Skocz do zawartości

[amortyzator]Na jakiej zasadzie działa blokada?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Czy może mi ktoś napisać na jakiej zasadzie działa blokada w rock shox'ie dart 3 ??

Tak dokładnie na czym to polega,bo jest tam olej a w górnej goleni taki dziwny sprzęt,jak to się dzieje że amor sie blokuje w 90% ??Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi...

Byłem w sklepach rowerowych m.in. w Decathlonie,niestety nikt mi nie potrafił wytłumaczyć...

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tłok przykręcony do dolnej goleni poprzez długi pręt. I pracuje on w górnej goleni. Jak amor się składa to olej podchodzi pod ten "sprzęt" i swobodnie idzie wyżej, a jak zaciągniesz blokadę, to przepływ oleju jest zablokowany i tyle w kwestii blokady. Przynajmniej tak jest w j4, a w dartach powinno być podobnie.

 

A ock z tymi 90%? blokuje ci sie na 90% skoku? Olej gdzieś wyciekł i nie podchodzi dostatecznie wysoko. Prawdopodobnie czeka Cię wymiana uszczelek w prawej goleni przy tych wszystkich blokadach, tłumikach itd. i dolanie odpowiedniego oleju. Ofc nigdy blokada nie będzie super sztywna, trochę zawsze się będzie uginał:thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator blokuje się nie na 90 procentach tylko w 90 procentach zostaje możliwość ugięcia 10 procent to takie zabezpieczenie jeśli nagle wpadnie się w jaką dziurę żeby nie uszkodzić widelca i ramy.

 

A co do blokady to olej przelewa się z jednej komory do drugiej przez dziurki jak w sitku gdy jest otwarty to dziurek jest sporo w chwili zablokowanie pozostaje tylko kilka co daje możliwość ugięcia go w tych 10 procentach.

 

Chyba już wszystko jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Trzeba jasno napisać ze to polega z zmniejszaniu przepływu oleju. Blokada nie jest w rzeczywistości prawdziwa blokadą bo amor powoli spokojnie można docisnąć do spodu. Natomiast szybkie energiczne ruchy sa odbierana jako zablokowanie skoku gdyż czas działania siły jest dużo za krotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd,skoku początkowego zostaje jakieś 10%.

Kurczę,nie chodzi mi blokada a ja nie jestem w stanie znaleźć przyczyny

mam zniszczoną plastikową wstawkę uszczelniającą na dole prawej górnej goleni, mianowicie urwały mi się wszystkie 6 listków ;(

Ale to chyba nie powinno zakłócać pracy amorka...

Cóż,spróbuję dziś rozebrać amortyzator i sprawdzić co może być nie tak

A zależy mi na blokadzie bo często jeżdżę na utwardzonym terenie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie chciałem inwestować już w judy i wewaliłem go do treningówki, bez oleju w górnej prawej goleni, bo jak tylko coś się wlało, to po paru dniach spływało do dolnej i mi skoku ubywało. tak więc męczę go bez blokady i tłumienia i jak na razie wszystko jest ok.:P Poza uszczelką w tłumiku, która i tak jest padnięta u mnie nic nie powinno się psuć. Jeszcze go trochę przemęczę:)

 

A bez blokady oczywiście możesz jeździć. No problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)?

 

A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)?

 

A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu?

tzn.?

przestało działać pokrętło blokady na prawej goleni u góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju.

Możliwe że przy montażu uszkodził się oring zamocowany w dolnej części tłumika blokady.

http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf

w tym linku dla poglądu na stronie 25 rysunek 11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałbym go i zobaczył, stracę gwarancje? I tak już go zalewałem olejem. Jaki rząd sum to komplet uszczelek do goleni z blokadą?

Taki komplet uszczelek do darta

http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=ROC0002&avd=1&Ref=&artgrp=638&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Tylko tu gdzie jestem czyli Norwegia cena ok 50zł

W Polsce zapewne będzie o wiele taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie mogę tego znaleźć w polskim zadnym sklepie. Trzeba podzwonić. Czyli samemu to robić, odpuścić gwarancje?

Raczej próbuj reklamować,chyba że widać ingerencję w bebechy amora,wtedy może być problem.

Najwyżej odrzucą naprawę ale zawsze warto próbować nikt ci głowy za to nie utnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko jak mam być x czasu bez roweru to wole przejeździć sezon bez blokady i pod koniec go oddać. W tym service kit to są oringi? Bo one to zawsze na przyszłość by się przydały. W katalogu znalazłem po numerze części ale tam tylko pisze "Dart service kit"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten link z norweskiej stronki podałem żebyś zobaczyl mniej więcej o co chodzi.

Natomiast na Twoim miejcsu walił bym prosto do sklepu w którym kupiłem rower i zapytał co z tym fantem robić-przecież nie musisz odrazu zostawiać tam rower.Na miejscu zawsze coś doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...