Skocz do zawartości

[rower] Kands Poler


desain

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar kupić rower tylko że moje fundusze ograniczają się do 600 zł. http://allegro.pl/item1020837901_rower_gorski_kands_poler_26_aluminiowy_shimano.html Ten chodzi mi po głowie. Od razu zaznaczam, że rowerek będzie wykorzystywany tylko rekreacyjnie na drobne dojazdy do pracy i takie tam. Czy taki rower zdałby egzamin jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nie rozumiem, jak ktoś może polecić używany rower, w rowerze jest wiele części koła klocki hamulcowe, łańcuch zębatki korba, które podczas jazdy się wycierają, kup coś używanego i przygotuj się na wydatek około 200zł żeby na rowerze pojeżdzć, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na 5 letnim markowym (zadbanym) rowerze pojeździsz 5 razy dłużej, i 10 razy bardziej komfortowo niż na tych szmirach które są robione na wysoki tandetny połysk, a potem nawet naprawić tego się nie da.

 

Polecajcie Kandys będzie mniej tłoczno na ścieżkach.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadbany rower to nie jeżdzony rower czyli nowy :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash: no ewentualnie kradziony jeśli chciałbyś na takim jeżdzić,

napisz mi dlaczego roweru miałoby się nie dać naprawić jeśli ma markowe podzespoły?? chyba, że wedlug ciebie akurat roweru kands nie da się tylko naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HMMM biker123 nie masz racji zaraz to udowodnię.

Rozumiem Ciebie.

Wolisz rower nowy. Chcesz by spełniał Twoje niezbyt wygórowane oczekiwania.

Tu jest pewna pułapka na łatwowiernych niczego niespodziewających się klientów marketów i superokazji z alledrogo. :teehee:

Przeczytaj sobie najpierw ten temat Warto, by potem nie żałować.

napisałeś

Witam mam zamiar kupić rower tylko że moje fundusze ograniczają się do 600 zł. .......

Fundusze dość mizerne i tu masz dwa wyjścia albo zwiększyć fundusz albo celować w coś używanego. Tu stan roweru będzie loterią.

Niestety za 600 zł funkiel nówka, HMMM będzie to makrokesz.

Od razu zaznaczam, że rowerek będzie wykorzystywany tylko rekreacyjnie na drobne dojazdy do pracy i takie tam. Czy taki rower zdałby egzamin jak myślicie ?

Rower ATB właśnie jakiś hexagon czy merida z seri K-coś-tam będzie OK

 

Teraz co w tym wybranym przez Ciebie ROWERZE GÓRSKIM KANDS POLER 26 ALUMINIOWY SHIMANO!!

Co jest nie tak

 

DANE TECHNICZNE:

RAMA - ALUMINIOWA RAMA STOP 6061 ۞├─► Tu się za dużo nie czepiam. W rowerze ATB nie będzie aż tak katowana, ważne by miała odpowiednią geometrię - zaraz tu mnie będą odsądzać od czci i wiary bo RAMA JEST NAJWAŻNIEJSZA. Mają rację, ale ta rama jest najmniejszym problemem tego roweru. Dodam jeszcze główka na cal. Nie ma już sensownych amortyzatorów na cal => nierozwojowe

ROZMIAR 20 CALI ۞├─► dobra dla ludzi o wzroście 180-190cm rozmiar ramy dobiera sie do wzrostu bikera.

WIDELEC AMORTYZOWANY ۞├─► Link do zdjęcia Zdecydowanie bardziej działąjący byłby sztywny widelec - bo robi, a ten tu to nie dość, że stalowa kotwica, to jeszcze ma tylko sprężynę zero tłumienia. Nawet Zoom do niego się nie przyznaje :wallbash: będzie to pierwsza rzecz, która odbierze Ci radość rowerowania i do tego będzie generatorem problemów.

HAMULCE PRZÓD I TYŁ V-BRAKE ALHONGA ۞├─► tu się nie czepiam. Budżetowe V-brake, jedynie klocki z czasem można zmienić na coś sensownego.

KLAMKI HAMULCA KLAMKOMANETKI SHIMANO TURNEY ۞├─► są to Hmm do samych klamek nie mam większych zastrzeżeń. Natomiast manetki przeczą ergonomii. Tragedii nie ma. Najniższa i najtańsza grupa szitmano jest dedykowana w zasadzie do rowerów makrokeszowyh

OBRĘCZE aluminiowe dwukomorowe wzmacniane KANDS MAXX. ۞├─► Nie znam nie wypowiem się. mogą być dobre albo tragiczne jak w trexxtarze też niby wzmacniane :confused:

PIASTY aluminiowe JOYTECH ۞├─► <_< szału nie ma ot zwykłe na kulkach i konusach

OPONY DURO 26x1,95 ۞├─► Ujdą

SIODŁO Selle comfort ۞├─► Selle po własku znaczy siodło więc .....

