Niedzwiedz1 Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 uwaząm ze do kaset 10sp powinny być korby z dwoma/trzema tarczami - niech ludzie wybiorą co im pasuje. a ja dodam że poza wyborem ilości tarcz z przodu powinien być większy wybór kaset zarówno 9 jak 10sp. Ideałem by było 12-36, 11-36, 11-34, 11-32, 11-30, 11-28. Wybór uzębienia z przodu też mógłby być większy. Kiedyś w xtr najmniejsza zębatka miała 12z a blat 46z co zmieniono na 44/11 żeby masa spadła... więc po co teraz dokładać masy powiększając kasetę z 34 na 36 i młynek z 22 na 24? Korby 24-34-42 kiedyś już były, w najtańszym sprzęcie chyba są nadal. Przekonano wszystkich do 22-32-44 że niby lepsze i co? Powrót do korzeni? A ja osobiście najchętniej widziałbym u siebie napęd z kasetą 9sp 11-28 i korbą 20-34-44. Rower uniwersalny, jak dorobię się oddzielnego górala i crossa/szosy to rzecz jasna stopniowanie napędu w obu byłoby zupełnie inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Sam uzywam takiego napedu, a zamiast 3 blatu mam rockring. Na korbie mam blaty 24 i 36. Pod wieksze podjazdy i tak pcham rower bo ciezki jest. nie rower ciężki tylko ty słabowity :) a co do gripów - faktyczne, wg mnie to błąd że brakuje dziesiątek. wielu ludzi - w tym ja - lubi gripy, a 10biegowe wynalazki nobu czy recon/sec są krańcowo niedorobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodziekk Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 A ja osobiście najchętniej widziałbym u siebie napęd z kasetą 9sp 11-28 i korbą 20-34-44. Rower uniwersalny, jak dorobię się oddzielnego górala i crossa/szosy to rzecz jasna stopniowanie napędu w obu byłoby zupełnie inne. Z tym nie ma problemu - kwestia ceny tylko (tzn. zakupu koronek 20 i 34, co trochę zwiększy koszt napędu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 28 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 No wlasnie, jak to mowia 'uniwersalny czyli do niczego'... Takie przelozenia to raczej egzotyka, IMO 42/26 i 11-34, przy bardzo znikomych roznicach indeksu, byloby zdecydowanie lepszym zestawem. Taki zestaw jest szybszy i prostszy w obsludze. Ale jakie to ma byc zestawienie determinuje teren w jakim jezdzimy, kaseta 36 i przod 2x daje wlasnie ten komfort ze w kazdym terenie damy rade. Zmienianie biegow z tylu jest zdecydowanie szybsze niz z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 http://www.allegro.pl/item1058391842_hamulce_tarczowe_tarcze_kcnc_x7_160mm_bikestacja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Przy takiej cenie, wadze te hamulce nawet nie umywaja sie do R1, ktore mozna miec taniej, lzej, w dowolnym kolorze. Pomijam jakosc. Jakies nieporozumienie moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 28 Maja 2010 Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 No wiesz biorąc pod uwagę cenę v'ek to to jest wręcz cenowa okazja http://allegro.pl/item1030807261_zestaw_hamulcowy_kcnc_vb1_klamki_hamulce_266gr_bs.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubek20 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Ehh, co oni jeszcze wymyślą...z takimi v-kami bałbym się jeździć (pewnie wyginały by się od uderzenia pierwszego lepszego kamyka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 29 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 New Ultimate wypuści nowe kiery prostą 580xc 31,8mm (99g) z możliwością montażu rogów i giętą 620xc(120g) Link http://fairwheelbikes.com/cycling-blog/products/new-ultimate-update.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 580mm ponizej 100g, pod rogi i UD carbon, ciekawa propozycja i co najwazniejsze w dobrej cenie. Ciekawe ile by osiagneli wagowo z mocowaniem 25.4? Jak na razie do AX ciezko bedzie sie zblizyc (580mm, 25.4, 83g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 No wlasnie, jak to mowia 'uniwersalny czyli do niczego'... Takie przelozenia to raczej egzotyka, IMO 42/26 i 11-34, przy bardzo znikomych roznicach indeksu, byloby zdecydowanie lepszym zestawem. Taki zestaw jest szybszy i prostszy w obsludze. Ale jakie to ma byc zestawienie determinuje teren w jakim jezdzimy, kaseta 36 i przod 2x daje wlasnie ten komfort ze w kazdym terenie damy rade. Zmienianie biegow z tylu jest zdecydowanie szybsze niz z przodu. 