Skocz do zawartości

[opona] tylna na błoto


fotobiker

Rekomendowane odpowiedzi

witam. szukam tylnej opony na grząskie nawierzchnie i błoto. powinna dobrze oczyszczać się z błota i pewnie trzymać na zjazdach i zakrętach w trudnych warunkach. najlepiej w cenie do ok. 80zł. Na razie przeglądałem takie modele jak: Geax Gato 1.9 drut i Tioga Red Phoenix 1.9 zwijana. chętnie usłyszę opinie o tych oponach i ewentualnie propozycje innych modeli. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamówiłem Continental MountainKing - podobno mają niezłą przyczepność i łatwo oczyszczają się z błota (klocki są dość rzadko rozłożone). Na minus można zaliczyć podobno kiepską wytrzymałość oponki. Drut 2,2 dostaniesz za ~55zł, zwijana ~75zł. Jeśli poczekasz kilka dni, zdam krótką relację jak się na nich jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Żeby nie tworzyć nowego tematu znalazłem coś pierwszego, lepszego z brzegu i dopisze swój problem.

 

Chciałbym coś zrobić ze swoim ogumienie co nadawałoby się do aktualnej pogody, mocno pada, błota coraz więcej. Jeżdżę aktualnie w Karmach 2.0 Kevlar ale te z aktualnym błotem mają jakiś problem. Zastanawiałem się czy na tył nie dać Nobby Nica 2.1. Lub ewentualnie jakiś komplet opon, który by lepiej dawał sobie radę z błotkiem. Ale też bez przesady jeśli chodzi o opory toczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Swider23 ma wiele racji opony do błotka powinny być wysokie i wąskie. Ja ujeżdżam hutchinson Bulldog 2.1 drut(obecnie Toro) realna szerokość to 46mm. Jak kupowałem Alberta 2.1 drut to porównałem jak wygląda Toro i w szerokości nie ma znaczącej różnicy(do Bulldoga). Jedynym minusem opon na błotko jest mały balon co u mnie spowodowało, że musiałem zmniejszyć ciśnienie na tyle aby trochę komfortu zaznać.

 

MaciejB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mam komplecik Maxxis Wetscream - kupiłem je niedawno z myślą o błocie i śniegu. Spisują się rewelacyjnie(mam tylko problem z jedną oponką - spada mi z obręczy przy niskim ciśnieniu, ale to wina sprzedawcy który do wysyłki poskładał druciaki do pudełka po butach). Jeśli tylko na tył to da radę bo w komplecie już się ciężko jedzie po twardym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NN 2.2 sa za szerokie na bloto i potrafia konkretnie zatanczyc, ale to wada wszystkich szerokich opon. Znacznie lepiej sie sprawdza NN 2.1, jest dosc waski, z tym ze powinien byc na przodzie, bo z tylu Karma zupelnie wystarczy. Zreszta u nas ujezdzam zima wlasnie taki komplet: stary NN 2.1 na przod i Karma z tylu. Moim zdaniem idealny, nic wiecej nie potrzeba w Wielkopolsce. Bardzo dobre i dosc tanie sa Conti Vapory 2.0, ale tez dosc ciezkie i chyba maja spore opory toczenia, zakladam je tylko jak sie spodziewam blota w gorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, rozmawiałem z pewnym panem w sklepie i stwierdził, że przy większej wadze lepiej 2.25 dlatego tym się zasugerowałem. Nie widziałem również czy NN będzie lepszy z przodu czy z tyłu, dlatego też się zastanawiałem, a pewnie i tak jeszcze bym kombinował. Opcja 2x NN też wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowo na błot baro mud, albo ten maxxis wet. wąskie i wysokie, tak jak wcześniej już napisano słusznie. nie moze byc uniwersalnie i na bloto, sa tylko opony, ktore troszke lepiej sie w blocie spisuja. saguaro jest uniwersalna, ale taka ona na bloto jak i kazda inna. barro mud da ci przewage.

 

trzeba tez pamietac, ze na trudnych gorskich maratonach w trakcie opadu, charakterystyka trasy i wlasciwosci blota, moga sprawic ze waska opona sie nie sprawdzi. czasami trzeba mimo blota i tak skakac po kamolach, a tam juz sie przydaje szersza opona, np NN 2.25

 

doradzcie mi opone na tyl na bloto waska agresywna i dosc lekka, ale pod 29"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TocaS --> pytanie gdzie chcesz jezdzic? Tylko w Wlkp? To nie pakuj sie w opony specjalnie na bloto, bo u nas blota tak naprawde nie ma. Dla bardzo krotkich lokalnych glinek nie oplaca sie poswiecac oporow toczenia. NNy to sa opony do ciezkich zadan, dobrze sie sprawuja na mokrych skalach i korzeniach, 2.0 dodatkowo niezle w blocie, a 2.2 lepiej na bardziej kamienistych trasach, ale za to gorzej w blotku, bo sie slizga po wierzchu. Bardziej agresywna opona zawsze na przod, bo poslizg tylu to tylko drifcik albo buksniecie, a poslizg przodu to gleba ;). Dla mnie idealna opona na Wlkp to Karma (ewentualnie z NN z przodu, ale nie kupilbym tej opony specjalnie na Wlkp - za droga i za agresywna) zima a Race King 2.2 latem - dla komfortu i na piachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

jakie opnony i jakie rozmieszczenie (przod - tyl) polecacie na zakopiańskie błoto (nie glebokie, ale lepkie i na stosunkowo duzym pochyleniu ok. 25%) na wyscig xc? Mam do dyspozycji Nobby Nicki 2.1 i Barro Mud/Dirty Dan 2.0

myslalem tak o polaczeniu: przod-NN tyl-DD

...bo wlasciwie nie wiem gdzie powinno sie opone dedykowana na bloto (waska i wysoka) umiescic?? przod czy tyl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...