:

 

opcja pierwsza : Flite fabryczny - 2000zł

opcja druga : Flite zmieniony o mantetki SLX, przerzutka przednia Alivio z DOWN SWING, korba Deore, kaseta LX, łańcuch = 2300zł

opcja trzecia : Expert fabryczny - 2550zł

 

A zaczęło się od 2000zł :-] teraz doradźcie czy opcja druga ma sens czy tylko pierwsza i trzecia?

Poza tym może ktoś zna ten amortyzator - trochę ta regulacja skoku wydaje mi się zbędna i skok 120mm trochę przesadzony - czy może lepiej kupić Flite'a z XCR'em i wymienić go za parę lat na coś lepszego niż ta tora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem albo opcja nr 1 albo opcja nr 3...

W Expercie masz XT z przodu i z tyłu, Elixiry R, piasty Deore i powietrzną Torę czyli całkiem sporo jak za 550 zł więcej. Z drugiej strony jakbyś przejeździł ten sezon na podstawowym Flicie i na przyszły zaplanował jakieś ulepszenia (np. kupując części w zimie a sprzedając stare), to niewykluczone że wyjdzie na to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja wciąż nie podjęta, a to dlatego, że uświadomiłem sobie, że za ulepszonego Flite'a miałbym zapłacić 2300zł, a to już całkiem niedaleko do Experta :-) Poszedłem więc jeszcze raz do sklepu i wynegocjowaliśmy razem z kolegą (bo kupujemy 2 sztuki - stąd też większy rabat) cenę 2550zł za Unibike'a Expert'a.

 

Teraz mamy ciężką decyzję, podsumowując:

 

opcja pierwsza : Flite fabryczny - 2000zł

opcja druga : Flite zmieniony o mantetki SLX, przerzutka przednia Alivio z DOWN SWING, korba Deore, kaseta LX, łańcuch = 2300zł

opcja trzecia : Expert fabryczny - 2550zł

 

A zaczęło się od 2000zł :-] teraz doradźcie czy opcja druga ma sens czy tylko pierwsza i trzecia?

Poza tym może ktoś zna ten amortyzator - trochę ta regulacja skoku wydaje mi się zbędna i skok 120mm trochę przesadzony - czy może lepiej kupić Flite'a z XCR'em i wymienić go za parę lat na coś lepszego niż ta tora?

Jeżeli fundusze pozwalają brałbym trzecią opcję czyli Unibike Expert, jeżeli jednak nie te koszty to Unibike Flite bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...