11-34 przy znikomych różnicach indeksu to raczej nie występuje i nawet przy 10sp nie raczej będzie Przy korbie 42/26 jakoś chyba by mi nie pasowało, brakowałoby czegoś po środku. W mtb wolałbym 3 tarcze, w crossie/szosie - 2. No i generalnie dlatego właśnie uważam że wybór uzębienia powinien być większy, a nie najpierw narzucone 22-32-44 potem zmiana na 24-34-42. Tak ciężko by im było produkować różne opcje zębatek, a korby sprzedawać bez nich z możliwością doboru w sklepie? Pewnie nie A z tym do niczego to bym nie przesadzał, zębatka 22 przy korbie jakoś strasznie mi nie przeszkadza jak zakładam slicki i latam po szosie, a koronka 11z w terenie się nawet przydaje (tak wiem że przekosy 32/11 nie są zdrowe dla łańcucha, ale czasem nie chce mi się wrzucać blatu na krótki odcinek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales, porownuje naped np 42/26 i 11-34 do twojej propozycji: A ja osobiście najchętniej widziałbym u siebie napęd z kasetą 9sp 11-28 i korbą 20-34-44. Rower uniwersalny, jak dorobię się oddzielnego górala i crossa/szosy to rzecz jasna stopniowanie napędu w obu byłoby zupełnie inne. Twoje indeksy max i mini: 4/0.71; przy moim napedzie 3.81/0.76 Roznice jak widac nie sa wielkie. Duzo lepszym rozwiazaniem jest wieksza kaseta i 2x z przodu. Tak jak pisalem zmieniania bigow z tylu jest duzo szybsze niz z przodu. Teraz mam 'przyjemnosc' jezdzic na pozyczonym kole z kaseta 11-28 i myslalem ze na tym zestawie nie da sie wjezdzac tam gdzie moglem z 11-34. Mocno sie zdziwilem, kwestia wiekszego depniecia, to np pomoglo mi na nowo spojrzec na kaseta srama xg999 11-32 175g! Ale nie twierdze ze jest to zloty srodek dla kazdego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 29 Maja 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 580mm ponizej 100g, pod rogi i UD carbon, ciekawa propozycja i co najwazniejsze w dobrej cenie. Ciekawe ile by osiagneli wagowo z mocowaniem 25.4? Jak na razie do AX ciezko bedzie sie zblizyc (580mm, 25.4, 83g) Mnie interesuje jedynie jeszcze kwestia koloru... Obecnie NewUltimate to masa niby 112g, jak zrobią białą 99g chwycę na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 29 Maja 2010 Udostępnij Napisano 29 Maja 2010 Ale nie twierdze ze jest to zloty srodek dla kazdego No to przecież mówię, że shimano powinno bać większy wybór uzębienia To że przełożenia min/max są bardzo podobne to widzę, chodziło mi o duży przeskok między 42 a 26 z przodu. A poza tym zmiana z 11-32 na 11-28 przy wymianie zużytego napędu to urwane gramy w zasadzie za darmo I warto zaznaczyć że 90% jak nie więcej moich kilometrów to niziny, więc moją 11-32 traktuję jako kasetę z dużym zapasem miękkich przełożeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gekon Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 http://www.allegro.pl/item1050374985_sram_x_9_komplet_nowosc_lemonbike.html co myslicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 Ciezkie, przod w zaleznosci od zrodel 147-190g, tyl 415g. Moze jak by bylo blisko tych 147g to byloby calkiem calkiem, aczkolwiek stawiam ze bedzie blizej tej gornej granicy. Co ciekawe widzialem te piasty juz w 3 roznych grafikach...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 kolega zlozyl kola na tych sramach, wiec za jakis czas bedzie mozna cos powiedziec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 http://www.allegro.pl/item1050374985_sram_x_9_komplet_nowosc_lemonbike.html co myslicie? myślicie ze to novatec lub joytech, bo tak wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 30 Maja 2010 Udostępnij Napisano 30 Maja 2010 myślicie ze to novatec lub joytech, bo tak wygląda Gdzieś je muszą produkować Racja, są bardzo podobne, ale praniu wyjdzie czy mają jednak lepsze bebechy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GozDD Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Aktualnie jeżdżę na 3x9 i rzadko używam na kasecie większej koronki niż 20T. Osobiście jestem za systemem 2x10 i nie wykluczam przejścia na niego w przyszłym sezonie. Żeby tylko korba miała stopniowanie np. 32-44 albo 30-42. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 32-44 możesz sobie zrobić odkręcając najmniejszą zębatkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GozDD Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Teoretycznie tak, ale czy dalej z obu koronek obsłużę całą kasetę? Trochę sobie poszukałem o tym Sram'ie i cena mnie przeraziła Ale w sumie nie głupim rozwiązaniem będzie zakup do nowej ramy (czekam na paczkę) suportu i korby z dwoma zębatkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Nie za wiele widac ale pierwsze zdjecia xtr...? Rzuca sie w oczy mocowanie linki w przerzutce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczor Dodgers Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Hamulce wyglądają jakby były odkuwane ręcznie przy pomocy 10 kilogramowych młotków, zarówno klamki jak i zaciski. Nie mają w ogóle finezji i "lekkości". Przerzutka tylna wygląda pięknie, ale... no właśnie ciekawe czy pomyśleli o użytkownikach co mają dolny ciąg. Bo ja mając Felta z dolnym ciągiem nie widzę możliwości poprowadzenia pancerza w taki sposób aby ten nie zaginał się pod dużym kontem nie upośledzając działania przerzutki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Pod dużym kontem to może nie ale pod dużym kątem już tak Być może ten trzymak pancerza jest ruchomy albo będzie kilka wersji tej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi