metaxy Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Witam, szukam roweru na nowy sezon. Poprzednio na obecnym (niemarkowym) sprzęcie robiłem ok. 40km dziennie - 80% asfalt, 15% polne drogi, 5% czyli nieistotne jazda po lesie itd. Dlatego też szukam crossa z naciskiem na asfalt. Orientując się w ofercie i forach najczęściej zachwalany był Unibike Viper. Wygląda ok, w zasadzie zapewne spełniałby moje oczekiwania (mimo obecnie ceny na poziomie 1700 zł) - jest tylko jeden problem. Przyzwyczaiłem się i jestem b. zadowolony z manetek obrotowych mimo (podobno) powszechnej opinii o ich niższej jakości i klasie. Okazjonalne przesiadki na rowery z klasycznymi manetkami wywoływały u mnie skręt kiszek. Dlatego też pytanie, czy jest jakiś model crossa z manetkami obrotowymi? Może kupić jakiś model (choćby Vipera) i (jeżeli jest możliwość) wymienić mu manetki. Jeżeli tak to na jakie? Przy wersji z wymianą może np. zakup Unibike Crossfire, który różni się od Vipera osprzętem. Niestety nie jestem w stanie zupełnie stwierdzić jakie to są różnice itd. Może ktoś mógłby mi powiedzieć na ile lepszy jest Viper od Crossfire. Może zupełnie inna marka. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdybym dostał fabrycznie taki model jaki mi się marzy (więc manetki obrotowe). Ew. ktoś będzie mnie w stanie przekonać, że klasyczne manetki są lepsze, a ja obrotowymi chce sobie robić krzywdę choć prawdę mówiąc 7 lat używam obrotowych i jestem b. zadowolony. Wzrost: 172 (kurdupel), waga: 65kg, więc ew. też pytanie o wielkość ramy dla crossa. Pozdrawiam, metaxy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Witam, tutaj masz przykład crossa z obrotowymi manetkami: Author Stratos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metaxy Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Dzięki za odzew - też go znalazłem (po niezwykle wyrafinowanej metodzie Allegro -> RevoShift). Masz może jakieś informacje dotyczące tego modelu (marki?). Jak wspomniałem w kwestii osprzętu rowerowego jestem ignorantem. Ew. ktoś ma pomysły co do pytań zawartych w pierwszym poście? Jeszcze jedna dosyć istotna sprawa, montaż błotników. Wiem, że są rowery, w których jest to skomplikowane. Jak dla mnie mogą to być zwykłe, chamskie plastiki, ale jednak żeby była taka możliwość bo po mokrych nawierzchniach zdarza mi się jeździć dosyć często (jeżdżę codziennie, więc nie zawsze droga obeschnie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Generalnie to moja uwaga jest taka, że tymi manetkami bardzo ograniczasz sobie wybór. Author Stratos ma wady typowe dla roweru crossowego w tej cenie, czyli słaby amortyzator (praktycznie bez tłumienia) i tani osprzęt. Na plus to przyzwoita tylna przerzutka i kaseta, zamiast wolnobiegu. Unibike Viper w stosunku do Crossfire ma lepsze korby, przerzutki (przednią i tylną), manetki i kasetę. Słowem cały osprzęt. EDIT: możesz wziąć jeszcze pod uwagę Rometa RC-500. Jest to rower z piastą Nexus (przerzutkę ma schowaną w tylnej piaście). Masz w nim obrotową manetkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
metaxy Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Zauważyłem, że ograniczam sobie pole manewru, dlatego też rozważam opcję kupienia roweru, testy przez załóżmy 2 tygodnie - miesiąc i jeżeli klasyczne manetki mnie nie przekonają to opcja dokupienia samych RevoShift i przełożenia ich do sprzętu. RC-500... Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Mieszkam na wsi(Podkarpacie), trasy robię po drogach asfaltowych ale jednak nie jest to miasto. 7 biegów na podjazdy na nieraz spore górki (podjazd ciągnie się przez np. 2km) to chyba mało. Przy okazji 40-50km rowerem miejskim, przy wyprostowanej postawie... Z Rometów RX 500 wydawał się lepszy, aczkolwiek wymóg manetek odpada. To może zmieniając nieco wymagania. Odpuszczając manetki, a w zamian brak amortyzatora. Nie miałem przyjemności jeździć na rowerach z drogimi amortyzatorami, więc nie wiem jak jest, ale jeżdżąc na tanich zachwytu nie wywołały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Z typowych crossów ze sztywnym widelcem i w tej cenie to przychodzi mi na myśl Scott Sportster P6 oraz Kross Evado 1.1. Tylko, że Evado ma ramę min. 19 cali. Zostaje jeszcze Kross Street Scraper lub seria asfaltowa Kony, ale na Kona Dew też będziesz miał wyprostowaną pozycję. EDIT: jest jeszcze ten Author i Kellys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tompoe Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Może po prostu kupisz tego Viper'a albo Rometa. Opylisz manetki i amor (myślę, że uzbierasz w ten sposob ok. 150 zł), a wtedy dokonasz zakupu gripshiftów i sztywnego widelca. Nie kupuj RevoShift tylko Sram Mrx 3x8. Mam te manetki i nie mogę złego słowa powiedzieć,a ich cena obecnie wynosi ok 60 zł. Sztywny widelec Accenta jest tez znośny chociaż stylistycznie szalu nie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilgamesz Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 A ja z racji tego gdzie mieszkasz(teren górzysty),polecał bym jednak kupno górala 26".Jeżeli jeździsz więcej po asfaltach, to po prostu kup do niego opony typu semi-slick z niezbyt duzym balonem.Bedziesz spokojnie śmigał po asfaltowych drogach,będziesz miał znacznie większy wybór sprzetu i nic Ciebie nie bedzie ograniczac(można założyć bardziej terenowe opony)jak bedziesz chciał pojeździc w trudniejszym terenie.Wiem co piszę,bo sam takie cos przerabiałem.Wydawało mi się,ze cross to dla mnie bajka(a miałem naprawdę wypasiony rower) ale po pewnym czasie zrozumiałem,że jednak mnie ogranicza w mozliwościach doboru trasy i przesiadłem sie na 26". Jesli jednak upierał bys się przy crossie to polecam Scotta Sportster.Który model to już w zależności od zasobu gótówki.Kup z normalnymi manetkami(masz tu znacznie większy wybór),pojeździj trochę.Jak nie dasz rady sie przyzwyczaić to sprzedasz osprzet i wymienisz na obrotowe. Druga moja propozycja to Merida: http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=106&id=949 Kosztuje troche ponad limit który podałes,ale spokojnie mozna potargowac cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 ...40km dziennie - 80% asfalt, 15% polne drogi, 5% czyli nieistotne jazda po lesie itd. ... ... A ja z racji tego gdzie mieszkasz(teren górzysty),polecał bym jednak kupno górala 26". .... Kupno MTB przy takich proporcjach byłoby najgorszym posunięciem jakie by zrobił, 95% pasuje do roweru typu Cross, a tylko ewentualnie 20% do MTB ! Slicki w MTB nie zastąpiął koła 28" - nigdy. Z typowych crossów ze sztywnym widelcem i w tej cenie to przychodzi mi na myśl Scott Sportster P6 oraz Kross Evado 1.1. Tylko, że Evado ma ramę min. 19 cali. Zostaje jeszcze Kross Street Scraper lub seria asfaltowa Kony, ale na Kona Dew też będziesz miał wyprostowaną pozycję. EDIT: jest jeszcze ten Author i Kellys Niestety Scott Sportster P6 ma wolnobieg który według mnie dyskwalifikuje rower przy kwocie powyżej 1000zł, Kross Evado jest cięzki na rower ze sztywnym przednim widelcem oraz również ma wolnobieg, co do Kony osprzętowo nie wypada za dobrze, posowałoby znać jej cenę oraz wagę, Author wolnobieg, waga już do zaakceptowania, Kellys wolnobieg co do wagi również nie jest podana, Kross Scraper na allegro jeszcze jest po 1299zł, waga na pewno do zaakceptowania, tylko nie wiem jak z wytrzymałośćią tylnego koła. A teraz tak, patrząc na to ile ważysz, owszem wolnobieg nie musi być tym najgorszym rozwiązaniem, również teren po którym zamierzasz się poruszać nie jest wymagający a więc osie powinny wytrzymywać, jednak wybierając rower z piastą z mocowaniem pod kasetę masz lepszą opcję na przyszłosc biorąc pod uwagę mniejsze koszty modernizacji sprzętu oraz o wiele większą odporność własnie na osie (trwalsza konstrukcja). Osobiście wybierałbym pomiędzy Authorem (wolnobieg) http://www.velo.com.pl/rowery/?id=464 lub Kross Scraper http://www.allegro.pl/item1059748369_rower_kross_street_scraper_19_najtaniej_bmk_moto.html (ani kaseta ani wolnobieg - inne rozwiązanie). Co do rowerów z kasetą to opcją jest podana Kona - tylko cena/waga? (głównie te 3 modele bym rozpatrywał z obecnych podanych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Każdy z tych rowerów ze sztywnym widelcem (poza Scraperem) to model podstawowy w danej kolekcji. Nie ma się tu nad czym rozwodzić, bo wszystkie to rama + najtańszy osprzęt. Są dobrej klasy rowerki ze sztywnym widelcem, ale po prostu nie w tym budżecie. Na Allegro znowu pojawiły się Romety w dobrej cenie: Mój odnośnik. Jak nie to Unibike Viper. Jak manetki faktycznie będą stanowić problem to trudno, pójdą do wymiany. Przynajmniej reszta osprzętu będzie przyzywoita, a w przypadku Rometa dodatkowo mamy fajną ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.