masowymordulec Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Witam, Mam taki problem, że aż mi głupio...dobrze, że w Internecie można zachować anonimowowść, a co za tym idzie twarz. Otóż, jeżdżąc na moim Kelly's Salamander odnoszę wrażenie jakbym jechał pod górę albo na rowerze treningowym. Nic się nie trze, przynajmniej nic nie słychać. Tarczówki nie hamują bez mojej pomocy, a jednak w momencie zaprzestania pedałowania rower od razu diametralnie zwalnia. Szybciej niż rowery znajomych. Testowaliśmy to z górki i pod górkę (bo wiadomo, że cięższa osoba z górki jedzie szybciej i na odwrót - pod górkę wolniej BEZ PEDAŁOWANIA) i zawsze to mój rower najszybciej zwalnia. Co może byż przyczyną??? Wiem, że Kelly's to nie czołowa marka, ale salamander ma (jak za te pieniądze) całkiem niezły osprzęt. To nie jest rower z supermarketu... Na początku myślałem, że to mój brak kondycji jest winien takiemu wrażeniu, ale wczoraj jechałem na rowerze kumpla, który złożył go sobie sam (za ok. 8000zł jakieś 5 lat temu) i jeździ się na nim bez porównania lepiej. Jedyna różnica między naszymi rowerami (oprócz masy, osprzętu i oczywiście ceny) są pedała z mocowaniem butów na zatrzaski (nie znam fachowej nazwy). Tak przypięty do roweru gnałem jak nigdy dotąd i nawet nie musiałem za dużo kręcić bo rower sam jechał, a silnika nie miał. Z góry dziękuję za wyrozumiałość i pomoc. P.S. Wiem, że temat dziwny, a może właśnie nie dziwny...
crus Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Może to być za mocno skasowany luz konusów na ośce w piaście, również może spowalniacz Cie odwrotnie założona opona kierunkowa...
Mod Team michuuu Napisano 8 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2010 A oponki nie są zdecydowanie szersze, bardziej terenowe .Jak znajomi śmigają na slickach to będzie znaczna różnica w oporach toczenia.
masowymordulec Napisano 8 Czerwca 2010 Autor Napisano 8 Czerwca 2010 opony to chyba mam w ogole kiepskie bo producent na tym zaoszczędził. A czy sa zalozone odwrotnie? nie sądzę. Czy są bardzo terenowe? też chyba nie bo koledzy mają podobne a ten rower, na którym tak dobrze mi sie jechało ma terenówki, ktore na asfalcie grają. natomiast z tymi konusami itd. to w ogole nie wiem o co chodzi. moze to to...tylko jak to sprawdzić gdzie rozręcić i w ogole o co kaman?
Mod Team michuuu Napisano 8 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2010 opony to chyba mam w ogole kiepskie bo producent na tym zaoszczędził. A czy sa zalozone odwrotnie? nie sądzę. Czy są bardzo terenowe? też chyba nie bo koledzy mają podobne a ten rower, na którym tak dobrze mi sie jechało ma terenówki, ktore na asfalcie grają. natomiast z tymi konusami itd. to w ogole nie wiem o co chodzi. moze to to...tylko jak to sprawdzić gdzie rozręcić i w ogole o co kaman? Konusy to temat koła, jeżeli zakręcisz ręką i swobodnie się kręcą to jest ok. i nie ma co kombinować. Natomiast jak szybko się zatrzyma to może być potrzeba sprawdzenia konusów - stożków na osi które dociskają łożysko.
maroxd Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Może hamulce są lekko ściśnięte? Miałem tak i jeździłem w ten sposób przez pół roku
Przemkoq Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 gdzieś muszą być spore opory, podnieś rower i pokręć kołami, zobacz czy któreś nie zwalnia szybciej. Zrzuć łańcuch pokręć korbami, jak ciężko chodzą, rozebrać i nasmarować łożyska.
Cross Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Zacznij od sprawdzenia czy oba koła kręcą się swobodnie po podniesieniu roweru. Jeżeli jedno koło zwalnia bardzo szybko to przyczyną tego będą albo hamulce (klocki po puszczeniu hamulca nie cofają się) albo zbyt mocno skręcona piasta. Jeżeli sam nie jesteś w stanie usunąć tych usterek to jedynym ratunkiem będzie wizyta w serwisie.
Pichu Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Na 90% będzie to wina za mocno skręconych konusów, sprawdź to w pierwszej kolejności.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.