matis1906 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Witajcie.Czy może mi ktoś napisać na jakiej zasadzie działa blokada w rock shox'ie dart 3 ?? Tak dokładnie na czym to polega,bo jest tam olej a w górnej goleni taki dziwny sprzęt,jak to się dzieje że amor sie blokuje w 90% ??Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi... Byłem w sklepach rowerowych m.in. w Decathlonie,niestety nikt mi nie potrafił wytłumaczyć... Pozdrawiam Wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Masz tłok przykręcony do dolnej goleni poprzez długi pręt. I pracuje on w górnej goleni. Jak amor się składa to olej podchodzi pod ten "sprzęt" i swobodnie idzie wyżej, a jak zaciągniesz blokadę, to przepływ oleju jest zablokowany i tyle w kwestii blokady. Przynajmniej tak jest w j4, a w dartach powinno być podobnie. A ock z tymi 90%? blokuje ci sie na 90% skoku? Olej gdzieś wyciekł i nie podchodzi dostatecznie wysoko. Prawdopodobnie czeka Cię wymiana uszczelek w prawej goleni przy tych wszystkich blokadach, tłumikach itd. i dolanie odpowiedniego oleju. Ofc nigdy blokada nie będzie super sztywna, trochę zawsze się będzie uginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czajnik Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Amortyzator blokuje się nie na 90 procentach tylko w 90 procentach zostaje możliwość ugięcia 10 procent to takie zabezpieczenie jeśli nagle wpadnie się w jaką dziurę żeby nie uszkodzić widelca i ramy. A co do blokady to olej przelewa się z jednej komory do drugiej przez dziurki jak w sitku gdy jest otwarty to dziurek jest sporo w chwili zablokowanie pozostaje tylko kilka co daje możliwość ugięcia go w tych 10 procentach. Chyba już wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Trzeba jasno napisać ze to polega z zmniejszaniu przepływu oleju. Blokada nie jest w rzeczywistości prawdziwa blokadą bo amor powoli spokojnie można docisnąć do spodu. Natomiast szybkie energiczne ruchy sa odbierana jako zablokowanie skoku gdyż czas działania siły jest dużo za krotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matis1906 Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Mój błąd,skoku początkowego zostaje jakieś 10%. Kurczę,nie chodzi mi blokada a ja nie jestem w stanie znaleźć przyczyny mam zniszczoną plastikową wstawkę uszczelniającą na dole prawej górnej goleni, mianowicie urwały mi się wszystkie 6 listków ;( Ale to chyba nie powinno zakłócać pracy amorka... Cóż,spróbuję dziś rozebrać amortyzator i sprawdzić co może być nie tak A zależy mi na blokadzie bo często jeżdżę na utwardzonym terenie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikrap1 Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Ja osobiście nie chciałem inwestować już w judy i wewaliłem go do treningówki, bez oleju w górnej prawej goleni, bo jak tylko coś się wlało, to po paru dniach spływało do dolnej i mi skoku ubywało. tak więc męczę go bez blokady i tłumienia i jak na razie wszystko jest ok. Poza uszczelką w tłumiku, która i tak jest padnięta u mnie nic nie powinno się psuć. Jeszcze go trochę przemęczę A bez blokady oczywiście możesz jeździć. No problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)? A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)? A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu? tzn.? przestało działać pokrętło blokady na prawej goleni u góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju. Możliwe że przy montażu uszkodził się oring zamocowany w dolnej części tłumika blokady. http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf w tym linku dla poglądu na stronie 25 rysunek 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Rozebrałbym go i zobaczył, stracę gwarancje? I tak już go zalewałem olejem. Jaki rząd sum to komplet uszczelek do goleni z blokadą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Rozebrałbym go i zobaczył, stracę gwarancje? I tak już go zalewałem olejem. Jaki rząd sum to komplet uszczelek do goleni z blokadą? Taki komplet uszczelek do darta http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=ROC0002&avd=1&Ref=&artgrp=638&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std Tylko tu gdzie jestem czyli Norwegia cena ok 50zł W Polsce zapewne będzie o wiele taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Za bardzo nie mogę tego znaleźć w polskim zadnym sklepie. Trzeba podzwonić. Czyli samemu to robić, odpuścić gwarancje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Za bardzo nie mogę tego znaleźć w polskim zadnym sklepie. Trzeba podzwonić. Czyli samemu to robić, odpuścić gwarancje? Raczej próbuj reklamować,chyba że widać ingerencję w bebechy amora,wtedy może być problem. Najwyżej odrzucą naprawę ale zawsze warto próbować nikt ci głowy za to nie utnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 no tylko jak mam być x czasu bez roweru to wole przejeździć sezon bez blokady i pod koniec go oddać. W tym service kit to są oringi? Bo one to zawsze na przyszłość by się przydały. W katalogu znalazłem po numerze części ale tam tylko pisze "Dart service kit" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Ten link z norweskiej stronki podałem żebyś zobaczyl mniej więcej o co chodzi. Natomiast na Twoim miejcsu walił bym prosto do sklepu w którym kupiłem rower i zapytał co z tym fantem robić-przecież nie musisz odrazu zostawiać tam rower.Na miejscu zawsze coś doradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Rower kupowałem przez internet. Bliżej mam do serwisu Krossa, może tam się przejechać? Najlepiej to jutro wezmę telefon i się popytam. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.