aqum Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Witam, jest to mój pierwszy post wiążący mnie z tym forum i mam nadzieje, że nie ostatni. Proszę również o wyrozumiałość, bowiem bzika na punkcie roweru dostałem dopiero w tym sezonie. Zmiany chciałbym rozpocząć od napędu, bo ten daje się we znaki najbardziej. Jeżdżę głównie szosą, ale ostatnio coraz częściej można mnie spotkać w lesie. Zjazdów z pewnością spróbuję, bo góry dostępne są, a i przy całodziennym wypadzie nie problem do nich dojechać. Potrzebuję sprzętu, który będzie niezawodny i da jakieś pole do popisu. Budżet ograniczony jest do ~700 zł, z tym, że jeżeli jest coś co naprawdę się chwali, a wychodzi z lekka poza jego zarysy to na pewno to przemyślę. Planuję wymienić: korbę, przerzutkę tylną i przednią, kasetę, piastę, łańcuch i manetki. Pogrzebałem trochę tu i ówdzie i wyłoniłem takich kandydatów: Korba - Shimano FC-M590 - 190 zł Przerzutka tylna - Shimano SLX RD-M662 GS - 130 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Shimano SLX SL-M660 - 150 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - ? - ~70 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł Problem mam z tylną piastą (36H), doszukałem się sprzecznych opinii odnośnie łożysk kulkowych i maszynowych, chciałbym, żeby można było na niej jakieś koło zbudować, bowiem to będzie moja kolejna inwestycja. Maszyny są ponoć mniej awaryjne, ale i kulkowe trzymają poziom, bowiem technologia ich produkcji poszła do przodu. Nie zależy mi na komplecie slx-ów w przypadku przerzutek. Odnośnie cen to sugerowałem się allegro, ale w miarę możliwości nawiedzę kilka okolicznych sklepów i może uda mi się trochę z tych kwot zejść. ps: zmiany pedałów nie przewiduję, ponieważ chciałbym zainwestować już w spd, a w budżecie tyle miejsca nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Ogólnie to proponuje zainwestować w srama. To jest poezja po prostu. Ale też wydatek, chociaż moim zdaniem na zasadzie dobrej inwestycji Jeszcze puścić linki w pełnych pancerzach albo kupić zestaw przerzutkowy XTRa Korba - Shimano FC-M590 - 190 zł - jest ok (ewentualnie SLX) Przerzutka tylna - Shimano SLX RD-M662 GS - 130 zł - ja bym brał srama X9 długi wózek 229 pln Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł - też sram x-gen albo X9 w zależności od budżetu, chociaż chodzą słuchy, że shimano z przodu jest ok Manetki - Shimano SLX SL-M660 - 150 zł - Gripy SRAM X0 - 199 złotych Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - ? - ~70 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aqum Napisano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Odnośnie pancerzy to też myślałem nad xtr. Najprawdopodobniej też będą u mnie gościły, ale za jakiś czas, bo jak wpakuję się w SRAMa to budżet uszczupleje, swoją drogą pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, poczytam o nich z pewnością. Odnośnie długości wózka, dlaczego preferujesz długi? Jak tam z łańcuchem, kasetą i tylną piastą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Odnośnie pancerzy to też myślałem nad xtr. Najprawdopodobniej też będą u mnie gościły, ale za jakiś czas, bo jak wpakuję się w SRAMa to budżet uszczupleje, swoją drogą pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, poczytam o nich z pewnością. Odnośnie długości wózka, dlaczego preferujesz długi? Jak tam z łańcuchem, kasetą i tylną piastą? Bo do 9-ki średni sram jest za krótki. Przerobiłem to niestety i teraz już wiem. Nie jest to jakieś szczególnie uciążliwe, bo objaw jest taki że na przełożeniach 1x4 , 1x5 itd... łańcuch zwisa a przy 3x3 3x2 i 3x1 jest bardzo napięty. Mówię, że to nie jest szczególnie uciążliwe, bo takich przełożeń zazwyczaj się nie używa, ale gdyby był długi wózek to by było ok. W ogóle to mi się wydaje, że średni wózek srama jest krótszy niż średni shimano. A co do pancerzy XTR, to jak założysz nowe linki do przerzutek i te pancerze to masz przynajmniej jeden sezon z głowy jeśli chodzi o konserwację przewodów, a co za tym idzie oszczędzony czas, nerwy(podczas konserwacji i zawodów) i kasę, bo jak zatrzesz pancerze błotem to trzeba zazwyczaj wszystkie wymienić + linki. Jeśli nie chcesz kupować calego