LukeAnthony Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Witam! W najbliższym czasie mam plan złożyć maszynkę na maratony i wyścigi. Rowerek ma być sztywny i trwały, a przy tym w miarę lekki <10kg i aluminiowy Mój wzrost to 184 i docelowa waga 80kg, może mniej, chwilowo jest ciut więcej. Po pierwsze i najważniejsze rama. Długo nad tym myślałem i chyba wymyśliłem. Najpierw przychylałem się do opcji - Cube Reaction (do wyboru miałem '10 18" 1590g 1799PLN bia-nieb lub '09 18" ok 1620g 13500PLN bia-czer). Kwota na ramę w przedziale 1500-2000 jak najbardziej mi odpowiadała, ale po drodze przez myśl przeszedł mi też co ciekawe EPIC, Trek 8500 '10, Meridka MATTS HFS czy NINETY-SIX HFS 1000-D. Ostatecznie, po przeczytaniu wielu opinii i oględzinach w sklepie najbardziej przychylam się do Specialized S-Works M5 Red '10 i myślę, że to dobry wybór. Cena odstrasza (2999PLN), ale stosując karbonową sztycę, zacisk i stery z zestawu zamiast ich kupować jak wcześniej było w planach jestem chyba w stanie ją zaakceptować, a w późniejszym czasie przy napływie gotówki ew. je wymienić. Dalej może wg. rozpiski: Bar Ends: (Rogi) - Ritchey WCS SL Wet White/Black - 65g Brake (Front): (Hamulec przedni) + Brake (Rear): (Hamulec tylny) + Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - full XT 180mm 1002g Cassette: (Kaseta) - XT 11-32 - 256g ew. XTR Chain: (łanńuch) - XTR (114) - 304g Crankset: (Korby) - XT - 854g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XT - 152g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - XTR - 196g Fork: (Widelec) - Rock Shox Reba Race Dual Air biała - 1698g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS Ergo LOCKING - 108g Handlebar: (Kierownica) - Ritchey WCS Flat - 135g Pedals: (Pedały) - Pod uwagę biorę Crank Brothers Egg Beater C lub Crank Brothers Candy SL, albo zostać przy Shimano i wtedy XTR/XT chociaż może nie ma sensu i dać zwykłe 540 - 352g, a o połowe tańsze. Wstępnie - Crank Brothers Egg Beater C - 294g Seat: (Siodło) - Selle Italia SLR Titanium Tube - 135g Shifters: (Manetki) - XTR - 2x215g Stem: (Mostek) - Ritchey WCS 4-AXIS - 110-130g Tubes: (Dętki) - Maxxis UltraLight - 2x132g Tire (Front): (Opona przednia) + Tire (Rear): (Opona tylna) - nie wiem jakie Wheel Front: (Koło przednie) + Wheel Rear: (Koło tylne) - Fulcrum Red Metal Zero / Mavic Ksyrium SL / Mavic Crossmax SLR / Mavic Crossmax SLR Disc - wstępnie SLRy - 1420g Co do samych kół to nie mogę się zdecydować i pewnie łyknę te w najlepszej cenie, ale doszły mnie słuchy, że w SLRach coś złego się dzieje z obręczami przy większych ciśnieniach (?). Zielonego pojęcia nie mam co do suportu (może dla odmiany XT/XTR?). Myślę nad kasetką XTR bo chyba jest sens. Korba XTR odpada ze względu na cenę, bo ja już to na czymś innym musiałbym uciąć, no chyba ze ostatecznie komplet cenowo mi wyjdzie sporo taniej niż myślę. Może warto pomyśleć nad hamulcami XTR albo chociaż same tarcze XTR? - zdania są podzielone ;/ Nie przesadziłem z WCSem? Pedały CB Egg Beater C, ale boje się, że są za małe i wtedy jednak Candy z małą platformą (nie jeździłem jeszcze na CB - wiem - wiele za i przeciw, ale może bym zaryzykował) albo zostać przy Shimano, ale czy jest sens wtedy płacić za wersje XT/XTR przy tak małej różnicy w wadze. Pomyślałem o wariancie mostek + kiera + rogi + siodło na biało sam nie wiem czy to do końca będzie dobrze grało razem no i ten syf, więc to taki luźny pomysł, chociaż jakiś element z tego by się przydał biały, może tylko siodło. Tu prosiłbym o Waszą pomoc. Wszelkie rady, opinie i oceny mile widziane. Komponenty w rozpisce i ich ceny rynkowe w miarę mi odpowiadają, ale ew. propozycje w podobnej cenie, a waszym zdaniem lepsze lub bardziej pasujące do wirtualnego kompletu chętnie wezmę pod uwagę. Myślicie, że dobrze to będzie wyglądało? Będzie to jeździło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 ksyriumy to szosowe koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sirSanczo Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Przy tej klasie sprzętu pomyśl nad lżejszym amortyzatorem, hamulce wystarczy 2 x 160mm. Nie moge się fotek doczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 2 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Nie wiem jak one się znalazły w rozpisce Zmiana planów: tarcze XTR i będzie na lekko - przód 160mm 135g, a tył może 140mm 111g (zatrzyma mnie chyba co?) Jednak muszę pomyśleć nad sztycą i sterami WCSa. Miał być komplet na WCSie i osprzęt XTR, ale nie za wszelką cenę (korba). