siwyex Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 (edytowane) A oto moja nowa maszyna na wyścigi/maratony...W porównaniu do moich poprzednich projektów tym razem wyszło dosyć ciężko, ale nie to było priorytetem. Najważniejsza jest dla mnie bezawaryjność (co zawsze podkreślam). Projekt na szmacianych oponach flyweight i dętkach (gdzie posiadam taki zestaw) oscyluje w ~9.9kg. I mógłbym tyle wpisać, ale po co? Rower na pewno na tych gumach nie będzie jeżdżony(ewentualnie jakiś wjazd na czas równica/śnieżka). Rama była testowana przeze mnie przez 2 tygodnie i spisała się znakomicie i jak widać została. Bardzo odpowiada mi praca systemu z pronghorna. Miałem epica, jeździłem na Geniusie i żaden z nich tak mi nie odpowiadał. Moim zdaniem epic czy genius wymusza pozycję turystyczną, a ja szukałem czegoś co ma typowo sportową geometrię. Rower jest praktycznie gotowy, jedyna zmiana to będzie mój nokon z whistle, ale muszę znaleźć gdzieś takie specjalne przelotki (ponieważ rozwiązanie w tej ramie jest nieco kłopotliwe). Niżej jedno zdjęcie takie poglądowe jak to teraz wygląda, jakąś porządną sesję postaram się zrobić kiedy indziej. Do zmiany w niedługim czasie pójdzie chyba jeszcze przerzutka, ponieważ ostatnio pokonując jakiś podjazd trochę mi ją wygięło. Bottle Cage: Specialized Rib cage - 39g Brakes (Front + rear): (Hamulec przedni + tylny) Shimano XTR DualControl 752g -Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Alligator 160mm - 76g -Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Alligator 140mm - 62g -Rotor bolts: (śruby do tarcz) - 29g Cables : (linki + pancerze) Jagwire + linki - 62g Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32- 261g Chain: (Lancuch) Shimano XTR - 264g Crankset: (Korby) Shimano XTR 2007r- 791g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT - 159g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR 2008 - 198g Fork: (Widelec) Rock Shox SID race - 1306g Frame: (Rama) Pronghorn PR6-XC M - 2526g Headset (stery) : FSA 83g Grips: (Gripy) Author - 22g Handlebar: (Kierownica) - Easton EC90 - 99g Top Cap : (kapsel) Bontrager - 11g Pedals: (Pedaly) CRANK BROTHERS SL - 264g Seat: (siodło) Selle Italia SLR Carbonio - 141g Seatpost: (Sztyca) Votec Carbon "Tune" - 191g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carbon - 21g Skewers: (Zaciski kol) Mavic SLR - 92g Stem: (Mostek) Syntace F99 - 101g Tire (Front): (Opona przednia)HUTCHINSON Python Ready TUBELESS - 561g Tire (Rear): (Opona tylna) HUTCHINSON Python Ready TUBELESS - 588g System No Tubes: ~60g (30g na koło) Wheel Front: (Kolo przednie) 701g -Hub: (Piasta) Crossmax SLR -Rim: (Obrecz) Crossmax SLR -Spokes: (Szprychy) Crossmax SLR Wheel Rear: (Kolo tylne) 862g -Hub: (Piasta) Crossmax SLR -Rim: (Obrecz)Crossmax SLR -Spokes: (Szprychy )Crossmax SLR Razem: 10322g Edytowane 29 Maja 2010 przez siwyex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RFI Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Super maszyna :)Powiedz jak sprawuje ci się ten system shimano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zawojabike Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 super rama - moje marzenie. Widać doświadczenie autora w skladaniu rowerow. Daj większe fotki. Pozdro batu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Ej siwy te zdjęcie na hałdzie w Pszowie robiłeś ? Bo coś widoczki podobne xD a rowerek bardzo fajny, mój hardtail waży 3 kg więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rockrider Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 No, no piękny i jak zwykle nie typowy nietypowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 Rama rewelacja. Jak sprawują się piasty SLR? Dużo na nich zrobiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2010 A którego Geniusa ujeżdżałeś - alu, HMX czy HMF? Czy nie odpowiadała ci tylko pozycja, czy praca zawieszenia też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyex Napisano 2 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2010 Piasty SLR'a spisują się bardzo dobrze żadnych zastrzeżeń...ja sam zrobiłem na nich ok 500km (tylko wyścigi/maratony) + do tego były używane i toczą sie jak nowe. Śmigałem na Geniusie LTD Carbon z 2005r. Praca zawieszenia to kwestia dostrojenia (to nie było pod moją wagę), ale nie podoba mi się pozycja (zbyt wysoko środek suportu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 20 Września 2012 Udostępnij Napisano 20 Września 2012 Fajne rozwiązanie zawieszenia tylniego ma ta rama, idealny dostęp dop dampera, też nie brudzi się zabardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Specjal Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 (edytowane) Sama rama jak i cały rower to istny majstersztyk. Faktycznie, widać, że to nie pierwszy projekt siwyex Mam tylko wątpliwości czy rama naprawdę warta jest swojej ceny, bo ta jest kosmiczna! Podobne rozwiązanie z mocowaniem dampera ma też Focus. Edytowane 12 Października 2012 przez Specjal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MonoVan Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 1k zielonych to taka kosmiczna cena ? Polecam rozejrzeć się ile kosztują ramy FS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.