zestawu za ~68 pln ( co byłoby logiczne, bo razem z manetkami dostaniesz linki - w X0 teflonowe), to poszukaj zestawu samych pancerzy bez linek. Mnie się tak udało kupić od kogoś kto tylko linki sobie zabrał, bo taka linka shimano kosztuje ~18 złotych, więc o 36 złotych mniej możesz zapłacić. Ewentualnie możesz kupić fabrycznie produkowane zestawy samych końcówek uszczelniających http://xtrabike.pl/?co=305&nr=2033&strona=1 Potrzeba 7 takich końcówek do górala, więc dwa komplety czyli ~38 złotych. Do tego musisz też kupić pancerz, więc zdaje się, że lepiej kupić oryginalny zestaw XTRa. Linki można opchnąć albo zostawić, bo kiedyś i tak je będzie trzeba wymienić. Piszę to, bo wiem z doświadczenia, że napęd jest jak łańcuch. Jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo - jeśli będziesz miał świetne przerzutki, dobre manetki, linki teflonowe, a nie będziesz miał uszczelnionych pancerzy, to lepiej sobie kupić alivio i bawić się po każdym błotnistym wypadzie w konserwacje pancerzy. A tak, to wszystko będzie chodziło w każdych warunkach jak w szwajcarskim zegarku Tak że tył sram X9 długi wózek ( o ile będziesz miał 9-kę, ale tak wnioskuję po łańcuchu hg-53), manetki gripy SRAM X0 i pancerze XTRa. Możesz oblookać www.xtrabike.pl (sprawdzony i jeden z najtańszych sklepów). Jak będziesz u nich dużo części chciał kupić, to na pewno dadzą rabat, tylko napisz im maila z zapytaniem i co najmniej darmową przesyłkę będziesz miał edit: co do kasety, to bierz właśnie najtańszą na razie, pokroju deore właśnie. Łańcuch co najwyżej hg53 albo w ogóle KMC, które są praktycznie takie same a tańsze. No i tych łańcuchów to przynajmniej 2, bo po jakimś czasie trzeba wymienić co wydłuży żywotność napędu. A jak będziesz kiedyś miał więcej kasy, to sobie kupisz kasetę slx albo xt i łańcuch LX albo XT. Na razie z tą przerzutkownią zrób porządek, bo ona przetrwa o wiele więcej niż sam napęd ( kaseta, łańcuch i blaty ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aqum Napisano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, do licznika twojej karmy i ja się dopiszę. Także jutro pakuję manatki i biorę się za nawiedzenie kilku większych sklepów rowerowych w okolicy, do tego xtrabike.pl napiszę, zobaczymy co mają mi do zaoferowania. Finalna konfiguracja prezentować się będzie następująco: Korba - Shimano FC-M590 - 189 zł Przerzutka tylna - Sram X.9 (długi wózek) - 199 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Sram X.9 (gripy) - 199 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - Novatec NT-802 - 80 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł (w najbliższym czasie) Linki i pancerze dla przerzutek - Shimano XTR - 70 zł Całość (bez linek i pancerzy) z tych cen wyjdzie mnie 832 zł, zdam relację, jak znajdę odpowiedni sklep i całość będzie użytkowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wampi Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, do licznika twojej karmy i ja się dopiszę. Także jutro pakuję manatki i biorę się za nawiedzenie kilku większych sklepów rowerowych w okolicy, do tego xtrabike.pl napiszę, zobaczymy co mają mi do zaoferowania. Finalna konfiguracja prezentować się będzie następująco: Korba - Shimano FC-M590 - 189 zł Przerzutka tylna - Sram X.9 (długi wózek) - 199 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Sram X.9 (gripy) - 199 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - Novatec NT-802 - 80 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł (w najbliższym czasie) Linki i pancerze dla przerzutek - Shimano XTR - 70 zł Całość (bez linek i pancerzy) z tych cen wyjdzie mnie 832 zł, zdam relację, jak znajdę odpowiedni sklep i całość będzie użytkowana Zapomniałem dodać, że ta przerzutka srama to najlepiej z 2010 roku ze względu na standardowe kółeczka tutaj trochę o tym http://www.forumrowerowe.org/topic/65238-przerzutka-sram-x9-2009-vs-2010/page__p__683772__fromsearch__1entry683772 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aqum Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Zgadza się, wszystko co mam w liście kupię tylko w najnowszych odsłonach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.