Skocz do zawartości

[naped] problem z mlynkiem


Dun

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

mysle nad pewnym eksperymentem ad. mojego napedu, moze juz ktos to przerabial z checia skorzystalbym z doswiadczen.

mam pelen naped slx'a (korba + przednia + kaseta + tylnia przerzutka long cage) lancuch PC 971, manetki deore rapid fire + tylnie koleczko kcnc na lozysku maszynowym.

problem polega na tym, iz w trudniejszym terenie mam problem ze zrzuceniem lancucha ze sredniej tarczy na mlynek, nie mowie oczywiscie o zrzucaniu na ostrych podjazdach, raczej tych delikatnych o ile z blatu na srednia wszytsko dziala cymesik o tyle 2 na 3 lancuch po prostu slizga sie po przerzutce i nie chce spasc, linka jest praktycznie luzna nie ma tam wiecej zapasu.

zastanawialem sie czy skrocenie lancuchu o jedno ogniwo cos by tu pomoglo, lancuch bylby bardzie napiety wiec przerzutka powinna dzialac nieco bardziej twardo. obecnie lancuch ma 108 ogniw myslalem o skroceniu do 107. kilkukrotnie juz regulowalem przednia przerzutke (W serwisie rowniez) i generalnie bez zmian. na plaskim wszystko dziala plynnie w terenie jednak nie ;/ powiem tylko ze lancuch XTR'a zachowywal sie tak samo. skrocenie 108ogniw o jedno to jakies 0,93% calej dlugosci wiec teoretycznie chyba dopuszczalne? wiem ze po skroceniu zaczne mocniej pilowac kasete az sie dopasuje..

Napisano

No tutaj dłuższej osi nie załozysz :icon_wink: Ile masz podkładek pod prawą miską suportu? Czy przy wrzuceniu na 1:1 występuje ocieranie łańcucha o wewnętrzną część prowadnicy przedniej przerzutki?

Napisano

O 1 ogniwko łańcucha nie skrócisz, chyba że to jakiś halflink. I myślę, że jego dodatkowe napięcie, zwłaszcza jeśli masz przerzutkę z tyłu (a raczej masz) nic nie zmieni. Ja bym zrobił tak, jak piszą koledzy, odkręcić nieco śrubkę L, żeby wózek po zrzuceniu na młynek spadał bardziej w lewo. No i ogólnie zastanowić się czy przerzutka jest dobrze wyregulowana.

 

A i jeszcze ode mnie coś. Skrócenie łańcucha o 2 ogniwa to tyle co nic, chyba że jeździsz na biegach w stylu (przód:tył) 3:1 ...

 

Pozdrawiam

Swisstack

Napisano

oska raczej jest ok, chociaz nie pogardzilbym 2mm gwintu wiecej, gwint oski jest ok schowany ok 1mm w lewej nakretce.

jesli chodzi o korbe, 2 podkladki dystansowe od strony blatu i jedna z drugiej strony (mufa byla planowana).

przy 1:1 wszystko dziala ok (chociaz odstep miedzy prowadnica wewn. a lancuchem to 0,5mm ;>), generalnie przy zrzucaniu z 2:4/5 i wyzej na mlynet lanuch trze o przerzutke ;/

jesli chodzi o skrocenie fakt chodzilo mi o 2 ogniwa ;> jakos tak sie zasugerowalem :)

Napisano

btw. znalazlem dobry artykul ad. obliczania dlugosci lancucha, po dokladnych pomiarach rzeczywiscie okazalo sie ze mam o dwa ogniwa za dlugi :(

 

SIMPLE EQUATION: L = 2 © + (F/4 + R/4 + 1)

 

L = Chain length in inches. Round the final result to closest whole inch figure.

C = Chain stay length in inches, measure to closest 1/8”. Use chart below to find decimal measurement.

F= Number of teeth on largest front chainring.

R= Number of teeth on largest rear cog.

 

*)ParkTool manual

Napisano

Wychodzi na to samo jak założysz łańcuch na największą z tyłu i z przodu i (pomijając przerzutkę tył) zobaczysz o ile możesz ogniw skrócić, żeby nie był za krótki na to przełożenie :(. Obliczenia są przydatne, gdy nie masz łańcucha przy rowerze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...