exkita Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 Witaszm serdecznie uzytkownikow tego forum. Moja historia z rowerem dopiero ma sie zaczac dlatego na poczatku czytalem wiele tematow odnosnie rowerow. Subiektywnie wybralme 2 modele Kross street scraper i rometa rx500. Jeden Pan "maniak" na tym forum czesto proponuje te rowerki i wydaja sie byc naprawde fajne. Mam 187 cm wzrostu i mase 105 (przez branie chemii i sterydow przytylem w krotkim czasie 20kg) Jestem amatorem rowerow i zamierzam uzywac go w wiekszosci po utwardzonych drogach. Asfalt 90% plus czasami, moze jakis wjazd na dukt w lesie. Bardzo przystepny cenowo, wizualnie jak i sprzetowo jest scraper, zastanawiam sie tylko czy "8" nie bedzie miala za malo przelozen (?) jak bede chcial podjechac pod jakas gorke... Kondycja moja jest w skali 1-10 okolo minus poltora Czy warto zabrac scrapera 16? Podoba mi sie bardzo rozwiazanie przezutek w piascie, bo szczerze mowiac dbanie o jakikolwiek sprzet to moja bardzo wielka wada. Widac na forum wiele osob majacych olbrzymie pojecie na temat rowerow. Moze ktos poda jeszcze jakis fajny sprzecik w granicach cenowych 1500zl? Pozdrawiam
ksm Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 Zakres przełożeń w piaście Alfine (wykorzystywanej w Street Scraper 8) to ponad 300%. Jeżeli stwierdzisz, że przełożenia są za ciężkie, to możesz wymienić "kasetę" (właściwie jedną koronkę) w tej piaście na większą, da to lżejsze przełożenia. Jak zbudujesz kondycję, to będziesz mógł wymienić "kasetę" na mniejszą aby uzyskać wyższe prędkości na poszczególnych przełożeniach.
exkita Napisano 9 Czerwca 2010 Autor Napisano 9 Czerwca 2010 Zakres przełożeń w piaście Alfine (wykorzystywanej w Street Scraper 8) to ponad 300%. Jeżeli stwierdzisz, że przełożenia są za ciężkie, to możesz wymienić "kasetę" (właściwie jedną koronkę) w tej piaście na większą, da to lżejsze przełożenia. Jak zbudujesz kondycję, to będziesz mógł wymienić "kasetę" na mniejszą aby uzyskać wyższe prędkości na poszczególnych przełożeniach. Tak zabardzo zakres przelozen o wartosci 300% nic mi nie mowi. Czy mozesz jakos to "zobrazowac"? W ogole pchac sie w alfine czy zakupic zwykle przerzuteczki?
ksm Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 Nie mam teraz chęci na bawienie się numerkami, więc nie podam nawet przybliżonych wartości dla Street Scrapera 300% oznacza, że jeśli na najlżejszym przełożeniu robiąc pewną liczbę obrotów pedałami (powiedzmy 80) na minutę jedziesz z prędkością powiedzmy 10km/h to na najcięższym przełożeniu, kręcą z tą samą częstotliwością będziesz jechał z prędkością 300% * 10 km/h = 30 km/h. Oczywiście w kręcenie na cięższym przełożeniu będziesz musiał włożyć więcej wysiłku :-)
exkita Napisano 9 Czerwca 2010 Autor Napisano 9 Czerwca 2010 Nie mam teraz chęci na bawienie się numerkami, więc nie podam nawet przybliżonych wartości dla Street Scrapera 300% oznacza, że jeśli na najlżejszym przełożeniu robiąc pewną liczbę obrotów pedałami (powiedzmy 80) na minutę jedziesz z prędkością powiedzmy 10km/h to na najcięższym przełożeniu, kręcą z tą samą częstotliwością będziesz jechał z prędkością 300% * 10 km/h = 30 km/h. Oczywiście w kręcenie na cięższym przełożeniu będziesz musiał włożyć więcej wysiłku :-) Pomalu zaczynam rozumiec. Nie zmuszam do wyliczen po przecinku. W zasadzie myslalem bardziej nad takim obrazowym wytlumaczeniem typu ze jadac pod gorke bede mial lekko jak np. w 21 lub 24 biegowym rowerku. Chodzi mi tylko o porownanie roweru ktory z przodu ma 3 zebatki z tylu 7 lub 8 z ta piasta?
