ANDERSCOOL Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Witam! posiadam rower Kross Hexagon v3. Na przedniej przekładni brakuje mi większego trybu. Chciałbym wymienić koronkę z 42 na 48 zębów. Czy są jakieś przeciwwskazania do tego? Czy przednia przerzutka obsłuży ten tryb? Czy będę musiał wymieniać/przedłużać łańcuch? Co muszę zrobić aby rozebrać korbę i zmienić tryb? Czy te zębatki mogą być założone do niego?: 1. http://allegro.pl/item1043770155_zebatka_shimano_biopace_sis_48_105mm_bcm.html 2. http://allegro.pl/item1038309576_zebatka_shimano_biopace_sis_48_wroclaw_szosa_blat.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzik91 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 A Twoja korba ma wymienne koronki ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 To zależy na ile otworów jest Twoja zębatka czy na 4 czy n 5, czy Twoja korba jest rozbieralna. Niewiadomo też czy nie będziesz musiał zmienić przedniej przerzutki. Regulacja przerzutki na 100% nieunikniona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzik91 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Twoja przerzutka przednia to pewnie Shimano TY10 ,a ona obsługuje 42 zęby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDERSCOOL Napisano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Nie wiem na ile jest otworów - korba to Shimano Altus. Racja - przerzutka przednia to Shimano TY10. Czyli już wiemy że przednia przerzutka do wymiany. Nie wiem jeszcze czy korba ma wymienialne zębatki - jeśli nie to i to do wymiany. Dziś zauważyłem że mam z tyłu wolnobieg shimano mf-tz21 w którym najmniejszy tryb ma aż 14 zębów. Stanowczo za dużo. Jeżdzę głównie po szosie i ważę 100 kg i taka opcja jest dla mnie zła. Często brakuje mi niższego biegu żeby się bardziej rozpędzać dlatego i zębatka będzie wymieniana na kasetę 8 rzędową (gdzie najmniejszy tryb ma 11 zębów). Z tego co wyczytałem na forum to będę musiał zmienić również koło (inne mocowanie ma kaseta a inne wolnobieg) i przerzutkę (shimano altus na 7 biegów a będzie potrzeba na 8). Będę chciał również kupić koło z taką piastą do której będzie możliwy montaż mechanizm szybkozdejmujący w razie konieczności wymiany dętki w trasie bo daleko jeżdzę. Jaka kasetę, koło, piastę, przerzutki i korbę (48 zębów największy tryb) polecacie do tego roweru żeby były dobre ale zarazem nie jakieś tam drogie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 koła zmieniać nie musisz, tylko piastę i kasetę, łańcuch, przerzutki i korbę. No i manetki . Możliwe, że szprychy również, ale może uda się przepleść na tych. Piasty mogą być deore/alivio. Kasetę alivio 11-28, łańcuch wipperman 800/804/808. Reszta szpeju też alivio i będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 jak to nie wiesz czy jest rozbieralna i na ile śrub montowana. Przecież wystarczy tylko podejść do roweru i widać. To jest skręcane na śruby imbusowe. Nie pamiętam dokładnie ale chyba 5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDERSCOOL Napisano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Poproszę o komentarz czy dobrze wybrałem: 1 piasta tył: http://allegro.pl/item1049215363_piasta_tyl_shimano_acera_alivio_rm60_nowa_8_9.html 2. kaseta: http://allegro.pl/item1017602119_nowa_kaseta_alivio_cs_hg50_8_rzedowa_hit.html 3. łańcuch http://allegro.pl/item1053423432_nowy_lancuch_wippermann_connex_808_super.html 4. przerzutka przód http://allegro.pl/item1040629741_przerzutka_przod_shimano_alivio_fd_m411_downswing.html 5. przerzutka tył http://allegro.pl/item1043513010_przerzutka_tyl_shimano_alivio_czarna_rd_m410.html 6. korba