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Jak chcesz zaoszczędzić, weź Rebę SL, tarcze XT (6g/sztuka cięższe), łańcuch XT. Gripy możesz mieć dużo lżejsze, ale z drugiej strony poza wagą gumowe mają same zalety. Manetki ważą tyle w sumie. Najpierw lepiej wypróbuj siodełko Nadal jeździsz po okolicy? Aha, kaseta XTR jest raczej mało opłacalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 2 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Kręcę się tu i tam SID nie będzie za "delikatny" przy mojej masie? Przy gripach myślałem o BONTRAGER RACE X LITE - 18g parka bez korków, ale w tym elemencie raczej nie będę się skupiał na wadze. Właśnie qrde blaszka jest duży skok cenowy przy kasecie XTR, ale te tytanowe koronki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiekmz Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Kola skladane na piastach Hope(przednia moze byc inna dla oszczednosci), obrecze ZTR. Chyba ze gotowe lepiej sie podobaja. Na kasecie bym zaoszczedzil i bral XT. Za zaoszczedzona kase moznaby wziasc korbe xtr i amorek fox-a np. To tak na szybko. Nie wiem jak z mostkiem/kiera ale wczoraj ktos na forum sprzedawal taki set za 200zl jak i inne fajne czesci. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gothic Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 (...)SID nie będzie za "delikatny" przy mojej masie?(...) Mam podobne warunki (no może jestem minimalnie wyższy i cięższy). Ujeżdżam SID'a XX z 2010 roku z tarczą 180 mm. Nie odnotowałem żadnych problemów ze sztywnością, a jego praca bardzo mi odpowiada. Polecam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Jak już kupisz tą ramę, mógłbyś sprawdzić czy nie ma tam aby ukrytego silniczka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Podobają się i to bardzo. Chyba najbardziej Fulcrumy (tylko, że to już 1600g przy 1420g SLRa i 1520g SLR DISC), ale ciężko mi się zdecydować. Raczej będę wybierał z tej trójeczki. Obiło mi się o uszy, że przy większej masie i ostrzejszej jeździe nie jest z nim już tak kolorowo, a i trwałość przy tych czynnikach też nie ta co Reby. Dzięki za info Gothic, wezmę pod uwagę SIDa. Na korbę XTR i Foxa nie znajdę oszczędności, nie w tej chwili - może kiedyś. Przyszłościowo chodzi mi po głowie jakiś Fox, ale korba XTR ze względu na cenę w porównaniu do XT jest dla mnie wątpliwa do zaakceptowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 ale korba xtr'a dodała by smaku ale moim zdaniem jest warta swojej ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5Zeta Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Zmiana planów: tarcze XTR i będzie na lekko - przód 160mm 135g, a tył może 140mm 111g (zatrzyma mnie chyba co?) No nie wiem, gdybyś ważył 65 kg to może ok, ale tak to radziłbym bardziej 160/160, albo 180/160. Wiem, że waga kusi ale zastanów się. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Przy Twojej wadze faktycznie pomyślałbym nad 160 z tyłu. Nie chodzi o siłę hamowania bo pewnie i tak zblokujesz koło nawet na 140 ale przy takiej tarczy łatwiej o przegrzanie. Z przodu powinno starczyć również 160. Sam ważę 80 kg (netto) i ujeżdżam zestaw 160/160 i jest idealnie - mnie większej siły nie potrzeba. Aczkolwiek na mazovie to może i 140 starczy tam i tak mało co hamujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 No zakup zdaję się coraz bliżej:) Fakt, do wagi 65kg mi daleko, ale postaram o to żeby zbić jak najwięcej, pewnie 75kg to będzie max jaki osiągnę. Te 140mm kusi ale jest pewne ryzyko, swoją drogą mega zjazdów nie planuję, ale to takie gadanie. Jak już to większych niż 2x160mm nie wsadzę zakładając opcje na lekko. mlodyasg, ten Twój Trek 8500 to który rok? Jak to jeździ? W poniedziałek będę w serwisie Rock Shock'a i ciekawe co mi powiedzą na temat SID'a i Reby. Poradźcie co do kół, ceny prawdopodobnie będą porównywalne, wiem ze całe trio jest zawodowe. Polecieć w najlżejsze? Czy ew. kierować się już tylko względami estetycznymi? Co do siodła to teraz katuję San Marco Blaze, które jest twardawe ale odpowiada mi, SLR będzie dużo twardszy? Używał ktoś może jednego i drugiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Mój trek to rocznik 2009, jeździ to bardzo przyzwoicie, sztywniutki aż miło, ale jest to alu i słabo tłumi jakiekolwiek drgania, a co za tym idzie, większe nierówności ostro dają się we znaki mojemu kręgosłupowi. Nawet karbonowa sztyca mało co pomaga. Aczkolwiek dość rzadko jeżdżę po górach, częściej zwiedzam jurę i płaskie jak stół okolice warszawy, więc mnie taki