Skocz do zawartości

[korba] zmian kross lvl a4


jasskulainen

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zamierzam stopniowo modernizowac moje krossidlo

 

jak do tej pory zmienilem w nim:

 

pedaly na spd shimano pd-m520

sztyce na truvativa stylo

 

w przyszlosci chcialbym zmienic takze kiere zeby miec komplet truvativa, sztyca,mostek,kierownica

rogi ritchey wcs - sa poprostu piekne

 

ale do rzeczy...

 

wydaje mi sie ze moja obecna korba jest dosc wiotka i sie poprostu gnie... http://www.allegro.pl/show_item.php?item=973828337&apv_visits=1

 

zastanawiam sie nad zmiana na

http://allegro.pl/item1058008838_korba_shimano_deore_fc_m590_170mm_czarna_xtrabike.html

 

ale spotkalem sie z opinia ze moja przerzutka z przodu alivio nie obsluzy blatu z 44 zebami , tak mi powiedzial gosc w jednym serwisie

czyli wtedy musialbym na przod wrzucic jakiegos slxa czy deore ?

Napisano
Rodzaje przednich przerzutek (na przykładzie XT) - od góry: down-swing, top-swing, e-type. Są jeszcze na hak, ale głównie interesuje Cię top/down-swing. Najbardziej popularne są down-swing i taką bym Ci polecił. Nie łapią dużych luzów jak top-swing, za to zmieniają biegi ciut ciężej, ale nie jest to odczuwalna różnica. Deore (2010) lub SLX - cena ta sama, SLX lżejsza o 15g, czyli bierz tą która Ci się bardziej podoba.
Napisano

Ja mam w moim levelu a2 xt korbę fc-m590 z przerzutkę alivio i wszystko chodzi bez problemu, a korbę polecam bo na pewno się nie zawiedziesz.

Napisano

Bierz tylko i wyłącznie DOWN-Swingi. Jeździłem na Topach i nie byłem zadowolony, bardzo szybko łapały luzy.

 

Ja mam w moim levelu a2 xt korbę fc-m590 z przerzutkę alivio i wszystko chodzi bez problemu, a korbę polecam bo na pewno się nie zawiedziesz.

Jakie masz blaty? 48x38x28 czy 44x32x22? Jaki masz model tej alivio FD-??? ?

Napisano

44x32x22 a co do modelu alivio to nie mam pojęcia jaki (nie ma żadnych oznaczeń na niej) ale jest to fabrycznie montowana w levelu a2 z 09 roku.

Napisano

Aha. Działać oczywiście działa i u mnie. Jednak zmiana nie jest tak sprawna z 2 na 3 jak z 1 na 2. Tak więc z własnych odczuć poleciłem mu deorke która jest dedykowana do korb z blatem 44 i 48. Oznaczenia powinny być na pantografie po zewnętrznej stronie.

Napisano

Niestety nie ma na niej żadnych oznaczeń (obejrzałem ją cała). Ja osobiście jeżdżę 90% na środkowej zębatce więc rzadko zmieniam przełożenia i dla tego może tak nie zwracam uwagi na jej pracę jak ty :)

Napisano

Royalonzo21, wyreguluj dobrze tę Alivio... Takie zestawienie u mnie działało bez najmniejszych problemów. Rzutka przód alivio, korba deore ze zintegrowaną osią. Wstawiając korbę z blatem 44 zamiast 42 wystarczy lekko podnieść przerzutkę do góry i wyregulować ;)

Napisano

No i wziąłem tą Down Swing ale nie da się jej wyregulować ;( Najmniejszy blat wszystko Ok ale gdy wrzucam na 2 to łańcuch ociera o wewnętrzną część prowadnika. Robię coś nie tak? Poprzedniego Top Swinga sam regulowałem i chodził bdb.

Napisano

Ciężko powiedzieć, czy robisz coś nie tak skoro nie opisałeś co robisz :whistling: Przy jakich przełożeniach z tyłu łańcuch ociera? Na blacie też ociera? Może za mało napięta linka?

