matis1906 Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Witajcie.Czy może mi ktoś napisać na jakiej zasadzie działa blokada w rock shox'ie dart 3 ?? Tak dokładnie na czym to polega,bo jest tam olej a w górnej goleni taki dziwny sprzęt,jak to się dzieje że amor sie blokuje w 90% ??Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi... Byłem w sklepach rowerowych m.in. w Decathlonie,niestety nikt mi nie potrafił wytłumaczyć... Pozdrawiam Wszystkich
wikrap1 Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Masz tłok przykręcony do dolnej goleni poprzez długi pręt. I pracuje on w górnej goleni. Jak amor się składa to olej podchodzi pod ten "sprzęt" i swobodnie idzie wyżej, a jak zaciągniesz blokadę, to przepływ oleju jest zablokowany i tyle w kwestii blokady. Przynajmniej tak jest w j4, a w dartach powinno być podobnie. A ock z tymi 90%? blokuje ci sie na 90% skoku? Olej gdzieś wyciekł i nie podchodzi dostatecznie wysoko. Prawdopodobnie czeka Cię wymiana uszczelek w prawej goleni przy tych wszystkich blokadach, tłumikach itd. i dolanie odpowiedniego oleju. Ofc nigdy blokada nie będzie super sztywna, trochę zawsze się będzie uginał
Czajnik Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Amortyzator blokuje się nie na 90 procentach tylko w 90 procentach zostaje możliwość ugięcia 10 procent to takie zabezpieczenie jeśli nagle wpadnie się w jaką dziurę żeby nie uszkodzić widelca i ramy. A co do blokady to olej przelewa się z jednej komory do drugiej przez dziurki jak w sitku gdy jest otwarty to dziurek jest sporo w chwili zablokowanie pozostaje tylko kilka co daje możliwość ugięcia go w tych 10 procentach. Chyba już wszystko jasne
Mod Team Puklus Napisano 7 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 7 Czerwca 2010 Trzeba jasno napisać ze to polega z zmniejszaniu przepływu oleju. Blokada nie jest w rzeczywistości prawdziwa blokadą bo amor powoli spokojnie można docisnąć do spodu. Natomiast szybkie energiczne ruchy sa odbierana jako zablokowanie skoku gdyż czas działania siły jest dużo za krotki.
matis1906 Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Napisano 7 Czerwca 2010 Mój błąd,skoku początkowego zostaje jakieś 10%. Kurczę,nie chodzi mi blokada a ja nie jestem w stanie znaleźć przyczyny mam zniszczoną plastikową wstawkę uszczelniającą na dole prawej górnej goleni, mianowicie urwały mi się wszystkie 6 listków ;( Ale to chyba nie powinno zakłócać pracy amorka... Cóż,spróbuję dziś rozebrać amortyzator i sprawdzić co może być nie tak A zależy mi na blokadzie bo często jeżdżę na utwardzonym terenie Pozdrawiam
wikrap1 Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Ja osobiście nie chciałem inwestować już w judy i wewaliłem go do treningówki, bez oleju w górnej prawej goleni, bo jak tylko coś się wlało, to po paru dniach spływało do dolnej i mi skoku ubywało. tak więc męczę go bez blokady i tłumienia i jak na razie wszystko jest ok. Poza uszczelką w tłumiku, która i tak jest padnięta u mnie nic nie powinno się psuć. Jeszcze go trochę przemęczę A bez blokady oczywiście możesz jeździć. No problem.
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)? A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu?
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Może nie do końca zgodnie z tematem ale przestała działać mi blokada skoku w Darcie 2. Mam zniszczone troszeńkę nakrętki na goleniach bo zalewałem amorka, czy będzie z tego powodu problem z gwarancją? Mogę spokojnie poczekać z naprawa na gwarancji do końca sezonu(jeżeli w ogóle można mówić o gwarze jak go zalewałem)? A może bez gwary, przypuszczam że trzeba by wymienić uszczelki i dolać oleju czy uszczelki można gdzieś dostać za rozsądne pieniądze i naprawić to samemu? tzn.? przestało działać pokrętło blokady na prawej goleni u góry?
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju.
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Pokrętło działa tylko nic się nie zmienia w pracy amorka po podciągnięciu linki. Wygląda tak jakby olej wyciekł. Teraz rower stał tydzień nie jeżdżony i to zauważyłem dziś jak przejechałem się. W ogóle od kupna ta blokada średnio działała - skok po zablokowaniu był 2,5cm. Tak jakby właśnie było mało oleju. Możliwe że przy montażu uszkodził się oring zamocowany w dolnej części tłumika blokady. http://www.sram.com/_media/pdf/rockshox/dealers/TM_MY08_E.pdf w tym linku dla poglądu na stronie 25 rysunek 11
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Rozebrałbym go i zobaczył, stracę gwarancje? I tak już go zalewałem olejem. Jaki rząd sum to komplet uszczelek do goleni z blokadą?
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Rozebrałbym go i zobaczył, stracę gwarancje? I tak już go zalewałem olejem. Jaki rząd sum to komplet uszczelek do goleni z blokadą? Taki komplet uszczelek do darta http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=ROC0002&avd=1&Ref=&artgrp=638&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std Tylko tu gdzie jestem czyli Norwegia cena ok 50zł W Polsce zapewne będzie o wiele taniej.
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Za bardzo nie mogę tego znaleźć w polskim zadnym sklepie. Trzeba podzwonić. Czyli samemu to robić, odpuścić gwarancje?
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Za bardzo nie mogę tego znaleźć w polskim zadnym sklepie. Trzeba podzwonić. Czyli samemu to robić, odpuścić gwarancje? Raczej próbuj reklamować,chyba że widać ingerencję w bebechy amora,wtedy może być problem. Najwyżej odrzucą naprawę ale zawsze warto próbować nikt ci głowy za to nie utnie.
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 no tylko jak mam być x czasu bez roweru to wole przejeździć sezon bez blokady i pod koniec go oddać. W tym service kit to są oringi? Bo one to zawsze na przyszłość by się przydały. W katalogu znalazłem po numerze części ale tam tylko pisze "Dart service kit"
cichy66 Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Ten link z norweskiej stronki podałem żebyś zobaczyl mniej więcej o co chodzi. Natomiast na Twoim miejcsu walił bym prosto do sklepu w którym kupiłem rower i zapytał co z tym fantem robić-przecież nie musisz odrazu zostawiać tam rower.Na miejscu zawsze coś doradzą.
rrobsonm Napisano 8 Czerwca 2010 Napisano 8 Czerwca 2010 Rower kupowałem przez internet. Bliżej mam do serwisu Krossa, może tam się przejechać? Najlepiej to jutro wezmę telefon i się popytam. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.