beginner Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 hej!mam meride sub-20 na oponach 26 x 1,95 czyli standardowe. Jezdze teraz czesto po asfalcie i troche ciezko to idzie na tych kolach :/ Chcialbym kupic jakies slicki, moje pytanie, czy musze wiec kupowac nowe felgi, detki, kasete i Bog wie co jeszcze? dziekuje za odp
lepus Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 nie wiem jaką masz tą felgę i dętke ale na 99,9% nie musizsz wymieniać a kasete to na też niemal na 100% nie musisz wymieniać
Arek03170 Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 nie nie musisz będziesz musiał tylko zmienić dętkę, jeżeli kupisz slicki np. 1.0 albo 1.25
afly Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Mając standardową detkę czyli 1,5" - 2,125" bez problemu wsadziłem ja do slicka 1,00" - jedyne co zrobiłem to więcej talku nasypałem, przejechałem ponad 300km na tym, zadnych problemów nie było - potem stwierdziłem że asfalt to jednak nie to i wróciłem znów do lasu
beginner Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Napisano 6 Czerwca 2010 no to super, a moglibyscie mi cos polecic? zastanawiam sie nad 1,25 i 1,50. Co bedzie lepszym wyborem? Nie wiem czy waga ma tu cos do rzeczy ; ) ale mam niecałe 70 kg jak cos. heja
severian Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 no to super, a moglibyscie mi cos polecic? zastanawiam sie nad 1,25 i 1,50. Co bedzie lepszym wyborem? Nie wiem czy waga ma tu cos do rzeczy ; ) ale mam niecałe 70 kg jak cos. heja Kup Detonatory 1,5 cala,wykorzystasz stare dętki.Są tanie-drut ok.50,zwijana ok.70pln.Nie musisz ich nabijać do 6 barów Świetnie trzymają w zakrętach i bezpiecznie można jeździć po mokrym asfalcie.Moim zdaniem najlepsze tego typu opony biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości.Oczywiście jeżdżę na takich :)Acha,i rower nie wygląda w takich kapciach dziwnie,co dla mnie ma znaczenie.
Arek03170 Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 a z tańszych irc smoothie albo kenda kwest ;]
Mod Team safian Napisano 6 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2010 IRC Smoothie polecam, genialne i tanie oponki (kupilem komplecik za 70pln) polecam
beginner Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Napisano 6 Czerwca 2010 kurcze nie wiem nawet co to znaczy ze opona jest zwijana czy drutowa, nie umiem tego znalezc ; / znalazlem cos takiego http://www.allegro.pl/item1064070830_opony_irc_smoothie_1_25_2_szt_velotech.html tylko to sa 1,25. Wejda na moje detki? Albo drozsze detonatory 1,50 http://www.allegro.pl/item1053822067_slick_do_mtb_maxxis_detonator_26x1_50_60tpi_drut.html Jest w ogole roznica w jezdzie po asfalcie miedzie 1,25 a 1,50? no bo nie wiem czy ma sens dopłacac do tych drozszych. No chyba ze 1,25 moga kolidowac z detka.. jeszcze jakbyscie mogli mi to wyjasnic heja
Swisstack Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Opona drutowa ma dwa druty na krawędziach (tych które trzymają się rantu obręczy) a zwijane mają zamiast tego kevlarowy sznurek, co sprawia że oponę można bez problemu zwinąć. W oponie drutowanej mocno byśmy pogięli o ile nie połamali drut który jest dookoła opony. Ponoć można złożyć i drutowaną oponę, ale nie wiem w jakim stopniu będzie się ona nadawała do ponownego użycia. W praktyce oponki drutowane od zwijanych różnią się wielkością opakowania, sposobem zakładania na obręcz, masą i ceną. 1.25 powinny mieć mniejszy opór toczenia niż 1.5 ale będą mniej komfortowe. Jednak przy slickach, które pompuje się do dość wysokich ciśnień to różnica w szerokości nie ma praktycznego znaczenia. Ja bym wziął 1.25 bo tańsze i szybsze:P No a czy dętka 1.5 obsłuży 1.25 oponę to już trzeba by sprawdzić, bo nie wiadomo jak się ta dętka zachowa, czy balon się napompuje ale nie rozciągnie tak jak w większych oponach czy moze się pozwija bo będzie większy niz opona. W praktyce nie powinno być problemów, a nawet jak by były to wymiana dętek jest groszową sprawą (20 zł - komplet dwóch dętek). Pozdrawiam
Mod Team Odi Napisano 6 Czerwca 2010 Mod Team Napisano 6 Czerwca 2010 Dętki to koszt 12zł/szt, warto kombinować? Nie wiem jakiej szerokości masz obręcze, ale ja bym proponował Kendy Kontender 1,0. Wąskie, gładkie i tylko 260g. I to jest naprawdę bardzo odczuwalne.
honor Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Śmigałem na dwóch oponach Author Slick, na asfalcie bajka, małe opory, bardzo dobra przyczepność. W mokrych warunkach trzeba bardziej uważać, przód potrafi uciec, ale nadal trzyma dobrze. Obecnie zostawiłem tę oponę tylko z tyłu ze względu na opory, a na przód dałem semislicka dużo lepiej spisuje się w lekkim terenie, można opanować przednie koło na piasku. Opona najlepiej zachowuje się przy ciśnieniu 4-4,5bara. Bliźniaczym modelem jest CST-1393 po 27zł/szt.
Sandacz Napisano 7 Czerwca 2010 Napisano 7 Czerwca 2010 Jeszcze dodam, że stosując opony zwijane należy pilnować minimalnego ciśnienia. Zaniżone ciśnienie może być powodem przesuwania się opony po obręczy, ciągnięcia dętki i w efekcie ścinania wentyla. Pod tym względem sztywniejsze "z natury" drutówki są na ten efekt dużo bardziej odporne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.