seb2k6 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Witam Postanowiłem odchudzić swojego obecnego 14kg kloca (http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=garage&do=view&tab=main&id=531) i zejść do max 11kg. Ponieważ obecna rama authora pasuje mi pod każdym względem postanowiłem pozostać przy marce i wybrać wyższy, lżejszy model Egoist. Po szybkim przejrzeniu ofert zebrałem takie oto części i proszę o komentarze czy ten zestaw jest ok, czy może coś warto zmienić żeby było lżej ale nie za drogo Części z ceną 0zł już posiadam więc priorytetem jest ich zostawienie. Na razie unikamy hamulców hydraulicznych, linka to jednak zero kłopotów z serwisem i awariami na trasie. No i jeszcze jedna uwaga: obecnie waże 100kg, w planach zejście do 90kg ale przede mną długa droga więc na razie trzymamy się obecnej wagi. Rower do jazdy w ogólnie pojętym XC ale bez wyścigów. Na złożenie roweru mam dużo czasu, mogę spokojnie sobie kupować kolejne części, jak całość będzie na przyszły sezon to się nic nie stanie Wszelkie propozycje zmian mile widziane Dzięki za pomoc Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonpu Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Zamiast opasek na obręcze użyj taśmy izolacyjnej - jakiś grosz w kieszeni zostanie, a tak samo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guardian Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Koszyk na bidon za 180 zł?? Uważam że koszyk na bidon powinien być znacznie tańszy, oczywiście zależy z jakiego materiału ale moim zdaniem szkoda prawie 200zł na koszyczek http://allegro.pl/item1051202154_koszyk_na_bidon_elite_patao_macia_47g_f_bike.html Myślę że taki jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvin Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Zamiast chwytów kierownicy Authora proponuję np. http://www.allegro.pl/item1047779011_lekkie_chwyty_wcs_ritchey_od_centrumrowerowe.html Będzie na pewno zdecydowanie lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonpu Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Zamiast chwytów kierownicy Authora proponuję np. http://www.allegro.pl/item1047779011_lekkie_chwyty_wcs_ritchey_od_centrumrowerowe.html Będzie na pewno zdecydowanie lżej Każda pianka jest taka sama, więc możesz kupić cokolwiek a dla metki nie warto płacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Koszyk na bidon za 180 zł?? Uważam że koszyk na bidon powinien być znacznie tańszy, oczywiście zależy z jakiego materiału ale moim zdaniem szkoda prawie 200zł na koszyczek http://allegro.pl/item1051202154_koszyk_na_bidon_elite_patao_macia_47g_f_bike.html Myślę że taki jest ok. 180zl za dwa koszyki wazace 50g! Chociaz w cenie 140zl mozna miec dwa koszyki smuda wazace razem 20g http://smud-carbon.eu/koszyczek.html Pozostale 40zl mozesz zainwestowac w gripy piankowe bontragera xxx lite 12-14g, i jeszcze pare zloty powinno zostac, na piwo... http://motobikeshop.pl/index.php/component/virtuemart/?page=shop.product_details&product_id=53&flypage=flypage.tpl&pop=0 Ewentualnie na nieco lzejsze 9-10g ale drozsze http://www.forumrowerowe.org/topic/53860-chwyty-czy-piankowe-s-wygodne/page__view__findpost__p__659382 Poza tym jak kolega powyzej spostrzegl Każda pianka jest taka sama z ta roznica ze jedne waza 60g a inne 10g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Co do chwytów kierownicy to zależy mi na takich ze śrubkami bo wtedy bardzo łatwo się je montuje i ściąga w razie potrzeby Miałem kiedyś piankowe i albo nie mogłem ich założyć, albo się kręciły w czasie jazdy albo jeszcze coś innego. A próbowałem różnych sposobów... na wodę, na ślinę, na klej itp itd. Od kiedy mam takie ze śrubkami nie chce już innych Co do koszyka na bidon to oczwiście cena za 2 koszyki. Wiem, że drogo no ale fajny bajer a poza tym zawsze mogę z niego zrezygnować i kupić coś tańszego. Wszystkie części podałem po to aby nad nimi pomyśleć i znaleźć optymalne rozwiązanie Dodałem manetki SLX, o których zapomniałem w pierwszej tabelce i zmieniłem sztyce na karbonową BBB. Do 11kg już niedaleko a brakuje linek i pancerzy. Ile taki zestaw linek i pancerzy (założmy Nokona) może ważyć ? Seryjny Author Egoist z Velo kosztuje 7600zł i waży 10,9 kg czyli jak na razie jestem ok 2tyś zł do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Dętki Schwalbe xx lite - jak na 100g wytrzymałe, gripy pianki Bontrager 14g para i zastanów się nad kołami. Za ta sumę złożysz lżejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 A jaki zestaw do zbudowania kół proponujesz ? Pamiętaj o tym, że mają utrzymać moje 100kg + czasem plecak itp. Chętnie rozważę inny zestaw niż te Fulcrumy (gotowe lub składane samodzielnie) ale nie wiem do jakiej wagi jest bezpiecznie zejść żeby były wytrzymałe... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Zbliża się czas pierwszych zakupów więc zanim wydam pieniądze chciałbym zapytać się jak sądzicie czy warto ? Czy różnica w jeździe na rowerze odchudzonym z 14 na 11kg jest warta 6000zł ? Może lepiej pójść o poziom wyżej i złożyć fulla do np 12kg? Coś w stylu 100mm skoku przód/tył ? Przynajmniej by była nowa jakość i komfort jazdy a nie znowu to samo tylko ciut lżej... już sam nie wiem... Z różnych przyczyn jakieś 90% moim km to asfalt lub leciutki teren typu polna lub leśna droga. Pozostałe 10% to usiane korzeniami i kamieniami, trudne technicznie, wolne singletracki w mniejszych lub większych górkach. Męczące na tyle, że 10km w takim terenie jest dla mnie tak samo wykańczające jak 100 na asfalcie (w pagórkowatym terenie). Ewentualnie jest opcja 2 rowerów... niedroga, lekka szosa na asfalt i jakieś porządne all-mountain/enduro na te kilka razy w roku w górach... Co radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ins4ne Napisano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 To ja tylko podpowiem, że sztywność hardtaila i wiążący się z nią dyskomfort to cena jaką się płaci za szybkość, więc na twoim miejscu faktycznie brałbym fulla. A odnośnie sztywniaka to za 6k można już spokojnie wyhaczyć na allegro karbonową maszynkę do ścigania w okolicach ~10,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 No właśnie są oferty sztywniaków z karbonową ramą za ok 6tyś np Merida FLX na XT, a jak się chce kupić samą ramę to min 3tyś zł np Authora http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=55&id=2894 Wogóle mając 6 tyś to można przebierać w ofertach i ciężko się na coś zdecydować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Są tańsze http://velo.com.pl/produkty/?m=0&pk=55&id=2895 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 No wiem, ale 200 gram cięższa i malowanie mi się nie podoba więc wolałbym dopłacić te 500zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 po pierwsze cos sie tak uparl na authora? ogolnie kupe kasy chcesz utopic w komponenty, ktore w ogole, albo prawie wcale nie wplywaja na jazde, wg mnie miejsce na koszyki za 150zl, czy kiere za 280 bedzie wtedy, gdy kupisz topowa rame i kola, pozostaje pytanie jak ostro jezdzisz, bo od tego zalezy wytrzymalosc komponentow, w sumie to polecalbym poczekac do uzyskania optymalnej, docelowej wagi i dopiero zabral sie za dobor komponentow z takich grubszych uwag: sztyca eastona -> thomson egoist -> cos innego fulcrumy -> zawsze da sie zlozyc cos lepszego zaciski, kiera, koszyki -> cos rozsadniejszego fox -> biala reba sl 2010 i zaoszczedzone ponad 500zl... a na koniec...za 5tys mozesz kupic mbike evo, dolozyc do niego 1-2tys i miec sensowny rower, na ktorym duzo latwiej bedzie zejsc do 10kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 No, do mbika poskładać lepsze koła i rowerek marzenie http://allegro.pl/item1066761022_mbike_renegade_evo_2010_pakiet_o_wartosci_300zl.html tu specyfikacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Nie tyle się uparłem na Authora ale po prostu chciałem go odchudzić więc naturalnym wydało mi się wybranie tej samej, sprawdzonej geometrii i rozmiaru. Rama Egoist spodobała mi się z wyglądu no i cena przystępna. Takie rzeczy jak koszyki na bidon są w rozpisce ale ich zakup oczywiście będzie na końcu. Osobiście wolałbym coś sam złożyć niż kupować gotowca a firma MBIKE jakoś nie kojarzy mi się z niczym Zamiast MBIKE bym wziął jakąś Meridę FLX na karbonowej ramie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 no wlasnie z niczym kojarzy sie author, ktory jest dosc licha marka znana tylko europie srodkowo-wschodniej, poza tym kupic mbike, wsadzic sprawdzona rame i jest smiganko, dzieki temu bedziesz mogl pozbyc sie czesci, ktore masz, wiec ogolnie zaoszczedzisz sporo kasy, ktora styknie na topowego ht z alu, a osprzet bedzie polowe lepszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Problem w tym, że geometria Authorów się zmieniła, więc nie wpasujesz się idealnie w starą ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 "poza tym kupic mbike, wsadzic sprawdzona rame i jest smiganko" Tzn mam kupić mbike dla części a ramę zmienić? Na jaką ? Nie lepiej kupić wszystko oddzielnie... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Oddzielnie zawsze wychodzi drożej, Rama Mbike faktycznie nie dorównuje osprzętowi (choć nie jest zła) ma jednak znacznie różną geometrię niż Author. Zwłaszcza w trudniejszym terenie różnice będą wyczuwalne, jednak może byś na nim pojeździł przed zmianą, nie jest pewne , że nie będzie Ci pasowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 5 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 No muszę sobie policzyć co się rzeczywiście opłaca... zawsze wydawało mi się, że gotowy rower wychodzi drożej niż składany samemu. Pytanie tylko czy ucięta rura sterowa w MBIKE będzie wystarczająca do nowej ramy ? I jaką ramę dać zamiast seryjnej jeśli rzeczywiście jest taka słaba, że trzeba ją zmieniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2010 Ja tam nie pisałem , że trzeba ją od razu zmieniać, po prostu tej klasy osprzęt jest przeważnie montowany na lepszych ramach, ale też cena roweru rośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seb2k6 Napisano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 W sumie jak przyglądam się temu Renegade Evo to coraz bardziej mi się podoba i zaczynam rozważać jego zakup Może ta rama wcale nie okaże się taka zła. Muszę jeszcze zobaczyć co ma konkurencja do powiedzenia w przedziale 5-6tyś i do 11kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2010 konkurencja nie ma nic do powiedzenia, z tym mbike raczej nic sie nie rowna, faktycznie posmigaj na tej ramie, porownaj do obecnie uzywanej, powiesz, co ci przeszkadza i wtedy mozna rozwazac, bo strzelac na slepo nie ma sensu sterowka 13cm przy 19" i widoczna podkladka daja spore pole manewru, wiec nie masz sie czym martwic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.