maciek107 Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Witam! Jakiś czas temu zauważyłem, że moje koło rusza się na boki. Nie miałem czasu wcześniej zajrzeć, aż do dziś. Mam połamaną oś piasty, nie wiem czy mogę wymienić ten jeden element, czy muszę całą piastę. Na allegro znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/it...piasty_tyl.html moja część wygląda tak: Czy ta z aukcji będzie się nadawała jako zamiennik ? zauważyłem, że tam nie ma tulejki jak w mojej. Nie wiem też jak z łożyskiem, ponieważ jedna część została na osi (zdjęcie w/w) lecz mogę je zdjąć a nie wiem jak poprawnie założyć nowe ani skąd je wziąć ponieważ na allegro są jedynie "super lekkie" po 40-60 zł a ja zbyt nie dbam o wagę sprzętu i nie będę tyle na to przeznaczał. Rozważałem również zakup piasty: http://allegro.pl/it..._7_rzedowa.html lecz nie jestem pewien co do tego ponieważ nigdy nie przemieniałem tego elementu i nie wiem jak zdjąć ani założyć szprychy na piastę. Z tego co wyczytałem nie jest to zbyt łatwe. Myślałem, żeby oddać koło do serwisu, tylko nie wiem ile mogą sobie zażyczyć za naprawę (orientuje się ktoś?) Dziękuję za wszystkie wskazówki i porady. Pozdrawiam!
.PaVLo. Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Podejdź z kołem do serwisu i tam wymienią Ci oś na nową za parę zł, poza tym, nie trzeba zmieniać piasty, można kupić samą oś, ja ze swojej strony polecam kupić oś z szybkozamykaczem
maciek107 Napisano 26 Maja 2010 Autor Napisano 26 Maja 2010 ta oś była z szybkozamykaczem, czy orientuje się ktoś ile to może w serwisie kosztować ? Mam dość ograniczony budżet :/
skjaatel Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 A więc tak. Wszystko zależy od tego co stało się z piastą - jak napisałeś, jeździłeś trochę z "ruszającym się" kołem, więc miski, konusy mogą być do wymiany. Nie widzę śladów po uszczelkach, więc domyślam się, że to tania piasta. Ośka to ok 10-15zł, konusy 1-2 zł sztuka, wianki 2 lub 3. Serwis piasty nie powinien przekroczyć 20 zł (u mnie to 15 zł tył i 10 przód np.).
javman Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 ośke to byś dorwał z jakiejś aukcji po taniości, a konusy te co masz na tej pękniętej mogłbyś przełożyc aby kulki pracowały juz z wyrobionymi pod nie bieżniami... ja niedawno kupiłem za 20 zł wolnobieg razem z ośką na szybkozamykacz więc wystarczy dać ogłoszenie do działu kupię i coś się znajdzie ogolnie bys sobie pzrelozyl wszystkie sróbki bo oski sa zestandaryzowane mysle ze piasta bedzie ok, a ruszala sie bo oska byla pęknięta
Schwefel Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 To zacznij się przyzwyczajać do tego widoku, bo tak właśnie pękają ośki w piastach pod wolnobieg. Wymiana piasty i zamiana wolnobiegu na kasetę to jedyne rozsądne wyjście jeżeli chcesz mieć święty spokój. I jeszcze o samej ośce. Nigdy nie kupuj ośki drążonej pod szybkozamykacz, bo będziesz miał to samo. Żeby to działało to trzeba założyć pełną ośkę, najlepiej polskiej produkcji taką jak czasami można dostać w małych sklepikach rowerowych.
javman Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 pełna jak kupi tanią to mu sie wygnie.. ale racja.. drązone będa pękać.. zależy jak jezdzi, moze tylko raz mial pecha i "urwał" aha, wydaje mi sie ze ta oska to jest pęknięta nie od strony wolnobiegu tylko z lewej, bo dystans krótszy jest zazwyczaj po lewej.. pod wolnobieg jest ten dłuższy..
Schwefel Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Nie no pękła od strony wolnobiegu bo ta grubsza śruba jest od tej strony. Ale mniejsza z tym bo mi ośka pękała z obu stron (3x od wolnobiegu i 2x od przeciwnej).
.PaVLo. Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Drążona pod wolnobieg będzie mocniejsza, kiedyś łamałem kilka osi w sezonie (wiem, miałem za duży "pałer" w nogach), nawet hartowane, ale od czasu jak założyłem drążoną to awarie ustały. javman ośka na 100% jest pęknięta od strony wolnobiegu, popatrz na ten pierścień po lewej, gdzie byś go w wolnobieg wmontował ?
javman Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 a nie jest to poprostu ten taki jak by kapturek na kulki zeby brud sie nie dostawał?... tak czy siak jak juz wyzej koledzy napisali... oska moze pękać tak od strony prawej jak i lewej, sam niegdy nie "urwałem" ośki i tylko tak chcialem sie zapytac
maciek107 Napisano 27 Maja 2010 Autor Napisano 27 Maja 2010 Jest to 100 % od strony wolnobiegu, co do tego jak jeżdżę to zazwyczaj jako środek transportu ale także w las i trochę skaczę z niewielkich wysokości. Już miałem kilka takich przypadków kilka lat temu (jak mieszkałem z rodzicami) oddawałem do serwisu i tyle, wtedy to dopiero wyczynowa jazda była, ale w efekcie połamany obojczyk, 2 żebra i kość piszczelowa skruszona, tak pożegnałem się z tą adrenaliną... Lecz nadal mnie to kręci lecz już o wiele ostrożniej i z niższych wysokości. Ale się rozpisałem Dzięki za wszystkie odpowiedzi !
Servantez Napisano 27 Maja 2010 Napisano 27 Maja 2010 A oglądałeś w jakim stanie są bieżnie łożysk(tzn miski na kulki)?Jeżeli w miejscu,gdzie jest powierzchnia toczna jest choćby małe zagłębienie,możesz być pewien,że z drugiej strony miski są już pęknięcia .Pęknięta bieżnia eliminuje koło z użytkowania.Szkoda kasy na ośki,robociznę itp.,odłóż kasę i zainwestuj w piastę z kasetą,nawet siedmiorzędową. ...a bieżnia i ośka ZAWSZE pękną Ci od strony wolnobiegu.Czemu?Ponieważ na długim odcinku ośka jest narażona na obciążenia-od kulek ze stożkiem do mocowania w kole nie ma żadnego podparcia(łożyskowania,takiego jak w piastach z bębenkiem)siłą rzeczy coś musi strzelić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.