Mordiz Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Witam. Już jakiś czas przymierzam się do kupna nowych kółek przeszperałem forum i jestem trochę zagubiony. Aktualnie śmigam na kołach na piastach Deore i obręczach AirLine. Ogólnie jestem zadowolony, ale szukam czegoś lżejszego. Na razie jeszcze zestaw pod Vki, w przyszłym sezonie będą tarcze. Ważę 62-65 kg. Do typowego XC bez większych szaleństw. Od zeszłego roku napalałem się na koła Mavic'a CrossRide, ale po przeczytaniu różnych opinii sam nie wiem czy to najlepszy wybór. Budżet jakim dysponuje ... ciężko stwierdzić. Myślę, że ok 700 PLN. Chyba, że warto dołożyć do jakiegoś zestawu. Przeglądając allegro, upatrzyłem sobie takie coś : PIASTY - http://www.allegro.pl/item1046835529_novatec_disc_komplet_p_t_tylko_421_g_mtb_xc_kolory.html OBRĘCZE - http://www.allegro.pl/item1048620986_lekka_obrecz_mavic_xm_317_od_centrumrowerowe_fv.html lub http://www.allegro.pl/item1048797110_obrecz_mavic_xc_717_v_brake_od_centrumrowerowe.html o ile opłaca się tyle dopłacać dla 25g. no i sam nie wiem jakie szprychy .
ukaniex Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Jeżeli chodzi o obręcze to zamiast 717 wolałbym uzbierać 200zł i zainwestować w ZTR Olympic. Zysk wagowy 200g. Szprychy zdecydowanie Revo. Jeżeli chodzi o piasty to nie wiadomo jak się sprawdzą w dłuższym okresie gdyż są "nowością" jednakże na chwilę obecną są bardzo dobrym wyborem.
radomir82 Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Wszystko fajnie tylko ZTR Olympic są tylko pod tarcze, poza tym to strasznie miękka kupa
Wampi Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Szprychy zdecydowanie Revo. Jeżdżę już drugi sezon na nich. Trzeba przyznać, że są lekkie, ale już urwałem drugą szprychę... w zeszłym sezonie jedną podczas jakiejś przejażdżki delikatnej, a w tym roku na wyścigu XC. Obydwie w tylnym kole po stronie kasety i w tym samym miejscu (zanim kupiłem te szprychy czytałem włąśnie, że lubią się rwać właśnie w miejscu gdzie zaczyna się cieniowanie szprychy, ale uznałem, że jak na moją wagę ~69 kg, ciężko będzie do tego doprowadzić - myliłem się ). Na pocieszenie powiem, że reszta szprych i obręcz (dt X450 pod v-ki) była na tyle mocna, że wystarczyło zawinąć urwaną szprychę wokół innych szprych i jechać dalej (z małą centrą). Tak przejechałem pozostałe 3 okrążenia i ukończyłem wyścig 10 sekund za podium, więc da się Potem jeszcze przez tydzień jeździłem z urwaną szprychą na treningi . Chociaż z drugiej strony zawsze jest ta niepewność czy znowu się nie urwie. Ale w sumie to sam nie wiem co zamiast dt revo.
premier2 Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Złożyłem koła na podobnych komponentach: piasty Novatec, obręcze Mavic 317, szprychy DT Competition. szprychy całe, tylne koło wymaga lekkiej centry po 2 maratonach, ale było ostro, a ja lekki nie jestem(82kg). Komplet kół wychodzi wagowo 1717g i są dosyć sztywne, na pewno bardziej niż na Revo.
Mordiz Napisano 1 Czerwca 2010 Autor Napisano 1 Czerwca 2010 Najgorzej to zgrać to wagowo. Komplet CrossRide waży ~1960g. I to mamy za kwotę ok 600 zł. Pytanie ile trzeba dopłacić, żeby zejść do wagi ~1700g i czy ewentualnie zakładając, że mój maks to ~1000 zł czy da się jeszcze niżej ? Wracając do jakiegoś własnego zestawu, rozumiem że piasty Novatec dają spokojnie radę ? Szprychy... teraz to już na bank nie wiem jakie wolałbym takie o które nie musiałbym sie martwić podczas jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.