monkad Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Jestem początkująca, będę jeździła w terenach różnych ale nie na długie trasy. Chciałabym tylko się dowiedzieć, czy popełniłam błąd kupując ten rower, podobno rowery typowo damskie wyposażone są gorzej niż męskie za tą sama cenę. Jaka jest prawda ?
radomir82 Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Źle napisałaś tamat. Jeżeli chodzi o rower to, nie sądzę żebyś popełniła błąd kupując rower z ramą zaprojektowaną specjalnie do kobiecej budowy ciała, myślę że to bardzo dobry wybór. Jeżeli zaś chodzi o wyposażenie, to za taka samą cenę u Speca, dostajesz Rockhopper-a, który wyposażeniem praktycznie nie różni sie od twojej Myki. Natomiast inną sprawa jest to że inni, mniej "kultowi" producenci, za tą cene oferuja trochę lepszy osprzęt, ale z drugiej strony, masz dobrą ramę, o dobrej geometrii, a to jak wiadomo najważniejsza część roweru
Schwefel Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Żeby odpowiedzieć na pytanie czy popełniłaś błąd potrzeba podstawowych danych czyli: -za ile? -twój wzrost -rozmiar ramy
tobo Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 rowery damskie nawet jeśli rzeczywiście gorzej wyposażone, mają istotną przewagę nad męskimi: jeśli ma z nich korzystać kobieta to rower taki przystosowany jest lepiej do potrzeb kobiety: ma ramę, mostek, kierownicę, siodło dla kobiety, powinien też mieć amortyzator o bardziej miękkim ustawieniu. rower damski posiadać też powinien chwyty o mniejszej średnicy przystosowane do mniejszych kobiecych dłoni. tak wygląda teoria, nie mam pojęcia ile z niej znajduje się w twoim rowerze. to prawda, że rowery damskie są gorzej wyposażone i z reguły nie mają tak wysokich wersji jak męskie. firmy wychodzą z założenia że kobiety nie mają rowerowo takich potrzeb jak mężczyźni - jakkolwiek głupie jest to rozumowanie to taka jest rzeczywistość.