Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

A więc dokonałem zakupu opony. Co prawda miałem wcześniej inne założenie co do niej, bo miała to być prawdziwa terenowa opona, jednak w obliczu tego że dużo jeżdzę też po asfalcie dlatego wybrałem tą. Jest to opona przednia, tylna została -MTB Traction 2.1" z już troszkę zużytym bieżnikiem.

Pierwsze co rzuca się w oczy w tej oponie, to że jest bardzo wiotka (mam wersję drutową) oraz zdecydowanie lżejsza od tej co mam na tyle. Mimo że producent twierdzi że to szerokośc 2.1 to przednia i tylna zdecydowanie różnią się (około centrymetr..). W porównaniu z tym semi-slickiem którego miałem wcześniej na przodzie ma całkiem inny kształt. Jest zaokrąglona podczas kiedy tamta była prawie że płaska.

Jeśli chodzi o to jak się ona sprawuje na asfalcie, to zdecydowanie gorzej niż poprzednia (Vee rubber 1.95), wchodzenie w zakręty z prędkościa 30 km/h jest już nie pewne. Hałas na asfalcie generuje, ale nie jakis duży.

Ale tak naprawdę opona cichnie dopiero kiedy się wjedzie w te leśne ścieżki, wyłożone igłą drzew iglastych, miękką ziemią a i nawet kamieniami. Poprzednia opona była nadal głośna w takim terenie. Ta natomiast dobrze się trzyma, ale kiedy przyjdzie czas na błoto to już nie jest aż tak kolorowo. Mam tutaj na myśli porównanie z oponą tylną nie tym semi-slickiem, bo tamto to już wogóle tragedia.

Jakie ma plusy ta opona ?

-jest w miarę lekka,

-dobrze sprawuje się w średnim terenie, ścieżkach leśnych, kamieniste ścieżki polne,

-można śmiało jeździć też po asfalcie,

-ładnie wygląda :whistling:

 

A jakie ma moim zdaniem wady ?

-bardzo cienkie ścianki boczne i ogólnie zrobiona z cienkiej gumy;

 

Opona kosztowała mnie 55 zł w sklepie rowerowym.

Napisano

Po przejechaniu na tej oponce około 120 km mogę już coś na jej temat powiedzieć (na temat jazdy). A więc tak jak mówiłem jest bardzo wiotka, przebiłem ją wjeżdzając na asfalt o ostrych krawędziach pod kątem około 40 stopni. Z boku ma naprawdę bardzo mało gumy i jest bardzoo cienka. A tak pozatym to też w dość płytkim piachu sobie nie radzi i lata na boki. Najlepiej spisuje się na żwirowych ścieżkach, leśnych drogach. Na asfalcie owszem generuje hałas ale nie jakoś przesadnie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...