sztywniak wystarcza. Generalnie już myślę o fullu i chyba postawią na spraka lub top fuela. A co do San Marco i Selle Italia to według mnie topowe modele tych marek to dwie całkowicie różne konstrukcje, z san marco aspide mój tyłek się nie dogaduje, zaś SLR to bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Jeśli jeszcze nie zdecydowałeś się na konkretną ramę to myśle że bardzo dobrą propozycją może być też XTC? http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/rama.xtc/4726/39495/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Już Reaction mi bardziej odpowiada niż XTC. A co do ramy, to jeszcze jej nie kupiłem, więc zawsze zdanie mogę zmienić Scott Spark czy Trek Fuel to domyślam się, że mówisz o modelach karbonowych, a to raz, że niekoniecznie mile widziane przeze mnie, a dwa, że drogie. Chyba, że Spark model 35/40 jest jak patrzę na www w alu, ale ciekawe jak z ceną i wagą. Trek mi kompletnie nie pasuje. Z fulli, podobają mi się te konstrukcje z amorem tuż pod górną rurą (równolegle) właśnie takie jak Scott Spark, czy wspomniana na początku tematu Meridka NINETY-SIX HFS 1000-D. Jakie jeszcze tego typu konstrukcje znacie? Chyba Cube, robi też coś takiego, ale słabo jest z dostępnością samych ram Cube'a na polskim rynku. Dostanę fulla za 3k o wadze w pobliżu 2kg? Domyślam się, że nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 Szczerze mówiąc to u mnie wszystko zależy jak będę stał finansowo przed kupnem fulla, oczywiście chciałbym karbon ale alu też nie pogardzę - wiem jedno, następny będzie full... 2kg z damperem za 3k PLN? Raczej niewykonalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Otóż to, dlatego u mnie full odpadł w przedbiegach. Merida NINETY-SIX HFS 1000-D to ok 3kg a Scott Spark jest bardzo podobny konstrukcyjnie więc podejrzewam, że w wersji alu bardzo zbliżony jest wagowo. Przy takiej wadze samej ramy ciężko będzie zejść poniżej 10kg na całości (chyba, że coś mi się odwidzi i zmienię próg). Na samą ramę Trek Top Fuel (karbon/tytan) szykuj jakieś 10k za nówkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Zrobisz jak zechcesz. Trend jaki jest każdy widzi, nawet wśród forumowiczów - zmiany z lżejszych HT na fulle. Chcesz wydać 3k zł na ramę (spec) a za takie pieniądze można poszukać już sensowną ramę z tłumikiem. Po częściach widać, że masz w planach wydać przynajmniej 8k zł a za takie pieniądze kupujesz gotowy sprzęt na porządnej ramie i z czasem wymienisz kilka drobiazgów. Co do wagi to z doświadczenia wiem, że pół kilo (poza kołami) nie robi aż tak dużej różnicy, a taki full dużo więcej wybacza i to co stracisz na podjeździe (i to nie zawsze) nadrobisz na zjeździe. Osobiście gdyby dało się cofnąć czas do "rok temu" wybrał bym cięższego fulla, a jakbym się spiął to do dzisiaj ważyłby tyle samo co mój HT. Przejedź się na andersa do salonu scotta i umów się na jazdę próbną sparkiem. Masz do wyboru jeszcze meridkę ninetysix hfs 3000d. Pogadaj też z miśkiem czy siwym, co ich skłoniło do przesiadki na ponad kilo cięższego fulla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Oj mieszasz w głowie Oczywiście telefon poszedł w ruch i takie tego rezultaty: ramka Scott Spark wersja alu w rozmiarze S to waga niecałe 2200g z damperem, a koszt 3600 zł i do negocjacji. Problem może być tylko z dostaniem tej ramki, ale jutro Pan w sklepie po dostawie powie mi więcej Rozmiar L, czyli 19" może nie przekraczałby 2400g, co za tę konstrukcję, w tej cenie jest chyba propozycją godną zainteresowania. Jedyny mankament dla mnie to biały kolor całej ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Byłem ostatnio w scottie i zbadałem kilka rowerków i jedno mogę powiedzieć na pewno, scotta opłaca się kupować w całości. Spark 40 ma spoko wyposażenie ale w te pędy wygoniłbym z niego recona, za to 35 to już inna kwestia, pół karbonowa rama+reba to już solidna baza i tak naprawdę do pełni szczęścia brakuje tam korby XT i trochę lepszej piasty z przodu. A co do białego koloru to ja się w tej kwestii wypowiadać nie będę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukeAnthony Napisano 7 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 To ja Ci powiem więcej, trafiłem na Scotta Sparka RC (karbon) z zeszłego roku na XT i PT XTR + DT, nie wiem jaka amortyzacja ale zapewne dobra. Cena? Tyle, co sama rama z tego roku. Można by było się pobawić i go łyknąć, ramę zostawić, a resztę niedopowiadającego sprzętu opchnąć - ale to jak napisałem wymaga zabawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.