gdy Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 mysle, ze fajny sprzecik na miasto i na wycieczki po lekkim terenie (jakieś szutruweczki) . plus cena . na alledrogo po 1299 mozna znaleźć
ksm Napisano 9 Czerwca 2010 Napisano 9 Czerwca 2010 Przy klasycznym układzie: Korba 28-38-48, kaseta 12-32 masz 457% pomiędzy skrajnymi układami (28-32 a 48-12). Skok pomiędzy przełożeniami wynosi od 14 do 16%. Jest on większy i według numerków wygodniejszy. Z drugiej strony Alfine pozwala zmienić bieg gdy stoisz na światłach i powinno być łatwiejsze w utrzymaniu.
exkita Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 O toz Panowie (i Panie - jezeli takie tu wystepuja) wczoraj wracajac ze szpitala otwieram garaz zeb schowac samochod a tam prezencik od Taty... rowerek z kokardka Przed wyjazdem zapytal sie w jakiej cenie jest ten co mi sie podoba (scraper) no i kupil w tej samej cenie - hexagona v6. Oczywiscie mtb mi nie jest potrzebny i jade go dzisiaj oddac i mogezamowic jakikolwiek inny model... tak wiec bardzo prosil bym o jeszcze jakies propozycje odnosnie moich dowch rowerow wypisanych w temacie. Ogolnie bardzxo bym chcial tego scrapera... ale boje sie ze jadac pod gorke bede mial problem z kreceniem PS. i wcale nie rozumiem tych cyferek ktore tutaj piszecie z korbami iprocentami. Moge prosic o jakis wpis typu z 24 biegami bedziesz mial bardzo lekko a w scraperze bedziesz mial bardzo ciezko/ albo ciut ciezej ? Pozdrawiam A co powiecie o crow preria? Moze warto w niego zainwestowac?
rastatajm Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Będąc na targach w Brnie widziałem kilka rowerów MTB z piastą Alfine. Nie wiem jak dokładnie Ci to przełożyć, ale jestem pewien, że wersji 16 Street Scapera z dwiema zębatkami z przodu podjedziesz pod każdą górkę w Wielkopolsce.
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Panowie, rozważania czy zakres 8 begowego Alfine jest wystarczający, żeby poruszać się po WLKP, są delikatnie mówiąc niepoważne. Scraper jest świetny i w tej kwestii zdania nie zmieniam, ale zalecam Ci wcześniejszą przejażdżkę przed ewentualnym zakupem. Właśnie ze względu na Twoją masę.
exkita Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 Pitof, dziekuje Ci bardzo. o Taka tresc wlasnie mi chodzilo. Masa, masą - nogi mam silne Na scrapera sie juz napalam od ladnego czasu... A Ty mnie utwierdziles zeby go wybrac. Nastepny post to juz bedzie raczej dotyczacy wrazenia z jazdy tym cudenkiem.
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 A Ty mnie utwierdziles zeby go wybrac. Nie takie były moje intencje Ja chciałem Cię tylko namówić na jazdę próbna. Wprawdzie rozmawiałem z człowiekiem, który ważąc setunię, śmiga na tym rowerze i sobie go chwali... ale wiadomo, każdy z nas ma inne gusta. Plus dla Ciebie, że się pozbywasz Hexagona, bo to kiepski wybór na asfalt. PS Widzę, że na Allegro pojawiła się również wersja z dwiema tarczami z przodu.
exkita Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 otoz to... i doloze te 300 zeby miec 16... chociaz w sumie nie wiem co mi to da Bylem dzisiaj w paru salnach rowerowych ale pogoda nie sprzyja w ogole wyborom:/ Magazyny duszne itd itp... O scraperze w jednym nawet nie slyszeli, wiec wyszedlem, a w drugim powiedzieli cene z katalogu 2010 czyli prawie 3k :/ Pozostaje zakup - w ciemno (czego nie chcialbym za bardzo) - bo w okolicy nigdzie nie moge sobie zobaczyc go na zywo.
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Scraper to przedstawiciel niezbyt popularnego w Polsce gatunku rowerów, więc zapewne w wielu sklepach Krossa nigdy nie gościł. Zresztą podobna sytuacja jest z serią SEEK u Gianta i SUB u Scotta. Inna sprawa, że nikt Ci nie sprzeda rocznika 2010 w cenie wyprzedażowej rocznika 2008.
exkita Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 Mialbym jeszcze jedno pytanie odnosnie tego scraperka. Czy jest jakakolwiek mozliwosc zamontowania w nim blotnikow? Gdies czytalem ze nie... Czy mozecie potwierdzic ta informacje? Wyczytalem juz w innym temacie ze jednak nie da sie zamontowac blotnikow do scrapera Dlaczego tak zrobili?
