fotobiker Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 witam. szukam tylnej opony na grząskie nawierzchnie i błoto. powinna dobrze oczyszczać się z błota i pewnie trzymać na zjazdach i zakrętach w trudnych warunkach. najlepiej w cenie do ok. 80zł. Na razie przeglądałem takie modele jak: Geax Gato 1.9 drut i Tioga Red Phoenix 1.9 zwijana. chętnie usłyszę opinie o tych oponach i ewentualnie propozycje innych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamill Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Dzisiaj zamówiłem Continental MountainKing - podobno mają niezłą przyczepność i łatwo oczyszczają się z błota (klocki są dość rzadko rozłożone). Na minus można zaliczyć podobno kiepską wytrzymałość oponki. Drut 2,2 dostaniesz za ~55zł, zwijana ~75zł. Jeśli poczekasz kilka dni, zdam krótką relację jak się na nich jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotobiker Napisano 31 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 w sumie to czekac nie mogę bo oponę muszę mieć już teraz ale dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 co prawda ja mam zwijane ale polecam nobby nic http://allegro.pl/item1046455863_kultowa_schwalbe_nobby_nic_26x2_10_evo_drutowa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Taka w miare uniwersalna co sie na błoto nadaje to Rocket Ron, chyba se własnie na tył kupie bo Racing Ralph troche potrafi potańczyć na błocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swider23 Napisano 31 Maja 2010 Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Jak ma być taka specjalnie na błoto to rozmiar 1,7 - 1,8 i gruby klocek np. Geax Barro Mud albo Hutchinson Toro 1,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 6 Września 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Jakieś opinie o oponie Geax Barro Mud ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Żeby nie tworzyć nowego tematu znalazłem coś pierwszego, lepszego z brzegu i dopisze swój problem. Chciałbym coś zrobić ze swoim ogumienie co nadawałoby się do aktualnej pogody, mocno pada, błota coraz więcej. Jeżdżę aktualnie w Karmach 2.0 Kevlar ale te z aktualnym błotem mają jakiś problem. Zastanawiałem się czy na tył nie dać Nobby Nica 2.1. Lub ewentualnie jakiś komplet opon, który by lepiej dawał sobie radę z błotkiem. Ale też bez przesady jeśli chodzi o opory toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaciejBrace Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Witam Swider23 ma wiele racji opony do błotka powinny być wysokie i wąskie. Ja ujeżdżam hutchinson Bulldog 2.1 drut(obecnie Toro) realna szerokość to 46mm. Jak kupowałem Alberta 2.1 drut to porównałem jak wygląda Toro i w szerokości nie ma znaczącej różnicy(do Bulldoga). Jedynym minusem opon na błotko jest mały balon co u mnie spowodowało, że musiałem zmniejszyć ciśnienie na tyle aby trochę komfortu zaznać. MaciejB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 17 Listopada 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Mam komplecik Maxxis Wetscream - kupiłem je niedawno z myślą o błocie i śniegu. Spisują się rewelacyjnie(mam tylko problem z jedną oponką - spada mi z obręczy przy niskim ciśnieniu, ale to wina sprzedawcy który do wysyłki poskładał druciaki do pudełka po butach). Jeśli tylko na tył to da radę bo w komplecie już się ciężko jedzie po twardym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 17 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2010 Maxxis Wetscream to już przesada, myślę nad http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Opona+NOBBY+NIC.html?PT=53117731&PZTA=8&HNT=T&PD=&WSZDZ=T moja waga 90kg. Jeszcze przejrzę Hutchinsony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Geax Gato 1.9-polecam, trzyma sie prawie wszystkiego, a w błocie jest najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KosteQ Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Geax Gato 1.9-polecam, trzyma