http://allegro.pl/item1042354426_korba_shimano_alivio_fc_m411_48_38_28t_super.html 7. manetki http://allegro.pl/item1038806058_klamko_manteki_shimano_alivio_st_m410_8_rzed_fv_s.html całość sprzętu to około 500 zł plus robota w serwisie około 200 zł razem 700 zł. minus oczywiście to co uda mi się sprzedać z v3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Osobiście piastę wziąłbym Deore, łańcuch wippermann 800 (sam na takim jeżdzę) http://allegro.pl/item1053252483_lancuch_wippermann_connex_800_stalowy.html , sprawdziłbym czy długośc obecnego suportu będzie pasowała do korby, jeżeli nie to wybrałbym korbę Shimano FC-M442 i do tego suport z mocowaniem octalink. 200zł nie powinienneś zostawic w serwisie, za dużo liczysz (ale wiadomo lepie maks kwote niż za mało). Policz ile szprych ma obecne koło, bo z tego co widzę chcesz obręcz zostawić tą co masz. Hexagon`a V3 z którego roku masz i na jakich obręczach? ------- Deore ciężko znaleźć w dobrej cenie, dlatego jak już to http://allegro.pl/item1044219230_shimano_deore_lx_fh_m580_piasta_tyl_32h_374g_nowa.html z tym czy warto do takiego osprzętu , alivio/acera może być tutaj dobrym wyjściem jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDERSCOOL Napisano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Taki mam http://allegro.pl/item1038764800_kross_hexagon_v3_dobry_sportowy_rower_lublin.html Tak myślę czy lepiej nie kupić nowego koła z piastą już założoną niż bawić się w przeplatywanie szprych a 'stare' koło sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzik91 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 ewentualnie możesz zakupić... http://allegro.pl/item1054650520_przerzutka_przod_shimano_alivio_fd_m412_fd_m413.html http://allegro.pl/item1048682916_korba_shimano_alivio_fc_m411_48_38_28_ramiona_175.html http://www.probikes.pl/index.php?item=850 ...Wolnobieg również z 11 zębami podobnie jak w przypadku kaset. Sam założyłem sobie taki wolnobieg w starym rowerze , ponieważ tak jak i Ty zależało mi na 11T No i oczywiście koszta idą w dół ...bo części wyniosą Cię do 300zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 Taki mam http://allegro.pl/item1038764800_kross_hexagon_v3_dobry_sportowy_rower_lublin.html Tak myślę czy lepiej nie kupić nowego koła z piastą już założoną niż bawić się w przeplatywanie szprych a 'stare' koło sprzedać Właśnie bardziej stawiałbym na nowe koło tylne - ale to koszt 110-150zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ANDERSCOOL Napisano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Jeszcze mam jedno pytanko: posiadam drugi rower z zębatką 6 rzędową ale za to z mniejszym najmniejszym trybem i kołem o tych samych calach. Czy jakbym przełożył (tymczasowo) te koło do krossa to czy dałoby rade jakoś zsynchronizować 7 biegową przerzutkę do kasety 6 rzędowej? Np żeby od 2 do 7 biegu wchodziły od 1 do 6 trybu a 1 żeby unikać bo łańcuch wyskoczy poza tryby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Jeszcze mam jedno pytanko: posiadam drugi rower z zębatką 6 rzędową ale za to z mniejszym najmniejszym trybem i kołem o tych samych calach. Czy jakbym przełożył (tymczasowo) te koło do krossa to czy dałoby rade jakoś zsynchronizować 7 biegową przerzutkę do kasety 6 rzędowej? Np żeby od 2 do 7 biegu wchodziły od 1 do 6 trybu a 1 żeby unikać bo łańcuch wyskoczy poza tryby? na pewno się da, kwestia regulacji tylnej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cycu85 Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Nie ma problemu, może być problem z inaczej rozciągniętym łańcuchem i inaczej zużytym wolnobiegiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.