Skocz do zawartości

[przedni amor] Jak podnieść wysokość kierownicy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam rower Kony (nie znam modelu, nie znam prawdziwej wysokości ramy, podobno 21'), koła 26 cm. Z przody mam amor axela o skoku 8cm i długości rury sterowej 19cm 1i1/8.

*Czy kupując amor o skoku 16 cm podwyższy się położenie kierownicy ?

*Czy jakiś mostek ma wpływ na wysokość kierownicy, właściwie jakie ma mostek właściwości, że są różne rodzaje w bardzo różnych cenach ?

 

 

15052010521.jpg

Napisano

Czy dobrze zrozumiałem, ty chcesz do tego roweru zamontować amortyzator o skoku 160mm?

Co do drugiego pytania, masz mostki o roznej długośći, które się dobiera indywidualnie w zależność od długości rąk, sylwetki jaką chce się uzyskać itp itd, są również w sprzedaży mostki którymi możesz regulować kąt nachylenia, im większy dodatni kąt mostka tym wyżej kierownica.

Napisano

AD 1. Tak, podwyższy się, mniej więcej o te 80mm, pomijając wysokość korony nowego amorka i zakładając taką samą ilość podkładek pod mostkiem. Zmieni się też w dużym stopniu geometria roweru, co może mieć przykre skutki dla ramy i stabilności roweru.

 

AD 2. Główne parametry mostka to długość i kąt nachylenia. Mostki można zakładać odwrotnie, choć jest to dość ryzykowne w przypadku tych tańszych.

Napisano

Oczywiści , że podniesiesz wysokość kierownicy wkładając amor. o skoku 16 cm. tylko czy tym da się jeździć ???

Napisano

Oczywiści , że podniesiesz wysokość kierownicy wkładając amor. o skoku 16 cm. tylko czy tym da się jeździć ???

c57c2975bcf38cfcmed.jpg

 

Ten wygląda na skok 16cm a właśnie o taką wysokość kierownicy mi chodzi. Na moje 191cm niewygodnie jest się tak mocno wychylać, męczy mnie to i czasami dosłownie w krzyżu łomie.

Napisano

A nie lepiej kupić amortyzator o mniejszym skoku , np do 100mm , nie ciąć rury sterowej i nawalić podkładek pod mostek , kiera się podwyższy a geometri nie zepsujesz .

Napisano

Ten XCR na zdjęciu na pewno nie ma 16cm skoku. Chyba że to jest jakaś samoróbka. I nawet na tyle nie wygląda.

Kup sobie giętą kierownicę o wysokim wzniosie i mostek o jeszcze większym kącie. Na jednym i na drugim podniesiesz kokpit o kilka cm łącznie.

Napisano

A nie lepiej kupić amortyzator o mniejszym skoku , np do 100mm , nie ciąć rury sterowej i nawalić podkładek pod mostek , kiera się podwyższy a geometri nie zepsujesz .

ok a 120mm też będzie ok ? Zaczepiłem przed chwilą jakiegoś kolesia na rowerze i się pytałem jaki ma skok, mówił, że 120mm, a tyle by mi też pasowało właśnie.

Napisano

Do tego jak było wcześniej napisane amor o skoku 100 mm i zostawienie dłuższej sterówki.

Z tym, że jak dłuższa sterówka to będzie potrzeba znowu jakiś podkładek, a fajnie by było skok 120 i sterówka 190.

Napisano

To nie jest Kona tylko pomalowany makrokesz, ktoś ci jakiś kit wcisnął.

Heh, takie samo wrażenie odniosłem pierwszy raz patrząc na to zdjęcie. Wygląda na to że rama ta nie była wogóle projektowana do pracy z amortyzatorem, a jeżeli już to 63mm. Jedyne co Ci pozostaje to kupno regulowanego mostka.

Napisano

Heh, takie samo wrażenie odniosłem pierwszy raz patrząc na to zdjęcie. Wygląda na to że rama ta nie była wogóle projektowana do pracy z amortyzatorem, a jeżeli już to 63mm. Jedyne co Ci pozostaje to kupno regulowanego mostka.

 

Ok to zmienie sobie znowu ramę, z tym że ta szczere alu i lekka jest (1,8kg). A po czym poznać, że rama jest projektowana do pracy z amortyzatorem ?

Napisano

Po marce. Teraz większość markowym ram jest robiona pod amor 100mm.

No tak, z tym że w czymś musi być różnica bo to że jest marka, czy jej nie ma nie świadczy o dostosowaniu. Tutaj też twierdzicie że zostałem wrobiony bo ktoś sobie dokleił naklejki, to skąd mogę wiedzieć, że przy innej ramie nie będzie tak samo (u mnie w grę wchodzą tylko używki).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...