Patryczek688 Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 Witam chcę kupić amortyzator Sr suntour Axon S-RL model 2006 jest on 2 letni ma przejechane 700km (za 330zl) . Amortyzatora używał bym do lekkiego XC i jazdy po mieście . Ważę około 70kg a rower mam na ramie 19,5 level a6 . Czy amor jest wytrzymały i czy się sprawdzi czy może poczekać trochę dozbierać kasy i kupić Epicona lub Raidona albo RS .
Redziu Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 hej! Kupiłem niecałe 2 tygodnie temu nowego Epicona 2009 RLD za 650PLN... Axon to ponoć to samo tylko lżej. Co do używanych amorków to Suntoura używanego bym nie kupił... Nie narzekam na niego.. Przejechałem dopiero 200km, ale jakoś nie ufam tej firmie co do wytrzymałości... Co prawda jakość/cena jest bezkonkurencyjna, ale lepiej kup nowego Epicona niż używanego Axona W wersji LOD wyłapiesz za 550PLN i koniecznie 09
Mod Team durnykot Napisano 10 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2010 Axony z 2006 są konstrukcyjnie zbliżone do Raidona 2008 ( mają ten sam tłumik i podobna komore powietrzną). W Twoim przypadku golenie o średnicy 30 mm ( w Axonie) nie powinny stanowic problemu. Amorek jest dosyć wytrzymały,ale jak większośc Suntourów jest zbyt mocno stłumiony, co przy Twojej wadze może być odczuwalne. Raczej skłaniałbym się do zakupu Epicona 2008 lub Epicona 2009 9 co wiąże się do dodatkowym dozbieraniem kasy). Kupując Epicona zyskasz na wadze i komforcie pracy.
blair7 Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Axon to jest przeciez najwyzszy model amora do xc tej marki. Dopiero w tym roku epicon ma niemal identyczna konstrukcje jak Axon. Polecam zajzec na strone producenta i sie przekonac. Epicon ma "grubsze" lagi, ale to dlatego ze epicon w przeznaczeniu jest od xc do am, a Axon wg producenta tylko do xc. Axon (przynajmniej te nowsze) jest o 200g lzejszy niz epicon
Mod Team durnykot Napisano 10 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2010 Blair,sam fakt,że Axon to najwyższy model nie znaczy,że jest lepszy od Epicona. Tak sie sklada,że mam i Axona 2006 i Epicona 2008- więc z całym przekonaniem mogę potwierdzic to,co napisałem.
saucio Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Jestem posiadaczem SR Axon S-RL. Wykorzystywany głównie do XC i regularnie serwisowany. Po 4 latach i 20k km anoda przy uszczelkach się starła i zaczyna rdzewieć. Dodam jeszcze że golenie były smarowane Brunox'em. Może miałem pecha co do tych goleni. A ta poza tym do mam zamontowaną tarczę 180mm i amortyzator żadnych luzów nie ma. Pod tym względem jest rewelacja. Więc co do zakupu używanego amora raczej odradzam
Redziu Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Czy ja wiem... jak na 20k km to super, że w ogóle jeszcze istnieje Nie ma sensu dopłacać ponad 350PLN do Axona, który jest tylko 200g lżejszy od Epicona 09.
Mod Team durnykot Napisano 10 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 10 Czerwca 2010 Jestem posiadaczem SR Axon S-RL. Wykorzystywany głównie do XC i regularnie serwisowany. Po 4 latach i 20k km anoda przy uszczelkach się starła i zaczyna rdzewieć. Dodam jeszcze że golenie były smarowane Brunox'em. Może miałem pecha co do tych goleni. A ta poza tym do mam zamontowaną tarczę 180mm i amortyzator żadnych luzów nie ma. Pod tym względem jest rewelacja. Więc co do zakupu używanego amora raczej odradzam Pisząc oględnie "Ten typ Tak Ma"
moojmisiu Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Axon to jest przeciez najwyzszy model amora do xc tej marki. Dopiero w tym roku epicon ma niemal identyczna konstrukcje jak Axon. Polecam zajzec na strone producenta i sie przekonac. Epicon ma "grubsze" lagi, ale to dlatego ze epicon w przeznaczeniu jest od xc do am, a Axon wg producenta tylko do xc. Axon (przynajmniej te nowsze) jest o 200g lzejszy niz epicon Od ubiegłego i nie do końca identyczną. Polecam zajżeć na stronę producenta i się przekonać Z bliska nowe Axony wyglądają bardziej masywnie od Epiconów i są zdecydowanie ładniejsze, średnica goleni górnych i tu i tu to 32 mm. Stare Axony... no nie pchałbym się w to, jeśli używane. Za 400 PLN można mieć nowego Epicona 07/08 albo nowego Axona z 2006 roku, wersję E-LO, za 360 Raidona LOD. I aukcja się już chyba skończyła, ktoś zaszalał i zapłacił 325 PLN; na początku roku nówka sztuka z rocznika 2009, model RLD, poszedł za 350...
adriansocho Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 A ja myślę że nieważne czy to Axon czy Epicon, opłaca się brać tylko wersję z aluminiowymi goleniami górnymi. Epicon ma od 2009 roku, Axon zdaje się od 2008 roku. Większość amorów RS czy Marzocchi będzie miała startą anodę po 12-15kkm więc nie ma co narzekać na ten aspekt.
Patryczek688 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Napisano 11 Czerwca 2010 to już się zdecydowałem na EPICONA teraz tylko jaki model który rocznik i czy nowy czy używany ??
