Gość JGa Napisano 1 Czerwca 2010 Napisano 1 Czerwca 2010 poz łożeniu reby nie działa blokada skoku, co może być tego przyczyna?
stefanX Napisano 5 Czerwca 2010 Napisano 5 Czerwca 2010 Jedną z przyczyn może być na przykład niewłaściwa ilość oleju. jeśli masz manetkę blokady, to mogłeś również źle ją zmontować (tzn. linka powinna być bardziej naprężona)
Patryke Napisano 6 Czerwca 2010 Napisano 6 Czerwca 2010 Albo jak rozkładałeś tłumik to po prostu źle go złożyłeś. Taka dziurka na samym jego dnie powinna być w normalnym (w nie zablokowanym) położeniu widoczna.
koziol Napisano 12 Czerwca 2010 Napisano 12 Czerwca 2010 Witam,podłącze sie do tematu,co by nowego nie zakładać... Wczoraj rozłożyłem w końcu swoją rebe sl 08 na czynniki pierwsze,glównie z powodu nie odbijającej blokady.Oczywiscie przy okazji serwis,w locku wyskoczyla sprężyna,to zrobiłem->naciągnąłem->wlałem olej wg manuala itd... a blokada dalej nie odbija :/ na bank nie jest to wina linki & pancerza... no i pytanie : kto ma jeszcze jakiś pomysł na usunięcie usterki?
Patryke Napisano 14 Czerwca 2010 Napisano 14 Czerwca 2010 W "locku"? Tj. w tłumiku? Za odbijanie odpowiedzialny jest wyłącznie tłumik, a w tłumiku sprężyna. Czy dobrze działa to można bardzo prosto sprawdzić bez rozbierania amora na części pierwsze. Tłumik można po prostu wykręcić z prawej goleni jak sobie amor stoi pionowo. Sprawdzałeś na sucho przy wyjętym tłumiku, obracając samym mocowaniem niebieskiego kapsla czy odbija? Według mnie musiałeś źle naciągnąć, lub zahaczyć sprężynę wew. tłumika.
enduroriderPL Napisano 15 Czerwca 2010 Napisano 15 Czerwca 2010 Na stronie all-mountain.pl jest manual z serwisu Motion Controla. Rzuć okiem czy poskładałeś to dobrze.
koziol Napisano 18 Czerwca 2010 Napisano 18 Czerwca 2010 Na stronie all-mountain.pl jest manual z serwisu Motion Controla. Rzuć okiem czy poskładałeś to dobrze. THX za manuala,był przydatny okazało się ze z tłumikiem wszystko ok,problem tkwi raczej gdzieś w korpusie lub w kółku do którego przyręcamy linke...po lekkim przeszlifowaniu wewnętrznego otworu korpusu i asekuracyjnym posmarowaniu tu i ówdzie jest już troszke lepiej,tzn na tyle ze naciskajac na manetke(nie naciąganie) po jej zwolnieniu,blokada odbija,jednak mimo mocniejszego naciągnięcia sprezyny w tlumiku ciągle sama nie wraca jak powinna...sam już nie mam pomysłu co moze byc przyczyną :/
enduroriderPL Napisano 19 Czerwca 2010 Napisano 19 Czerwca 2010 koziol daj sobie kilka dni luzu i na spokojnie rozbierz tłumik jeszcze raz. Jeżeli masz opór mechaniczny to gdzie musi być przyczyna. Może jakaś uszczelka się podwinęła, może pancerz, może jakieś zadziory. Pojeździj chwilę i wróć do tematu a na pewno się uda
miku Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 U mnie ten sam objaw. Na początku było ok. Rozebrałem tłumik na części pierwsze i stwierdziłem, że sprężyna odbijająca na tłumiku jest zbyt słaba. Nie widzę innych przyczyn. na razie nie mam pomysłu co z tym dalej robić.
koziol Napisano 6 Sierpnia 2010 Napisano 6 Sierpnia 2010 jak już pisałem,co do sprężyny-dołożyłem jej jeden obrót ale najwyraźniej nie w tym przyczyna,dopatruje się jej raczej w tarciu kółka o korpus,bo na świeżo nałożonym smarze przez chwile było prawie dobrze,ale już po pierwszym myciu problem powrócił... wciąż problem/temat aktualny :/ z ciekawości przy następnej wizycie w cykloturze zapytam na serwisie czy znają przypadek
miku Napisano 7 Sierpnia 2010 Napisano 7 Sierpnia 2010 W wersji 2010 problem nie istnieje. Blokada odbija zdecydowanie mocniej. Być może wprowadzono ulepszenie w budowie tłumika.
supergdynia Napisano 9 Sierpnia 2010 Napisano 9 Sierpnia 2010 Ja miewam ten sam problem , że po odblokowaniu blokady Remote mi w ogóle linki nie ciągnie.A problem rozwiązałem w dość śmieszny sposób - bawiłem sie troche amorem i lekko spuściłem powietrze w + , wystrzeliło jakby troche oleju , dosłownie sekunde spuszczałem to powietrze.Nagle patrze oO a tu blokada normalnie leciutko działa i odbija jak burza!Śmieszy mnie fakt , że w dwóch serwisach : jedni chcieli 100zł za "naprawe" tego , a w drugim mówili , że się naprawy tego nie podejmą hahahahaha teraz już wiem jacy z nich mechanicy. Na początku myślałem też , że to coś ze sprężyną od blokady ale chyba jednak nie
koziol Napisano 27 Lutego 2011 Napisano 27 Lutego 2011 Odgrzewam temat,bo wciaż aktualny...ma ktoś jeszcze jakis pomysł??
netta1987 Napisano 28 Lutego 2011 Napisano 28 Lutego 2011 jeśli opór masz na pokrętle bo tak to zrozumiałem skoro reszta jest ok. Daj orina pod te niebieskie pokrętło do którego mocujesz linkę nie musi być duży ważne by naszedł na tą plastykową część w którą pasujesz pokrętło i był grubości 1mm i więcej niektórym pomaga ja miałem tak w zwykłej bez manetki i działało lżej
eithelnaur Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Cześć ! Ja podepnę się pod temat ze swoim pytaniem. Może z serii głupie, ale nie wiem do końca jak to działa. Czy blokada skoku w rebie powinna usztywniać amortyzator całkowicie ? Mam rebe '10 i po zablokowaniu ma jeszcze trochę skoku. nie dużo, bo jakiś centymetr-półtorej. Próbowałem sobie to wytłumaczyć w ten sposób, że to taka rezerwa żeby przy przypadkowym uskoku czegoś w środku nie uszkodzić... No ale wolałbym się jednak dowiedzieć jak jest w rzeczywistości, póki jeszcze mam na niego chwile gwarancję Pozdrawiam !
ukaniex Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 Ja mam podobnie w SID Race '10, w Rebie Team '08 po zablokowaniu amor był sztywny, jaka jest tego przyczyna?
netta1987 Napisano 2 Kwietnia 2011 Napisano 2 Kwietnia 2011 tak ma być i jest w każdym nowym RS i nie tylko bo mam teraz fox-a rl i też tak ma bo po co masz odblokowywać na szutrze przy małych kamyczkach jak ktoś może o tym pomyślał i zrobił właśnie taki trik że jest aktywne na mini przeszkody ale nie wgniata się przy podjazdach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.