Dun Napisano 29 Maja 2010 Napisano 29 Maja 2010 witam, mysle nad pewnym eksperymentem ad. mojego napedu, moze juz ktos to przerabial z checia skorzystalbym z doswiadczen. mam pelen naped slx'a (korba + przednia + kaseta + tylnia przerzutka long cage) lancuch PC 971, manetki deore rapid fire + tylnie koleczko kcnc na lozysku maszynowym. problem polega na tym, iz w trudniejszym terenie mam problem ze zrzuceniem lancucha ze sredniej tarczy na mlynek, nie mowie oczywiscie o zrzucaniu na ostrych podjazdach, raczej tych delikatnych o ile z blatu na srednia wszytsko dziala cymesik o tyle 2 na 3 lancuch po prostu slizga sie po przerzutce i nie chce spasc, linka jest praktycznie luzna nie ma tam wiecej zapasu. zastanawialem sie czy skrocenie lancuchu o jedno ogniwo cos by tu pomoglo, lancuch bylby bardzie napiety wiec przerzutka powinna dzialac nieco bardziej twardo. obecnie lancuch ma 108 ogniw myslalem o skroceniu do 107. kilkukrotnie juz regulowalem przednia przerzutke (W serwisie rowniez) i generalnie bez zmian. na plaskim wszystko dziala plynnie w terenie jednak nie ;/ powiem tylko ze lancuch XTR'a zachowywal sie tak samo. skrocenie 108ogniw o jedno to jakies 0,93% calej dlugosci wiec teoretycznie chyba dopuszczalne? wiem ze po skroceniu zaczne mocniej pilowac kasete az sie dopasuje..
radomir82 Napisano 29 Maja 2010 Napisano 29 Maja 2010 No tutaj dłuższej osi nie załozysz Ile masz podkładek pod prawą miską suportu? Czy przy wrzuceniu na 1:1 występuje ocieranie łańcucha o wewnętrzną część prowadnicy przedniej przerzutki?
Swisstack Napisano 29 Maja 2010 Napisano 29 Maja 2010 O 1 ogniwko łańcucha nie skrócisz, chyba że to jakiś halflink. I myślę, że jego dodatkowe napięcie, zwłaszcza jeśli masz przerzutkę z tyłu (a raczej masz) nic nie zmieni. Ja bym zrobił tak, jak piszą koledzy, odkręcić nieco śrubkę L, żeby wózek po zrzuceniu na młynek spadał bardziej w lewo. No i ogólnie zastanowić się czy przerzutka jest dobrze wyregulowana. A i jeszcze ode mnie coś. Skrócenie łańcucha o 2 ogniwa to tyle co nic, chyba że jeździsz na biegach w stylu (przód:tył) 3:1 ... Pozdrawiam Swisstack
Dun Napisano 29 Maja 2010 Autor Napisano 29 Maja 2010 oska raczej jest ok, chociaz nie pogardzilbym 2mm gwintu wiecej, gwint oski jest ok schowany ok 1mm w lewej nakretce. jesli chodzi o korbe, 2 podkladki dystansowe od strony blatu i jedna z drugiej strony (mufa byla planowana). przy 1:1 wszystko dziala ok (chociaz odstep miedzy prowadnica wewn. a lancuchem to 0,5mm ;>), generalnie przy zrzucaniu z 2:4/5 i wyzej na mlynet lanuch trze o przerzutke ;/ jesli chodzi o skrocenie fakt chodzilo mi o 2 ogniwa ;> jakos tak sie zasugerowalem
Dun Napisano 31 Maja 2010 Autor Napisano 31 Maja 2010 btw. znalazlem dobry artykul ad. obliczania dlugosci lancucha, po dokladnych pomiarach rzeczywiscie okazalo sie ze mam o dwa ogniwa za dlugi SIMPLE EQUATION: L = 2 © + (F/4 + R/4 + 1) L = Chain length in inches. Round the final result to closest whole inch figure. C = Chain stay length in inches, measure to closest 1/8”. Use chart below to find decimal measurement. F= Number of teeth on largest front chainring. R= Number of teeth on largest rear cog. *)ParkTool manual
Cycu85 Napisano 31 Maja 2010 Napisano 31 Maja 2010 Wychodzi na to samo jak założysz łańcuch na największą z tyłu i z przodu i (pomijając przerzutkę tył) zobaczysz o ile możesz ogniw skrócić, żeby nie był za krótki na to przełożenie . Obliczenia są przydatne, gdy nie masz łańcucha przy rowerze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.