kosmonauta80 Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Szukam oponki typu semislick. Powinna być ona bardzo wytrzymała, nie za szybko ścierająca się i odporna na przebicia (z racji wysokiego wzrostu ważę ponad 100 kg). Raczej druciana. Rozmiar? Do tej pory miałem 26x1.9, ale chyba przerzucę się na 2.1. Dobrze by było, by na asfalcie nie stawiała dużych oporów. Cena do 50 zł.
YankeZ Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Nie znam semislicków które by stawiały duże opory na asfalcie Moje typy: Schwalbe Hurricane 2.0 - sprawdzony, trwały semislick, ale nie jestem pewien jak będzie z nośnością przy Twojej wadze Schwalbe Smart Sam 2.25/2.1 - opony uniwersalne, lepsze w terenie ale cięższe i z nieco większymi oporami na asfalcie, choć też zdecydowanie bez tragedii Obydwa typy są dobrze odporne na ścieranie. A najlepszą opcją dla Ciebie byłoby chyba połączenie Smart Sam na tył i Hurricane na przód
mrSpock Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Nie znam semislicków które by stawiały duże opory na asfalcie Moje typy: Schwalbe Hurricane 2.0 - sprawdzony, trwały semislick, ale nie jestem pewien jak będzie z nośnością przy Twojej wadze Schwalbe Smart Sam 2.25/2.1 - opony uniwersalne, lepsze w terenie ale cięższe i z nieco większymi oporami na asfalcie, choć też zdecydowanie bez tragedii Obydwa typy są dobrze odporne na ścieranie. A najlepszą opcją dla Ciebie byłoby chyba połączenie Smart Sam na tył i Hurricane na przód chyba odwrotnie? Cos bardziej agresywnego na przod, a jako napedowa samislick. Przynajmniej ja tak mam i chwale sobie. W koncu wazniejsze, zeby przod ci nie uciekal w terenie.
mrSpock Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 Co powiecie o tej oponie: klik Poczytaj o nich na forum, sporo bylo. Ja napisze tyle, ze szybko sie scieraja i trzeba wozic ze soba duzo latek. A jak jestes zdecydowany nadal i bywasz w okolicy 3miasta to moge ci 2 sztuki drutowane sprezentowac. obie sa dosc zjechane (jedna nawet mocno dosc), ale zeby poznac ich specyfike to wystarczy.
onkiel Napisano 10 Czerwca 2010 Napisano 10 Czerwca 2010 wormdrive totalna masakra...na przodzie uciakalo kolo gdy trafilo na troche piasku, i kapcie gwarantowane. radze kupic dwa komplety latek i kleju oraz wozic pompke do dmuchania. ciezka guma ale z wkladka natyprzebiciowa, nigdy nie zlapalem kapcia i moge polecic schwalbe Landcruiser.
kosmonauta80 Napisano 10 Czerwca 2010 Autor Napisano 10 Czerwca 2010 900 g ?! Tak ciężkiej opony jeszcze nie widziałem.
onkiel Napisano 11 Czerwca 2010 Napisano 11 Czerwca 2010 faktycznie wazy ok 800 g. ciezka ale niezawodna. kazda opona z wkladka antyprzebiciowa ma swoja wage ( najlzejsze waza chyba ok 600g ).
kosmonauta80 Napisano 11 Czerwca 2010 Autor Napisano 11 Czerwca 2010 Tylko jak one sprawują się na asfalcie? I druga sprawa to problem z rozmiarem, nie znalazłem rozmiaru 26x1.9...
onkiel Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 gladko sie toczy bo ma ciagly pasek na srodku. i w terenie daje rade bo ma zeby na bokach. http://www.unibike.pl/sklep/index.php?cPath=78_81&sort=1a&page=3
kosmonauta80 Napisano 13 Czerwca 2010 Autor Napisano 13 Czerwca 2010 Przy mojej masie lepiej szerszą oponkę brać, prawda? Jeszcze odnośnie zachowania opony na asfalcie, znalazłem opinię, że podobno "pływa" na nim btw, czy to normalne, że przez 10 000 km wytarłem już 3 komplety opon?