sie prawie wszystkiego, a w błocie jest najlepiej Potwierdzam Jeśli na błoto to tylko Gato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Trafie na 20 km asfaltu i Gato będzie mnie zatrzymywać. Chyba zrobię sobie komplet tył NN 2.25 przód Karma 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solo83 Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Ja osobiście polecam NN 2.25. Sam mam i pod moim wielkim dupskiem ponad 110kg dają sobie radę w błocie bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 na jakim ciśnieniu jeździsz przy swojej wadze na tym NN ?? ..i czy możesz mi zmierzyć balon tej opony ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 NN 2.2 sa za szerokie na bloto i potrafia konkretnie zatanczyc, ale to wada wszystkich szerokich opon. Znacznie lepiej sie sprawdza NN 2.1, jest dosc waski, z tym ze powinien byc na przodzie, bo z tylu Karma zupelnie wystarczy. Zreszta u nas ujezdzam zima wlasnie taki komplet: stary NN 2.1 na przod i Karma z tylu. Moim zdaniem idealny, nic wiecej nie potrzeba w Wielkopolsce. Bardzo dobre i dosc tanie sa Conti Vapory 2.0, ale tez dosc ciezkie i chyba maja spore opory toczenia, zakladam je tylko jak sie spodziewam blota w gorach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 dzięki za info, rozmawiałem z pewnym panem w sklepie i stwierdził, że przy większej wadze lepiej 2.25 dlatego tym się zasugerowałem. Nie widziałem również czy NN będzie lepszy z przodu czy z tyłu, dlatego też się zastanawiałem, a pewnie i tak jeszcze bym kombinował. Opcja 2x NN też wchodzi w grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 typowo na błot baro mud, albo ten maxxis wet. wąskie i wysokie, tak jak wcześniej już napisano słusznie. nie moze byc uniwersalnie i na bloto, sa tylko opony, ktore troszke lepiej sie w blocie spisuja. saguaro jest uniwersalna, ale taka ona na bloto jak i kazda inna. barro mud da ci przewage. trzeba tez pamietac, ze na trudnych gorskich maratonach w trakcie opadu, charakterystyka trasy i wlasciwosci blota, moga sprawic ze waska opona sie nie sprawdzi. czasami trzeba mimo blota i tak skakac po kamolach, a tam juz sie przydaje szersza opona, np NN 2.25 doradzcie mi opone na tyl na bloto waska agresywna i dosc lekka, ale pod 29" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 TocaS --> pytanie gdzie chcesz jezdzic? Tylko w Wlkp? To nie pakuj sie w opony specjalnie na bloto, bo u nas blota tak naprawde nie ma. Dla bardzo krotkich lokalnych glinek nie oplaca sie poswiecac oporow toczenia. NNy to sa opony do ciezkich zadan, dobrze sie sprawuja na mokrych skalach i korzeniach, 2.0 dodatkowo niezle w blocie, a 2.2 lepiej na bardziej kamienistych trasach, ale za to gorzej w blotku, bo sie slizga po wierzchu. Bardziej agresywna opona zawsze na przod, bo poslizg tylu to tylko drifcik albo buksniecie, a poslizg przodu to gleba . Dla mnie idealna opona na Wlkp to Karma (ewentualnie z NN z przodu, ale nie kupilbym tej opony specjalnie na Wlkp - za droga i za agresywna) zima a Race King 2.2 latem - dla komfortu i na piachy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Ostatnio w zielonce miałem widzisz w karmach np problem w błocie, zimą w kopnym śniegu (przez chyba przednią oponę) stawałem czasami w miejscu. O ile faktycznie może nie warto zakładać 2xNN czy 1xNN 2.25 o tyle dla testów na przód NN 2.1 bym założył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dooogie Napisano 13 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 jakie opnony i jakie rozmieszczenie (przod - tyl) polecacie na zakopiańskie błoto (nie glebokie, ale lepkie i na stosunkowo duzym pochyleniu ok. 25%) na wyscig xc? Mam do dyspozycji Nobby Nicki 2.1 i Barro Mud/Dirty Dan 2.0 myslalem tak o polaczeniu: przod-NN tyl-DD ...bo wlasciwie nie wiem gdzie powinno sie opone dedykowana na bloto (waska i wysoka) umiescic?? przod czy tyl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.