harlej Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Cześć. Wczoraj podczas jazdy naszło mnie takie pytanie, na które przypuszczam udzielicie mi odpowiedzi. A więc mam ten przedni amortyzator i niestety nie posiada on opcji blokowania skoku na kierownicy. Aczkolwiek ta niebieska 'dźwignia' do blokady umieszczona na goleni jest dość łatwa do dosięgnięcia podczas jazdy. Chciałbym wiedzieć, czy mogę blokować amortyzator podczas jazdy ? Jakiś czas temu w sklepie usłyszałem, że powinienem zatrzymać rower i zdjąć nacisk z kierownicy, aby zablokować skok. Stąd moje obawy, czy aby robiąc to podczas jazdy nie uszkodzę mechanizmu. Dodam jeszcze, iż ważę 89 kilo i podczas normalnej równej jazdy po poziomej nawierzchni amortyzator jest już wstępnie lekko wciśnięty, może z centymetr albo dwa. Wydaje mi się to prawidłowe, choć nie wiem też, czy nie powinienem zwiększyć oporu wstępnego tym pokrętłem po lewej stronie. Jak na razie ten opór mam ustawiony prawie na minimum (pokrętło odkręcone prawie maksymalnie w lewo). Z góry dzięki za wskazówki. Michał
Biniu Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Witam, bez informacji jaki to amortyzator nikt ci nie udzieli odpowiedzi.
Przeor Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Ja tam blokuję podczas jazdy, pierwsze słyszę, że nie wolno Też mam amorka z blokadą na goleni i na kierownicy nie potrzebuję, sięgam bez problemu do mojego liska, a na kierownicy już jest tłok wię dodatkowy wichajster tylko by zaognił sytuację. Kolego Biniu, przecież podał jakiego ma amorka, czytajmy uważnie
Biniu Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Faktycznie , przeoczyłem. XCM ma mechaniczna blokadę, i faktycznie można tylko gdy amor nie jest obciążony, czyli w czasie jazdy odpada - i to nie chodzi o to , ze jest to szkodliwe, ale po prostu nie da się. Lewe pokrętło to wg. mnie taki pic który nic nie daje, a wstępne ugięcie 1-2 cm jest ok. pozdrawiam
blair7 Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Cos sie mi wydaje ze XCM ktory ma blokade, posiada tlumik olejowy, wiec blokade bedzie mial hydrauliczna, wiec mozesz sobie go blokowac kiedy chcesz
Cycu85 Napisano 26 Maja 2010 Napisano 26 Maja 2010 Jeśli robią wersje z manetkami na kierownice, to przecież to się niczym nie różni, poza tym, że jest manetka. Chyba nie oczekują, że ktoś mając manetkę zatrzyma się, zejdzie z roweru i zwolni manetkę . Skąd oni takie pomysły biorą? A odnośnie ugiętego amorka podczas jazdy - tak jest poprawnie. Zwie się to SAG i powinien wynosić tak 10%-20%, nie wiem ile dokładnie, ale ma być .
Mod Team Puklus Napisano 26 Maja 2010 Mod Team Napisano 26 Maja 2010 Cos sie mi wydaje ze XCM ktory ma blokade, posiada tlumik olejowy, wiec blokade bedzie mial hydrauliczna, wiec mozesz sobie go blokowac kiedy chcesz XCM MLO - mechniczka blokada XCM HLO - hydrauliczna blokada.
harlej Napisano 26 Maja 2010 Autor Napisano 26 Maja 2010 Wow, wróciłem do domu po długim dniu i ciesze się z tylu odpowiedzi, które zdecydowanie rozwiały moje wątpliwości. Blokadę mam rzeczywiście hydrauliczną, tak więc z tego co tu przeczytałem, nie będzie problemu z użyciem w czasie jazdy. To jak najbardziej ułatwi poruszanie się po terenie bez zbędnych przystanków. Dzięki wszystkim za wkład i informacje
Brooce Napisano 29 Maja 2010 Napisano 29 Maja 2010 Pozwólcie że podepnę się do tematu, czy można uszkodzić tłumik poprzez skakanie (zazwyczaj płynnie, ale czasem coś nie wyjdzie) na maksymalnie włączonym tłumieniu kompresji? Amorek to powietrzny Rock Shox Argyle
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.