goldbloom Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Czy ktoś z Was ma jakieś konkretne informacje (najchętniej jakieś zbiorcze, udokumentowane ) nt wpływu siły zacisku piasty na sztywność połączenia widelca z kołem (w zależności od rodzaju (QR, bolt on)/materiału/modelu)? W szczególności chodzi mi o określenie jaki udział w sztywności tego połączenia ma zacisk a jaką sztywność samego widelca. Szukałem trochę sam, ale niewiele znalazłem Mój przypadek, ale właściwie chodzi mi o dowiedzenie się czegoś więcej ogólnie. Zastanawiam się więc czy mogę zaradzić ocieraniu zacisku hamulca o tarczę po prostu przez zmianę zacisku na QR? Albo czy zaciski na imbus (z tego samego materiału) mogę się znacząco różnić pod tym względem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 w jednym z poradnikow Barnes'a zdaje sie, pisze iz zacisk ma zaczac dzialac (tzn masz poczuc opor) w pozycji 45 stopni. twoja teza mialaby sens gdybys mial tyle pary w rekach aby szybkozamykaczem odksztalcic tylnie widelki ;> co w dluzszej perspektywie i tak uszkodziloby QR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Eee, jaka teza? Mówimy o przednim zacisku, tak? Trochę się niecierpliwiłem i zapytałem na innym forum: http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=17248 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dun Napisano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 (...)zaradzić ocieraniu zacisku hamulca o tarczę po prostu przez zmianę zacisku na QR? (...) jesli chodzi o przednie zacisk zasada ta sama, zbyt mocne scisniecie oski moze tylko zniszczyc zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Zaciski QR są zamykane z większą siłą niż zaciski bolt on, w związku z czym zapewniają sztywniejsze połączenie piasty z widelcem. Tym niemniej korzyść z zastosowania QR w moim przypadku byłaby pewnie znikoma. Sensowniejsze wydaje mi się zastosowanie zacisku o powiększonej średnicy osi , takiego jak np DT Swiss RWS Thru Bolt, zresztą jest o tym właśnie w temacie na LB z linku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.