Skocz do zawartości

[amortyzator tylni] Który tłumik?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!Jak już pisałem w innym poście stałem się posiadaczem ramy Kellys Wandal.Jest to mój pierwszy full.Myślę o zamontowaniu do niej jednego z poniższych tłumików:  Manitou Radium Rl -160 lub FOX RP2 -160.  Ten pierwszy posiada blokadę skoku natomiast FOX zapobiega efektowi bujania dzięki Pro Pedal.

Zamierzam jeździć również po asfalcie i zależy mi żeby rower na płaskim   ale wiadomo i w terenie zachowywał się jak najlepiej.Doradźcie co wybrać.

Napisano
  W dniu 1.06.2010 o 22:00, madej23 napisał:

Witam!Jak już pisałem w innym poście stałem się posiadaczem ramy Kellys Wandal.Jest to mój pierwszy full.Myślę o zamontowaniu do niej jednego z poniższych tłumików:  Manitou Radium Rl -160 lub FOX RP2 -160.  Ten pierwszy posiada blokadę skoku natomiast FOX zapobiega efektowi bujania dzięki Pro Pedal.

Zamierzam jeździć również po asfalcie i zależy mi żeby rower na płaskim   ale wiadomo i w terenie zachowywał się jak najlepiej.Doradźcie co wybrać.

 

moim zdaniem dużo lepszy jest damper z ProPedal niż z blokadą. Propedal włączone działa podczas jazdy po terenie (gładkim), pod górkę w terenie itp. Od ponad roku jeżdżę z damperem z platformą (Swinger Air) i uważam że blokada jest niepotrzebna jeśli jest platforma.

  • 6 miesięcy temu...
Napisano

Wg mnie jeśli zależy ci na w pełni zablokowanym zawieszeniu np do jazdy na asfalcie to propedal odpada. Miałem/mam trzy foxy z propedalem (r i dwa razy rp23) i przy dynamicznym pedałowaniu na stojąco zawieszenie ugina się mniej lub bardziej ale pracuje.

Jeśli natomiast siedzisz na siodełku również w czasie pokonywania płaskich równych odcinków to wtedy fox, gdyż pracuje on mimo aktywnej platformy i grubsze nierówności wybiera.

W foxie rp23 z rocznika 2007 tłumik pracował gorzej w każdej z dostępnych opcji (wyłączona platforma, włączona) niż rocznik 2010 który pochłania nierówności zacniej niż jego starszy poprzednik jednak przy trzecim stopiu propedala stary dawał praktycznie sztywność tyłu a obecny sporo się poddaje.

Napisano
  W dniu 17.12.2010 o 22:20, tobo napisał:

W foxie rp23 z rocznika 2007 tłumik pracował gorzej w każdej z dostępnych opcji (wyłączona platforma, włączona) niż rocznik 2010 który pochłania nierówności zacniej niż jego starszy poprzednik jednak przy trzecim stopiu propedala stary dawał praktycznie sztywność tyłu a obecny sporo się poddaje.

 

Jakie masz seryjne zawory kompresji w tym z 2010? Na korpusie powinno być oznaczenie.

Napisano
  W dniu 17.12.2010 o 22:20, tobo napisał:

W foxie rp23 z rocznika 2007 tłumik pracował gorzej w każdej z dostępnych opcji (wyłączona platforma, włączona) niż rocznik 2010 który pochłania nierówności zacniej niż jego starszy poprzednik jednak przy trzecim stopiu propedala stary dawał praktycznie sztywność tyłu a obecny sporo się poddaje.

 

Propedal w RP2 czy RR23 to po prostu kapturek na sprężynce, który blokuje przepływ oleju. Olej ma dwie drogi, jedna to przez zawór główny na tłoku a druga to przez otworek blokowany kapturkiem na sprężynce. Oba te elementy ustawia się wstępnie wewnątrz tłumika. Na sprężynce od RP23 która naciska na kapturek (propedal) mogą znajdować się od 1 do 5 podkładek, które w zależności od ilości dają różne naprężenie wstępne co w efekcie daje różną siłę działania platformy. Na zaworze głównym (tłoku) mogą znajdować się od 1 do 3 sprężyny talerzowe, ich ilość również wpływa na siłę tłumienia. W ekstremalnym wypadku, można trafić na damper ze wstępnie ustawionym propedalem na 1 podkładkę i z 1 sprężyną talerzową na zaworze, co będzie odpowiadało najmniejszemu tłumieniu natomiast z drugiej strony można trafić na damper z 5 podkładkami na propedal i 3 sprężynami talerzykowymi na zaworze głównym.

 

Każde położenie dźwigni propedal odpowiada różnym naprężeniom wstępnym na sprężynce która dociska kapturek blokujący przepływ oleju. W rp23 są jakby cztery opcje propedal: Wyłączona, włączona 1, 2, 3.

 

tobo mogłeś mieć po prostu inaczej ustawione fabrycznie wewnątrz dampera bo one się konstrukcyjnie raczej nie różnią.

Napisano

Ja wiem, że to kwestia ustawień, ustawienie kompresji w nowym jest na poziomie średnim w starszym było na poziomie wysokim, do jazdy w terenie znacznie lepsze jest ustawienie obecne, przynajmniej dla mnie.

Oba rp23 są w tej samej ramie tylko z róznych roczników. Pod moją ocenę podpiąłem też floata r z pp, mimo że był nabyty osobno, jednak zachowywał sie bardzo podobnie jak taki sam fox w rowerze kolegi, zakładam więc że żaden float z pp nie daje sztywności zbliżonej do blokady. Dlatego jeśli załozycielowi tematu zależy na pełnej blokadzie to jednak wybrałbym manitou.

 

Nowy rp23 z tego roku ma jeszcze podaną wartość boost valve, ciekawi mnie co to jest i jak się ma do wpływu na pozostałe ustawienia rp23. Wartość bv dla mojego tłumika to 225.

Napisano

Może ruszcie głowami i zaproponujcie coś bardziej konstruktywnego. Wychodzę z założenia że właściciel nie będzie sprzedawał dopiero co nabytej ramy i potrzebuje tłumika teraz.

Jeździłem na badziewiasto wykonanym dunconie mastiffie, dał radę rok, zabawa była przednia w porównaniu do jazdy na sztywniaku. Jeździłem na nim na maratony, wycieczki i nie umarłem. Na polskim rynku nie będzie innej lepszej alternatywy przy tej cenie, z którą obecnie można nabyc ramy fs kellysa.

Napisano
  W dniu 19.12.2010 o 12:17, Bugatti napisał:

No właśnie najpierw należałoby zacząć od ramy.(markowej)

 

madej prosił o radę odnośnie dampera, a nie ramy. Ma już ramę i pewnie niedawno ją kupił. Nie każdego stać na Speca FSR. Też zaczynałem od Mastiffa i teraz nie mam jakiejś super markowej ramy. Można mu najwyżej doradzić, że nie ma sensu kupować nowego RP23 i znaleźć jakiś kompromis, a nie dawać mu za przykład siebie i swoje super ramy.

Napisano

Ok,ok ale myśle, że źle zrobił bo zamaiast foxa mógł kupić lepszą rame i gorszy damper.Damper z czasem możesz wymienić, rame też ale...

No cóż skoro już ma rame to lepszy będzie manitou fox to fox, ale jeździłem na propodalu i nie zachwycił mnie specjalnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.