dodo1989 Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Gdzie można kupić w przyzwoitej cenie wałki poliuretanowe o średnicy ok 3cm o różnej twardości z możliwością zastosowania w amortyzatorach?
raf0007 Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Sklepy motoryzacyjne? Może gdzieś gdzie sprzeają cześci do motocykli popytaj. Wiem że normalne gumy w zawieszeniach samochodu (łączące np wahacz z podwoziem) zamienia się na poliuretanowe, lecz nie sądzę, że nadawało by się to dla Ciebie do czegokolwiek, są pieruńsko trwarde bo mają usztywniać zawieszenei dodatkowo no i są wytrzymalsze od standardowych gum Do czego są one Ci potrzebne, tzn jaki to amortyzator?
dodo1989 Napisano 30 Maja 2010 Autor Napisano 30 Maja 2010 Potrzebuję ich do amortyzatora Manitou Comp. Jak na razie to szukałem po ośrodkach, które produkują tworzywa sztuczne, jednak nie dało to pożądanego efektu. Zastanawiam się też ile będzie kosztował. Teoretycznie mało, gdyż jest to bardzo tanie tworzywo... Jeśli za dużo to regeneracja będzie musiała się znowu trochę opóźnić... Pozdrawiam!
SeCoR Napisano 30 Maja 2010 Napisano 30 Maja 2010 Wątpię żebyś gdziekolwiek coś tego typu znalazł w sklepie, proponuje Ci podpytać się tutaj http://marketeo.com/pl/Oferty/Tworzywa-termoplastyczne-Poliuretan-PUR-i-surowce-1199/ co i jak ale to już jest na zamówienie. Podpytaj kogoś z tej stronki on już Ci powie czy da się zrobić coś takiego do amora i ile będzie kosztowała taka impreza, no chyba że znajdziesz to gdzieś w jakimś sklepie najlepiej rowerowym z serwisem bo czasem wyjmują elastomery to może akurat będą mieli coś ciekawego.
Mod Team michuuu Napisano 30 Maja 2010 Mod Team Napisano 30 Maja 2010 http://www.polaston.pl/573/2701.html Brałem od nich co prawda do innych zastosowań. Różne twardości, kształty jak w ofercie. Spróbuj może coś dobierzesz bo nie wiem jak z zamówieniem nietypowym.
dodo1989 Napisano 18 Czerwca 2010 Autor Napisano 18 Czerwca 2010 Zdobyłem wałki poliuretanowe w fabryce tworzyw sztucznych. Oczywiście mój głód jako fizyka nie został zaspokojony, dlatego też sporządziłem krzywą ugięcia w zależności od obciążenia. Efektem pomiarów była prosta, która dowodzi liniowości nabytych elastomerów. Zacząłem też zgodnie z moją zasadą sprawdzać "co się stanie gdy...". Tak więc zacząłem wiercić w kawałku testowym coraz to większą dziurkę. Skutkiem tego było ostrzejsze podejście prostej, co się okazało w kolejnych badaniach. W końcu zacząłem eksperymentować z "żywym materiałem" . Zaowocowało to dwoma filmami na youtube w których pokazuję co się dzieje w zależności od ilości, wielkości poprzecznych i pionowych dziur w elastomerze i jak wpływa to na jego pracę. Tutaj jest filmik z dziurkami normalnej wielkości: Tutaj zaś z dziurkami powiększonymi: Wniosek jest jeden... Poprzeczne dziurki zwiększają czułość amortyzatora, a pionowe zwiększają miękkość. Co sądzicie o rozwinięciu technologi "dziurkowanych" elastomerów?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.