aqum Napisano 27 Maja 2010 Napisano 27 Maja 2010 Witam, jest to mój pierwszy post wiążący mnie z tym forum i mam nadzieje, że nie ostatni. Proszę również o wyrozumiałość, bowiem bzika na punkcie roweru dostałem dopiero w tym sezonie. Zmiany chciałbym rozpocząć od napędu, bo ten daje się we znaki najbardziej. Jeżdżę głównie szosą, ale ostatnio coraz częściej można mnie spotkać w lesie. Zjazdów z pewnością spróbuję, bo góry dostępne są, a i przy całodziennym wypadzie nie problem do nich dojechać. Potrzebuję sprzętu, który będzie niezawodny i da jakieś pole do popisu. Budżet ograniczony jest do ~700 zł, z tym, że jeżeli jest coś co naprawdę się chwali, a wychodzi z lekka poza jego zarysy to na pewno to przemyślę. Planuję wymienić: korbę, przerzutkę tylną i przednią, kasetę, piastę, łańcuch i manetki. Pogrzebałem trochę tu i ówdzie i wyłoniłem takich kandydatów: Korba - Shimano FC-M590 - 190 zł Przerzutka tylna - Shimano SLX RD-M662 GS - 130 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Shimano SLX SL-M660 - 150 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - ? - ~70 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł Problem mam z tylną piastą (36H), doszukałem się sprzecznych opinii odnośnie łożysk kulkowych i maszynowych, chciałbym, żeby można było na niej jakieś koło zbudować, bowiem to będzie moja kolejna inwestycja. Maszyny są ponoć mniej awaryjne, ale i kulkowe trzymają poziom, bowiem technologia ich produkcji poszła do przodu. Nie zależy mi na komplecie slx-ów w przypadku przerzutek. Odnośnie cen to sugerowałem się allegro, ale w miarę możliwości nawiedzę kilka okolicznych sklepów i może uda mi się trochę z tych kwot zejść. ps: zmiany pedałów nie przewiduję, ponieważ chciałbym zainwestować już w spd, a w budżecie tyle miejsca nie mam.
Wampi Napisano 27 Maja 2010 Napisano 27 Maja 2010 Ogólnie to proponuje zainwestować w srama. To jest poezja po prostu. Ale też wydatek, chociaż moim zdaniem na zasadzie dobrej inwestycji Jeszcze puścić linki w pełnych pancerzach albo kupić zestaw przerzutkowy XTRa Korba - Shimano FC-M590 - 190 zł - jest ok (ewentualnie SLX) Przerzutka tylna - Shimano SLX RD-M662 GS - 130 zł - ja bym brał srama X9 długi wózek 229 pln Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł - też sram x-gen albo X9 w zależności od budżetu, chociaż chodzą słuchy, że shimano z przodu jest ok Manetki - Shimano SLX SL-M660 - 150 zł - Gripy SRAM X0 - 199 złotych Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - ? - ~70 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł
aqum Napisano 27 Maja 2010 Autor Napisano 27 Maja 2010 Odnośnie pancerzy to też myślałem nad xtr. Najprawdopodobniej też będą u mnie gościły, ale za jakiś czas, bo jak wpakuję się w SRAMa to budżet uszczupleje, swoją drogą pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, poczytam o nich z pewnością. Odnośnie długości wózka, dlaczego preferujesz długi? Jak tam z łańcuchem, kasetą i tylną piastą?
Wampi Napisano 28 Maja 2010 Napisano 28 Maja 2010 Odnośnie pancerzy to też myślałem nad xtr. Najprawdopodobniej też będą u mnie gościły, ale za jakiś czas, bo jak wpakuję się w SRAMa to budżet uszczupleje, swoją drogą pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, poczytam o nich z pewnością. Odnośnie długości wózka, dlaczego preferujesz długi? Jak tam z łańcuchem, kasetą i tylną piastą? Bo do 9-ki średni sram jest za krótki. Przerobiłem to niestety i teraz już wiem. Nie jest to jakieś szczególnie uciążliwe, bo objaw jest taki że na przełożeniach 1x4 , 1x5 itd... łańcuch zwisa a przy 3x3 3x2 i 3x1 jest bardzo napięty. Mówię, że to nie jest szczególnie uciążliwe, bo takich przełożeń zazwyczaj się nie używa, ale gdyby był długi wózek to by było ok. W ogóle to mi się wydaje, że średni wózek srama jest krótszy niż średni shimano. A co do pancerzy XTR, to jak założysz nowe linki do przerzutek i te pancerze to masz przynajmniej jeden sezon z głowy jeśli chodzi o konserwację przewodów, a co za tym idzie oszczędzony czas, nerwy(podczas konserwacji i zawodów) i kasę, bo jak zatrzesz pancerze błotem to trzeba zazwyczaj wszystkie wymienić + linki. Jeśli nie chcesz kupować calego zestawu za ~68 pln ( co byłoby logiczne, bo razem z manetkami dostaniesz linki - w X0 teflonowe), to poszukaj zestawu samych pancerzy bez linek. Mnie się tak udało kupić od kogoś kto tylko linki sobie zabrał, bo taka linka shimano kosztuje ~18 złotych, więc o 36 złotych mniej możesz zapłacić. Ewentualnie możesz kupić fabrycznie produkowane zestawy samych końcówek uszczelniających http://xtrabike.pl/?co=305&nr=2033&strona=1 Potrzeba 7 takich końcówek do górala, więc dwa komplety czyli ~38 złotych. Do tego musisz też kupić pancerz, więc zdaje się, że lepiej kupić oryginalny zestaw XTRa. Linki można opchnąć albo zostawić, bo kiedyś i tak je będzie trzeba wymienić. Piszę to, bo wiem z doświadczenia, że napęd jest jak łańcuch. Jest tak dobry jak jego najsłabsze ogniwo - jeśli będziesz miał świetne przerzutki, dobre manetki, linki teflonowe, a nie będziesz miał uszczelnionych pancerzy, to lepiej sobie kupić alivio i bawić się po każdym błotnistym wypadzie w konserwacje pancerzy. A tak, to wszystko będzie chodziło w każdych warunkach jak w szwajcarskim zegarku Tak że tył sram X9 długi wózek ( o ile będziesz miał 9-kę, ale tak wnioskuję po łańcuchu hg-53), manetki gripy SRAM X0 i pancerze XTRa. Możesz oblookać www.xtrabike.pl (sprawdzony i jeden z najtańszych sklepów). Jak będziesz u nich dużo części chciał kupić, to na pewno dadzą rabat, tylko napisz im maila z zapytaniem i co najmniej darmową przesyłkę będziesz miał edit: co do kasety, to bierz właśnie najtańszą na razie, pokroju deore właśnie. Łańcuch co najwyżej hg53 albo w ogóle KMC, które są praktycznie takie same a tańsze. No i tych łańcuchów to przynajmniej 2, bo po jakimś czasie trzeba wymienić co wydłuży żywotność napędu. A jak będziesz kiedyś miał więcej kasy, to sobie kupisz kasetę slx albo xt i łańcuch LX albo XT. Na razie z tą przerzutkownią zrób porządek, bo ona przetrwa o wiele więcej niż sam napęd ( kaseta, łańcuch i blaty ).
aqum Napisano 28 Maja 2010 Autor Napisano 28 Maja 2010 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, do licznika twojej karmy i ja się dopiszę. Także jutro pakuję manatki i biorę się za nawiedzenie kilku większych sklepów rowerowych w okolicy, do tego xtrabike.pl napiszę, zobaczymy co mają mi do zaoferowania. Finalna konfiguracja prezentować się będzie następująco: Korba - Shimano FC-M590 - 189 zł Przerzutka tylna - Sram X.9 (długi wózek) - 199 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Sram X.9 (gripy) - 199 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - Novatec NT-802 - 80 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł (w najbliższym czasie) Linki i pancerze dla przerzutek - Shimano XTR - 70 zł Całość (bez linek i pancerzy) z tych cen wyjdzie mnie 832 zł, zdam relację, jak znajdę odpowiedni sklep i całość będzie użytkowana
Wampi Napisano 29 Maja 2010 Napisano 29 Maja 2010 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, do licznika twojej karmy i ja się dopiszę. Także jutro pakuję manatki i biorę się za nawiedzenie kilku większych sklepów rowerowych w okolicy, do tego xtrabike.pl napiszę, zobaczymy co mają mi do zaoferowania. Finalna konfiguracja prezentować się będzie następująco: Korba - Shimano FC-M590 - 189 zł Przerzutka tylna - Sram X.9 (długi wózek) - 199 zł Przerzutka przednia - Shimano SLX FD-M661 - 65 zł Manetki - Sram X.9 (gripy) - 199 zł Łańcuch - DEORE CN-HG53 - 40 zł Tylna piasta - Novatec NT-802 - 80 zł Kaseta - Shimano DEORE CS-HG50 - 60 zł (w najbliższym czasie) Linki i pancerze dla przerzutek - Shimano XTR - 70 zł Całość (bez linek i pancerzy) z tych cen wyjdzie mnie 832 zł, zdam relację, jak znajdę odpowiedni sklep i całość będzie użytkowana Zapomniałem dodać, że ta przerzutka srama to najlepiej z 2010 roku ze względu na standardowe kółeczka tutaj trochę o tym http://www.forumrowerowe.org/topic/65238-przerzutka-sram-x9-2009-vs-2010/page__p__683772__fromsearch__1entry683772
aqum Napisano 29 Maja 2010 Autor Napisano 29 Maja 2010 Zgadza się, wszystko co mam w liście kupię tylko w najnowszych odsłonach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.