Skocz do zawartości

[2011] nowości pojawiąjące się w 2010


1415chris

Rekomendowane odpowiedzi

Więcej fotek Scotta Scale:

http://reviews.mtbr....arbon-hardtail/

 

Tak tak ktokolwiek sie za tym kryje planuje 'globalne' wejscie na rynek, tylko nie jestem pewny czy ten ktos nie stracil rachuby czasu bo od 2001 to jednak troche czasu uplynelo, i lansowanie nowej marki produktem ktory jednak nalezy juz do schylkowych raczej dobrze nie wrozy. Moze nastepne propozycje beda interesujace i na miare czasu.

 

Ten cały BT to strzał w kolano. Hamulce może i lekkie ale wykonanie będzie kosztowne, oj bardzo. Szanowny Pan Paweł B. zapewniał, że Jego projekty nie zakończą się na V-brek'ach ale ma zamiar podbić rynek amortyzatorów. Jeśli 9lat zajęła mu produkcja prototypowych klamek to amortyzatora możemy się spodziewać w następnym wcieleniu... .

 

BTW. Abstrahując od poważnych zamiarów... ciekawe kto się skusi jako pierwszy by przetestować te luksusowe cuda. rolleyes.gif

Edytowane przez ukaniex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzę na nowego scotta scale i mam banana na twarzy :) bynajmniej nie z radości podziwiania tego cudu.

wypiję toast piwny za pomysłowość tego zacisku podsiodłowego. scott z pewnością przygotował już kontenery nowych zacisków i równie wiele kontenerów ram oraz sztyc. :)

patrzę obecnie w mojej pracy na typ klienta zamierzającego się na takie rowerki; znawcy tematu to nie jest niestety większość nabywców, większość stanową ci którym sie rower podoba ale o jego eksploatacji pojęcia nie maja. to taki nasz kowalski, tylko z grubym portfelem, którego stać na zakup zabawki.

taki oto kowalski jeździ takim oto rowerem po bułki, na niedzielną wycieczkę z rodziną, albo zapierdziela nim codziennie do roboty; rower kowalskiego ma jeździć a nie być obiektem specjalnej troski, której taki jak ten scott niewątpliwie wymaga.

przęciętny kowalski pojecia nie ma o pompowaniu amortyzatorów, kół, smarowaniu łańcucha i rozsądnym dozowaniu siły, której uzyje przy zamykaniu zacisku sztycy. przeciętny kowalski jeździ na blokadzie albo pompuje amortyzator na beton żeby mu się boże broń w mieście nie kiwał psujac asfaltowe sprinty. przeciętny kowalski zażyna kloce do nośnych blach frezując obręcze aż zrobią się dwie albo rzeźbiąc w tarczach hamulcowych. przeciętny kowalski przyprowadza zapierdzielony rower z rudym łańcuchem bo mu sie od centry już koło w ramie nie mieści i cierpiący z powodu piszczenia łancucha mechanik moczy go jakimś smarowidłem nie trzymajac się tego czego chciał na przeglądzie klient...

gratuluję firmie scott pomysłowości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Rama ladine sie prezentuje, orientacyjna waga zapewne dla rozmiaru S.

Jak juz zdecydowali sie na zmienna srednice glowki ramy to wypadaloby rowniez zadbac o mocowanie PM i nie jestem pewny co do suportu ale nie jest to zaden z OS standardow.

No i ta zintegrowana sztyca, chyba to nie jest dobry pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele 3x10?

za 5 lat bedzie 5x12 :/ i specjalna instrukcja obsługi na kierownicy do ogarniania w który przycisk kliknąć, żeby nie wybuchło:/

 

 

Myślę, że takiego problemu nie będzie, bo jak elektryczne siłowniczki w przerzutkach sprawdzą się w terenie, to pewnie skombinują to tak, że po prostu będziesz manetką mówił wyżej/niżej i napęd będzie sam zmieniał z przodu i z tyłu tak, jak należy, by nie było przekosów itd.

 

Albo tak, jak dotąd oddzielna manetka dla przodu i tyłu. Oba rozwiazania są sensowne.

 

Ja mam napęd 22/32/44 i kasetę 32-11 i jeśli o dół chodzi o miękkie, to spokojnie starcza, a nawet 28 mogłoby być na kasecie. Za to na drugim i trzecim blacie mogłoby być nieco wiecej ząbków, bo na płaskich, szybkich zjazdach nie idzie wykręcić więcej, jak 60km/h

 

A co do 2:10, to jestem sceptyczny. Już 9rz, to jest dużo. Nie wiem, czy takie 10rz skąpane błotem, będzie nadal chodziło idealnie :teehee: Za to, 2 blaty byłyby ok, ale 38, to za mało ząbków. Ja bym obydwie tarcze nieco powiększył i byłoby dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam napęd 22/32/44 i kasetę 32-11 i jeśli o dół chodzi o miękkie, to spokojnie starcza, a nawet 28 mogłoby być na kasecie. Za to na drugim i trzecim blacie mogłoby być nieco wiecej ząbków, bo na płaskich, szybkich zjazdach nie idzie wykręcić więcej, jak 60km/h

 

To słabo kręcisz, bo ja na takim zestawie osiągnąłem dzisiaj 73,64 km/h. Powodzenia w kręceniu :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są ludzie, którzy jeżdżą zdecydowanie siłowo i dla nich jest wariant 30/45 oraz ci, którzy lubią sobie pokręcić i dla nich jest 26/39. Ale moim zdaniem jest bardzo dużo podjazdów na które nie wjedzie się przy 30/45 nawet z kasetą 36. Optymalny wariant dla mnie to 28/42 i kaseta 36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przedmówca zauważył są ludzie jeżdżący z małą kadencją i są tacy którzy wolą dużą kadencję. Ja zdecydowanie należę do tych pierwszych. Dlatego ciężko jest dla mnie osiągnąć powyżej 60km/h na wspomnianym zestawie 44/11. Z tego samego powodu na podjazdach spokojnie wystarczy mi 22/30. Częściej zdarza się, że opony tracą przyczepność niż mi braknie pary w nogach.

 

Ale proponuje skończyć już tą dyskusje, bo robi się "mały" OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel1315, Moi koledzy na asfaltowych zjazdach przekraczali 100km/h na takim napędzie, ale ja mówię o normalnym kręceniu, że powyżej 60km/h już kadencja jest bardzo nie optymalna :( Innymi słowy trzeba mielić korbami, a nie każdy lubi wysokie kadencje. Dla mnie ideałem jest jakieś 75-80rpm. Nie jestem chomikiem, jak ty i tak szybko nóżkami przebierać nie umiem ;) Z resztą 10km/h, to nieduża różnica, może akurat miałeś lepszą górkę ;) Ale chyba przyznasz, że jak by się chciało szybciej, to większe przełożenie by się przydało? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowości Cube na 2011

http://www.bikeradar.com/news/article/cube-2011-new-trail-bikes-hardtails-and-freeride-rig-27295

 

Super się prezentuje carbon'owy sztywniak oraz fajnie, że odnawiają całą linię AMS'ów - przydało im to się. Chciałbym tylko zobaczyć jak wyszła im aluminiowa 100'tka AMS :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...