.PaVLo. Napisano 3 Czerwca 2010 Napisano 3 Czerwca 2010 Witam. Chciałbym zrobić przegląd suportu SM-BB91-41A (jednej strony): Takiego http://www.centrumro...mm/Produkt.aspx Ale nie mam pojęcia jak się zabrać za jego rozbiórkę, wiem, że się da, bo wczoraj w serwisie mi to zrobiono i z tego co widzę, nic nie jest uszkodzone, więc musi być jakiś sposób na to. Mam jeszcze jeden taki wkład, ale zatarty i chciałbym go rozebrać i przesmarować, bo może uda się go odratować. Szukałem na necie jakiś linków ale na nic konkretnego nie trafiłem
Andrew Napisano 3 Czerwca 2010 Napisano 3 Czerwca 2010 Musisz włożyć coś cienkiego pod plastikową pokrywkę łożyska i podważyć ją. Rób to delikatnie, a może nie zepsujesz suportu. Niestety te plastiki często pękają przy próbach nieumiejętnego demontażu. Polecam cienki nożyk, niekoniecznie ze szpiczastym czubkiem.
.PaVLo. Napisano 4 Czerwca 2010 Autor Napisano 4 Czerwca 2010 Ok, dzięki. Jeśli ktoś ma jeszcze coś do dodania to chętnie przeczytam.
Artursx1 Napisano 4 Czerwca 2010 Napisano 4 Czerwca 2010 Z tymi suportami to ciężka sprawa , musisz bardzo delikatnie to podważyć i najlepiej stopniowo po każdej stronie . Ten plastik jest zakończony "do zewnątrz" taką jakby wkładką , jak to uszkodzisz to suport będzie potwornie tarł , przerabiałem to z moim starym suportem do sainta i jedyne co mi się udało zrobić to zepsuć go . Jeśli podważysz troszkę ten plastik to od wewnątrz wyjdzie trochę plastikowa obudowa całości i będziesz mógł to łatwiej wybić .
.PaVLo. Napisano 4 Czerwca 2010 Autor Napisano 4 Czerwca 2010 Zdjąłem ta pokrywkę i tak wygląda środek Jest tam delikatna gumowa uszczelka wciśnięta między obudowę a ten metalowy ślizg i tutaj znów stanąłem, bo trochę obawiam się, że uszkodzę tą uszczelkę a próby podniesienia ślizgu kończą się na uszkadzaniu obudowy od dołu
Greg00 Napisano 5 Listopada 2011 Napisano 5 Listopada 2011 Witam Jak ktoś kiedyś będzie szukał to zanalazłem tutorial, co prawda po włosku ale można zobaczyć co i jak zrobić Pełny tutorial jak przywrocic suport do zycia http://www.youtube.com/watch?v=UgW3WfA0WMg
M333 Napisano 6 Listopada 2011 Napisano 6 Listopada 2011 Tutorial dość ciekawy (to jednak hiszpański, nie włoski). Dla początkujących może być pomocny. W skrócie: zdjąć korbę, zdjąć uszczelnienia (łącznie z tymi delikatnymi kołnierzami redukcyjnymi), wyczyścić wszystko z brudu, wyczyścić ze starego smaru (odtłuszczasz, nafta, środek do mycia silinika etc). Wysuszyć (np. kompresor), nasmarować i złożyć ponownie. Pamiętać jednak trzeba, że nie każde łożysko da się uratować i nie w każdym przypadku efekt będzie długotrwały. Zależy od zużycia starego łożyska. Odnośnie zdejmowania kołnierzy/uszczelek, mam swój patent. Przez PW polecałem wielu osobom, nie było reklamacji więc napiszę i tutaj. Zdjętą miskę (wkręcaną bądź wciskaną) wrzucam do gorącej wody, na kilka minut. Plastik/tworzywo mięknie, dzięki temu jest bardziej "cierpliwe", bardzo trudno je uszkodzić przy demontażu. Montuje w ten sam sposób- zmiękczam same kołnierze. Oczywiście przed ponownym montażem wszystko dokładnie osuszam z wody. Odnośnie kołnierzy jest jeszcze jedna metoda. Po ich zdjęciu można pozbyć się (usunąć drobnym pilnikiem) tych wypustek będących na końcach osi, blokujących kołnierze przed spadnięciem z łożyska. Wtedy ów kołnierz będzie można, przy każdorazowym zdjęciu ramion korby, wyjąć z miski, w celu wyczyszczenia uszczelnień czy inspekcji/dosmarowania łożysk.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.