Napisano

Na początku reguluję śrubką L odległość łańcucha od wew. strony prowadnika. (z tyłu największa koronka z przodu najmniejszy blat. Następnie wykręcam śrubę regulacyjną o 2 obroty (tą przy manetce)i maksymalnie napinając linkę dokręcam śrubkę przy przerzutce. 1 bieg z przodu działa normalnie ale jak wrzucam na 2 to wew. część prowadnika ociera (bardzo mocna) o łańcuch niezależnie na której koronce z tyłu się on znajduje. Prowadnik na pewno jest równoległy do blatów itd. Próbowałem tez innym sposobem. Wrzucałem z przodu na 2 blat i dopiero wtedy naciągałem linkę tak aby nic nie ocierało. Wtedy niezależnie od położenia łańcucha na koronkach 2 blat z przodu działał dobrze. Ale.. gdy zrzucałem z przodu na 1 blat to linka wprost wisiała (była luźne), a gdy chciałem wrzucić na najwyższy blat (3) to myślałem, że mi kciuk wyłamie - nie dało się (taki opór). Może teraz wiesz co jest nie tak? Dodam że moja korba to SR SUNTOUR XCT-302-PB (Koronki: 42/32/22)

Napisano

Wygląda na to, że wszystko robisz dobrze. Tam wyżej źle Ci powiedziałem, skoro ociera o wewnętrzną część to powinieneś poluzować linkę (baryłką). Skoro nie mogłeś wrzucić na 3 to może śrubka H jest za bardzo wkręcona?

Napisano

Ale łańcuch tak ociera że kręcenie baryłką nic nie pomaga...Ale z kompatybilnością nie ma problemu? Wszystko powinno współpracować?

Napisano

Alivio współpracuje z blatami 42T. Może być taka opcja, że suport jest za wąski i korba jest za bardzo wysunięta w lewo. Możesz pójść na kompromis i ustawić przerzutkę tak żeby 2 i 3 działały bezproblemowo, a 1 pominąć. A dlaczego top-swing działała? Nie mam pojęcia, być może miała większe wychylenie do środka.

Napisano

A ja bym zaproponował coś innego z zakresu regulacji. Wykręć śrubki H i L prawie do końca i naciągnij linkę tak, żeby przerzutka dobrze leżała na środkowej zębatce. Wiem, że to nie łatwe, bo przerzutka wraca na dół, ale z grubsza się da, a potem baryłką. Jak już do zrobisz to sprawdź jak się zachowuje przy przerzucaniu i daj znać.

Napisano

Ooo.. nowy sposób. Spróbuję jeszcze dziś lub jutro rano. A ta baryłka na początku ma być wykręcona o te 2 obroty ? (mam na myśli, że najpierw wkręcam ją całkowicie a potem wykręcam o 2 obroty).

Napisano

Ilość obrotów jest nieważna, chodzi o to żeby mieć możliwość szybkiej regulacji napięcia linki. Zwykle wykręca się baryłkę o 2 obroty bo to jest optymalna wartość. Zawsze będziesz mógł zmniejszyć napięcie linki w czasie regulacji.

Napisano

Dzięki chłopaki! Właśnie poradziłem sobie z problemem stosując sposób Miecha.Robiłem tak poprzednio ale wtedy nie wykręcałem tych śrubek regulacyjnych na maksa. Co prawda linka na 1 blacie jest luźna, ale w zmianach biegów to nie przeszkadza. Mam rację? Może tak zostać? Dzięki jeszcze raz. A tak uściślając - wkręcając (czyli kręcąc w prawo, a siedząc na rowerze "do siebie" baryłkę zwiększam naprężenie linki? Wolę se upewnić.

Napisano

Nie, luźna linka nie przeszkadza, więc jest ok. Co do baryłki - gdy patrzysz na nią od strony linki to kręcąc zgodnie z zegarem zmniejszasz naprężenie linki. Co do siedzenia na rowerze to kręcąc do siebie przednią naprężasz, a tylną luzujesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...