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Żeby nie był ideałem Myślę, że rozwiązaniem będzie montaż tzw. sportowych błotników, czyli tylny montujemy do sztycy, a przedni, o prostym kształcie montujemy do dolnej rury ramy.
iras76 Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 mam scrapera 8 i spokojnie wystarczy żeby podjechać wszystkie górki na szosie w mojej okolicy, z kolei podczas zjazdu trudno było mi wykorzystać twarde przełożenie "do końca" nie wiem dlaczego nie można niby zamontować błotników skoro jest do tego przystosowany no i zastanowiłbym się nad 16 tką ale to już 400 zł więcej co można przeznaczyć właśnie na błotniki czy amorek
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Jeśli mówimy o modelu wyprzedażowym to mówimy o dopłacie ledwie 250 zł.
exkita Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 Panowie dziekuje Wam za wszystkie wyczerpujace informacje. Rozwialiscie mi wszystkei watpliwosci co do tego roweru. Nie wiem czy w tym temacie moge Was prosic o podanie modeli tych blotnikow? Chociaz to wszystko w swoim czasie. Oczywiscie kupuje model wyprzedazowy, bo roznica tych 250 zlotych to juz nie tragedia. Gdzies przeczytalem tez ze moje rece dostana po dupie bo nie ma przedniego amortyzatora ale z drugiej strony wiele razy bylo juz pisane ze lepiej dobry widelec niz tani teleskopus atrapus? Dla pewnosci czy wszyscy mowimy o tym samym rowerze: http://allegro.pl/item1075245418_hit_kross_street_scraper_16_miejski_przecinak.html Mam zamiar kliknac "kup teraz" wlasnie ten egzeplarz. Pozniej pewnie wstapie do jakiegos dobrego servisu zeby mi wszystko posrpawdzal i dal informacje jak zadbac o ten sprzecik zeby posluzyl kilka kilometrow Pozdrawiam
iras76 Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 1300 zł - 1750 zł = 250 zł ? najtańsza 16 1750 zł w tym rowerze nie ma za bardzo co sprawdzać ustawienie zacisków hamulców i regulacja piasty a piastę regulujesz w następujący sposób w manetce 4 bieg i na piaście są dwie zielone kropeczki które muszą się zrównać kręcąc śrubą baryłkową przy manetce pozdr
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 exkita: tak mówimy o tym rowerze. iras76: nie ma oferty za 1300, przynajmniej na Allegro. Kolega potrzebuje rozmiar 21 cali, a ten kosztuje najtaniej 1499 (wersja 8 biegowa)
iras76 Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 a faktycznie to może jeszcze poczeka wiem że przynajmniej 2 sprzedawców wystawiało w takim rozmiarze ale cena była 1400 zł
Pitof Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Wg moich informacji Coolbike nie ma już więcej tych rowerów. Poza tym sami na kolejnych aukcjach podnieśli ceny o 100 zł. T-BIKE również podniósł ceny. Wiesz, wilcze prawa rynku Tylko, że to nadal jest praktycznie poniżej kosztów samych części. PS Mam do Ciebie prośbę: gdybyś ewentualnie kombinował z szerszymi oponami to daj znać czy w praktyce nic nie obciera w czasie jazdy.
exkita Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Napisano 11 Czerwca 2010 Szukam roweru okolo tygodnia i juz mam powoli dosyc. W mojej okolicy zadnego rzetelnego przedstawiciela Kross ktory by mogl mi pokazac scrapera na zywo nie ma... Czy ludzie nie kupuja tego typu roweru ? Caly czas sie zastanawiam bo jezeli w okolicy 30km nie mam prawdziwego "serwisu" to co zrobie gdy cos "kleknie"? Co do rometa to nie mam pojecia czy w ogole gdzies mamy jakis serwis w okolicy... Czy brak tego przedniego amortyzatora nie bedzie bardzo odczuwalny? W zasadzie dla mnie te amortyzatorki to rzeczywiscie czasami kicz wciskany klientowi :/ Boje sie kupna roweru w ciemno i tak naprawde polegam tylko na waszych radach. Moze macie koledzy jakies jeszcze propozycje do kwoty 1750zl? Czy moze jednak ten scraper bije na glowe technologicznie i jakosciowo niz inne rowerki w tej cenie? Pozdrawiam Koledzy drodzy a gdyby romet rx500 2010 byl do kupienia za okolo 1700 zlotych? To??? Jaki byl by Wasz wybor?
Pitof Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 Rometa masz teraz na Allegro za 1600 zł. Tylko, że RX-500 i Scraper to są trochę różne rowery. Scraper ma bezkonkurencyjny stosunek cena/wartość. Cena katalogowa samej tylko piasty Alfine + korby Tiagra (2 rzędowa) to jest 1000 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.