onkiel Napisano 13 Czerwca 2010 Napisano 13 Czerwca 2010 hmm co do asfaltu to nie zauwazylem ale chodniki czy kostka to plywa gdy lapie rowki pomiedzy nimi do jazdy po miescie moim zdaniem bardzo dobra. guma wytrzymala i wolno sie sciera. gdy trafi sie na szkielko to nie ma obawy ze przebije bo wkladka rzeczywiscie dziala. ja waze ok 70 kg i mam 1.9 co do twojej wagi to nie umiem powiedziec. ale mozesz sprobowac i wziac szersza. na wycieczke do lasu sie nada i dziury w asfacie tez przezyje. boki ma wytrzymale wiec nie kruszeje i nie rozwarstwia sie. naprawde dobra guma na miasto i okolice. ( jedynie deszcz na kostce i asfalt to slizga na hamowaniu ale to chyba kazda guma)
kosmonauta80 Napisano 21 Czerwca 2010 Autor Napisano 21 Czerwca 2010 Zapomnieliśmy o ważnej sprawie - jak one znoszą duże obciążenie?
kosmonauta80 Napisano 12 Lipca 2010 Autor Napisano 12 Lipca 2010 http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=1626 http://www.unibike.pl/sklep/product_info.php?products_id=1627 Czym się różnią te opony oprócz paska z boku?
daro77 Napisano 12 Lipca 2010 Napisano 12 Lipca 2010 Tylko Gęstością przeplotu (EPI) A dopłata wynika głównie z tego Reflex - czyli pasek boczny... Ja też do niedawna miałem podobny dilema, wybierałem z dwójki Schwalbe Hurricane i CX Comp. Wybór padł na Sammy Slick ale bardzo jestem z nich zadowolony, oprócz tego czego się po nich spodziewałem czyli świetne toczenie po asfalcie i niezgorszego zachowania w lekkim terenie, dochodzi całkiem niezła amortyzacja, balonik 2,10(wcześniej jeździłem na semi-slikach kendy 1,90) No i waga pod 500g. Jedyna wada to cena.
kosmonauta80 Napisano 12 Lipca 2010 Autor Napisano 12 Lipca 2010 Żeby mocniejsza opona (wyższe EPI) była tańsza...
kosmonauta80 Napisano 14 Lipca 2010 Autor Napisano 14 Lipca 2010 Jest problem z tymi Land Crusierami - znalazłem tylko takie, co mają niskie EPI (24). No i dylemat: kupować czy szukać innych?
kielon Napisano 15 Lipca 2010 Napisano 15 Lipca 2010 Witam. Nie zakładam nowego tematu, na razie szukam informacji w dyskusjach. Wtrącę się i do tej. Jestem właśnie w trakcie zmiany opon. Przez kilka ostatnich lat jeździłem na Ritchey Speedmax. Chciałbym kupić z Ritchey właśnie lub całkiem inną markę. Mam kilka typów, ale zanim zawrócę głowę forumowiczom, chcę je wszystkie zebrać "w kupę" i wtedy poprosić o pomoc w wyborze Jeżdżę po twardych nawierzchniach - przeważnie asfalt to 60% długości tras (długi dojazd :/), szuter, żwir itp., raczej zbity, rzadko luźny to 25%, zaś drogi gruntowe to mniej więcej 15% długości trasy. Ja na tle Speedmax'a wygląda Sammy Slick? Czy prawdą jest, że "lubi" przebić się z boku? Czy rzeczywiście wszystkie oponki Schwalbe maja te skłonność, czy dotyczy to raczej tych tańszych? Dodam, że planuje wydać max 75-100 zł za oponę (chyba, że w dłuższej perspektywie czasu lepiej kupić coś lepszego, powiedzmy do 130zł za sztukę?)
kosmonauta80 Napisano 20 Lipca 2010 Autor Napisano 20 Lipca 2010 Jednak udało mi się nabyć te opony Schwable. Jakie wrażenia po testowych 20 km? Te opony są Z-A-J-E-B-I-S-T-E Zabójczo niskie opory toczenia w porównaniu ze starymi oponami oraz praktycznie bezgłośne :woot: :woot: Z jaką łatwością się przyspieszało i pokonywało podjazdy :woot: :woot:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.