Skocz do zawartości

[amortyzator] widelec niedrogi, pod 100kg


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mój obecny "rower" to Kross SFX500 z 2005 roku. Oczywiście sporo rzeczy jest w nim pozmieniane. Amortyzator nie działa już w ogóle (jeśli kiedykolwiek działał...) tak więc planuję zmianę widelca na coś nowego. Jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych (kostka), sporo po lasach, po ubitym szutrze, nierównościach. Nie jestem kaskaderem, hopki i rampy są mi obce, jeżdżę dla zdrowia i przyjemności. Ważę dobre 100kg. W ciągu sezonu-dwóch planuję zmianę ramy na sztywną. Do obecnej pasują widelce na 1 1/8 cala. Hamulec tarczowy IS. Chciałbym zmieścić się w 200zł, ale coś czuję po kościach, że to jest nie możliwe. Przeglądałem różne aukcje z Suntourami, z RST, i na początku byłem w niebo wzięty, jednak po poczytaniu, po zgłębieniu się w temacie już nie jest tak różowo. Przeczytałem, że wszystkie XCM,R,T itp nie nadają się pod 100kg. RST to podobno w ogóle g***o, które do niczego się nie nadaje (rozwal sobie twarz ^^). Znalazłem opinie, że na większą masę z tańszych konstrukcji nadają się Rock Shox, nawet nie są astronomicznie drogie, ale mocowanie tarczy na PM, a nie orientuję się za bardzo w adapterach. Na jednym z wczesniejszych podobnych tematów polecaliście Suntour Raidon, ale nie łapię różnic pomiędzy modelami - spora rozbieżność w cenach. No i zostaje z niczym.

 

Reasumując, pomóżcie mi coś wybrać :D

Napisano

W 200zł ciężko będzie się zmieścić, jeżeli w ogóle będzie to możliwe. Poniżej DART3 nie szukałbym nic, ale z drugiej strony trochę dopłacając można już kupić Raidona. Różnica w cenie bierze się głównie z zastosowanego sposobu amortyzacji (sprężyna lub powietrze) i rocznika.

Z hamulcem można sobie poradzić kupując adapter PM-IS.

Napisano

powietrzny Raidon to będzie najlepszy wybór dla twojej wagi i nawet niedrogi jest B) ja jeżdżę na rst omega tnl i nic do niego nie mam, działa nawet spoko, tylko ty ważysz te 100 kg a wtedy byłby jak plastelina (mała sztywność)

Napisano

Na początku dzięki za szybką odpowiedź B)

 

A teraz do rzeczy:

 

1. Czym się różni Dart 2 od Dart 3 (pomijając te niecałe 100zł)?

2. Raidon jest mocniejszy od Dartów? Bo wygląda jak miał tą samą... "obudowę" co XCR, a wedle opinii XCR jest za słaby na moja masę (tylko w sensie że jest za miękki, czy go złamię? bo nie wiem).

 

Widzę, że na tym forum raczej jesteście jednogłośni. I mi też w sumie Raidon się podoba (jest czarny i ma czarne golenie ^^), po za tym możliwość regulacji. Tylko właśnie nie wiem jak z tym pompowaniem:

 

3.Tam się używa wentyli samochodowych, czy jakiś specjalny wymysł. Jakie ciśnienie tam się daje (wiem że to zależy od masy, ale orientacyjnie, ile atmosfer) i czy będę to sobie mógł poprzez jakąś ewentualną przystawkę napompować kompresorem na stacji (mam w mieście elektroniczny, do 8 atmosfer bodajże)?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...