Mod Team durnykot Napisano 12 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2010 Masz do wyboru dwa "rodzaje "Epiconów. Modele z roczników 2008 i modele 2009 i młodsze. Modele 2008 ( ceny ok. :400-450 pln ) plusy - trwałośc konstrukcji - nienajgorsza czułośc na średnie i duże nierówności - prostota serwisowania - bardzo niska awaryjność - dzieki konstrukcji prostej jak bydowa cepa minusy - masa ( ok. 2000 gram) - niewielka czułośc na mała nierówności - przy intensywnej eksploatacji wskazane częstsze serwisowanie( szczególnie ,nazwijmy je umównie, pierścienie olejowe ) - w tłumikach bez regulacji tlumienia pojawaiają się niewielkie wycieki - schodząca "anoda" z goleni Modele 2009 i 2010 ( ceny w granicach 600-700 pln) plusy - trwałośc konstrukcji - lepsza czułośc niż w modelach 2008 - niska masa- ok. 1700 gram - bardzo prosta zmiana skoku minusy - w modelach 2010 pojawiają się nieszczelności komor powietrza ( usunięcie nie stanowi problemu ) - zbyt stłumione ( niektórym to pasuje) Reasumując- jesli możesz "dozbierać" to proponuję Epicona 2009 w wersji RLD lub LOD, jesli nie możesz zwiększyć budżetu to model 2008 RLD lub LOD 100 mm. Niestety Epicony 2008 są coraz rzadsze , więc chyba będziesz zmuszony do kupna Epicona 2009.
Patryczek688 Napisano 12 Czerwca 2010 Autor Napisano 12 Czerwca 2010 ja właśnie nie chciał bym amortyzatora za bardzo stłumionego , a jak z wyciąganiem np do 120?? i czym się rożni wersja LOD od RLD a i czy jest podatny na luzy ?? I Chyba skuszę się na model 2009 gdyż potrzebuje i to bardzo bardzo czułego amorka
Mod Team durnykot Napisano 12 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2010 Zmiana skoku w obu modelach to raptem 45 min roboty- max 1 h za pierwszym razem ( na stronie Suntoura jest tutoral ).Wersja LOD- regulacja tłumienia i blokada skoku na goleni,wersja RLD - regulacja tłumienia i blokada skoku z manetki. Jeśli potrzebujesz bardzo czułego amorka- to chyba tylko Manitou lub osławiona Reba. Jak napisałem- stłumienie Suntourów może niektórym odpowiadać, niektórym nie- niestety tylko jazda może Ci dać odpowiedź czy jest odpowiednie dla Ciebie. Po co Ci 120 mm do Krossa?
Patryczek688 Napisano 12 Czerwca 2010 Autor Napisano 12 Czerwca 2010 miałem ostatnio pożyczony amor od kumpla 120 i bardzo fajnie się prezentował no i troszkę więcej zapasu skoku ma ( a ma to jakiś wpływ na ramę ?? tzn na główkę , może pęknąć ??) znalazłem epicona RLD 2009 700km przebiegu za około 400 zł brać czy lepiej nówkę ?? A co do manitou jaki w tym przedziale cenowym polecasz ??
Mod Team durnykot Napisano 12 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 12 Czerwca 2010 W zakładanym przez Ciebie budżecie nie kupisz nowego Manitou. Można poszukać jakiegoś Skareba, Blacka lub Relica, ale kupno używanych w dobrym stanie graniczy z cudem. Jeśli za używanego Epicona masz dać 400 pln a za nowego z gwarancją 600 , to wg mnie lepiej dołożyć i mieć spokój. Skok 120 mm trochę Ci zepsuje geometrię, główka nie powinna pęknąć,ale musisz mieć świadomość,że Twoja rama nie była projektowana pod ten skok. Z drugiej strony kupując Epicona możesz poeksperymentować- masz możliwość zmiany skoku.
moojmisiu Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Być może na tego Epicona 2009 jest jeszcze gwarancja (ja kupiłem z gwarancją dwuletnią), wtedy... no kurcze sam nie wiem
Patryczek688 Napisano 13 Czerwca 2010 Autor Napisano 13 Czerwca 2010 no ten epicon ma jeszcze ponad rok gwarancji , a przy okazji muszę jeszcze jakiś tarczówek poszukać może jakieś znacie godne polecenia zastanawiałem się na avidami juicy 5 albo elxir 5 ?? A co do reby co możecie o niej powiedzieć?
tomulus Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 Podłącze się do tematu, jaki będzie lepszy wybór Epicon czy może TORA XC SL COIL. Duża jest różnica w jakości,jeżdzeniu pomiedzy Epicon a Raidon? ..i na koniec wybierając miedzy Raidon a Dart 3 co bedzie lepszym wyborem? Dzięki za info.
Mod Team michuuu Napisano 13 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2010 Podłącze się do tematu, jaki będzie lepszy wybór Epicon czy może TORA XC SL COIL. Duża jest różnica w jakości,jeżdzeniu pomiedzy Epicon a Raidon? ..i na koniec wybierając miedzy Raidon a Dart 3 co bedzie lepszym wyborem? Dzięki za info. Uważam że epicon jest lepszym wyborem jeżeli szukasz swoich ustawień(powietrze-sprężyna). Jeżeli nie jesteś wytrawnym dosiadaczem a zwykłym zjadaczem much i komarów(jak ja) to nie odczujesz znaczącej różnicy pomiędzy epiconem a raidonem. Na tym drugim jeżdżę a pierwszego użytkowałem ok. tygodnia. Raidon - Dart, raidon bardziej uniwersalny(twardość-powietrze) z moich doświadczeń trwalszy przy mocniejszej eksploatacji. Dla mnie wybór powietrze-sprężyna 2:1 dla powietrza oczywiście w zakresie tej samej półki (lub zbliżonej).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.