Skocz do zawartości

[Zacisk] Siła a związek z ocieraniem tarczy o zacisk hamulca


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was ma jakieś konkretne informacje (najchętniej jakieś zbiorcze, udokumentowane ;) ) nt wpływu siły zacisku piasty na sztywność połączenia widelca z kołem (w zależności od rodzaju (QR, bolt on)/materiału/modelu)? W szczególności chodzi mi o określenie jaki udział w sztywności tego połączenia ma zacisk a jaką sztywność samego widelca. Szukałem trochę sam, ale niewiele znalazłem :rolleyes:

 

Mój przypadek, ale właściwie chodzi mi o dowiedzenie się czegoś więcej ogólnie.

 

 

Zastanawiam się więc czy mogę zaradzić ocieraniu zacisku hamulca o tarczę po prostu przez zmianę zacisku na QR? Albo czy zaciski na imbus (z tego samego materiału) mogę się znacząco różnić pod tym względem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednym z poradnikow Barnes'a zdaje sie, pisze iz zacisk ma zaczac dzialac (tzn masz poczuc opor) w pozycji 45 stopni. twoja teza mialaby sens gdybys mial tyle pary w rekach aby szybkozamykaczem odksztalcic tylnie widelki ;> co w dluzszej perspektywie i tak uszkodziloby QR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski QR są zamykane z większą siłą niż zaciski bolt on, w związku z czym zapewniają sztywniejsze połączenie piasty z widelcem. Tym niemniej korzyść z zastosowania QR w moim przypadku byłaby pewnie znikoma. Sensowniejsze wydaje mi się zastosowanie zacisku o powiększonej średnicy osi , takiego jak np DT Swiss RWS Thru Bolt, zresztą jest o tym właśnie w temacie na LB z linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...