SZTYCA stalowa, MOSTEK stalowy, KIEROWNICA stalowa ۞├─► ciężkie :wallbash::confused: i do tego ma taką cechę gdy jest źle wykonane,że się wygina

KORBA stalowa ۞├─► generator problemów,

KASETA SHIMANO TZ21 ۞├─► Po pierwsze nie kaseta a wolnobieg. po drugie DEDYKOWANA DO ROWERÓW DZIECIĘCYCH więc sam sobie odpowiedz jaka będzie wytrzymałość

PRZERZUTKI: 21 przerzutek ۞├─► opisał tylko dzwie przednią i tylną a gdzie ma schowane pozostałe 19 :icon_lol::mellow:

PRZÓD SHIMANO TY21 ۞├─► ujdzie

TYŁ SHIMANO TURNEY ۞├─► To jest coś czego nie rozumiem w polityce shimano działającą ale wyglądającą tandetnie TY-18/TY-21 zastąpili serią TURNEY wygląda ale działa dobrze krótko dopóki nie załapie luzów. :unsure:

MANETKI SHIMANO TURNEY ۞├─► Manetki przeczą ergonomii. już pisałem

SUPORT wkład na łożyskach stożkowych ۞├─► :wallbash: Zagadka :wallbash: Nie wiadomo co to :wallbash:

PEDAŁA PLASTIK ۞├─► po polsku pedały a nie pedała. Z tworzywa, szybko się zużywają i łatwo wymienić.

WAGA 14 kg całość ۞├─► nie wierzę :whistling: na moje oko 16-17 kg, bo osprzęt stalowy i rama w rozmiarze 20

 

DODATKOWE CECHY: ۞├─► :P cokolwiek by to było marketingowo wygląda dobrze

- odblaski ۞├─► by miało co odpaść :teehee:

- nóżka ۞├─► by mmiało się co terepać i wq.... :wallbash:

 

napisz mi dlaczego roweru miałoby się nie dać naprawić jeśli ma markowe podzespoły?? chyba, że wedlug ciebie akurat roweru kands nie da się tylko naprawić

Teraz z pozycji serwisanta.

człowiek który przychodzi do serwisu z tanim rowerem liczy, że naprawa nie będzie droga. Tani rower =>tanie części.

Niestety ale tak nie jest. :whistling: W tym przypadku albo tylna przerzutka alno widelec amortyzowany pójdzie na pierwszy ogień. Jeśli widelec, to wchodzi w grę, aby było dobrze, wymiana na sztywny bo główka ramy na cal. Tu nie każdy klient chce się na to zgodzić. "No przecież był amortyzator". Hmmm a jesli cos co ma ręce i nogi na cal to cena nie do zaakceptowania. Sam amortyzator powiedzmy 200 stówki + jakieś 50 za wymianę. Czasem przy okazji trzeba i stery wymienić.

Jeśli tylna przerzutka, to sama przerzutka grosze jakieś 50 zł ale do tego na 90% trzeba dać nowe linki a czasem i pancerze. Do tego dochodzi regulacja.

Wymiana korby, często wiąże się z wymiana wkładu suportu. Korba sensowna zaczyna cenami od stówki + do tego suporcik za 40 złociszy. Do tego koszt pracy serwisanta.

Dlaczego nie wymienić na coś takiego co było. :whistling: Bo to się nie opłaca. Bo żywotność tego jest niska. Dlatego w serwisie jest tabliczka. Nie naprawiamy rowerów z marketów.

Niech naprawia tam gdzie kupił. W Twoim przypadku. Kupiłeś w internecie - naprawiaj w internecie :P

Rzadko się zdarza by rower trafiał do serwisu tylko z jedną bolączką. :confused:

Pomyśl kupiłeś rower za 600 i nagle musisz wydać blisko 50% ceny bo ci amortyzator się popsuł. Akurat ten jest nienaprawialny i nierozbieralny. Sztućce dobrych producentów są rozbieralne i serwisowalne. Więc nawet jak Ci RST czy SR-Suntour się popsuje jest szansa go tanio naprawić.

 

Na sam koniec dodam :wallbash:

Jeśli kupisz ten rower i będziesz robił na nim rocznie tyle km co ja potrafię tygodniowo to posłuży Ci nawet kilka lat. :icon_lol::laugh::woot:

I tu dochodzimy do rowerów używanych.

Ludzie, którzy posiadają naprawdę super maszyny a robią na nich powiedzmy 200-500 km rocznie. Są tacy naprawdę. Mój kupmel ma Santę blura i tyle mniej więcej na nim robi. Żadnych maratonów czy innej ekstremy. Jak rower osiągnie wiek idzie na sprzedaż.

Po 5-10 latach rower ma przebieg 2000 - 5000 km

Dla dobrego markowego sprzętu taki przebieg to pryszcz. Można powiedzieć sprzęt się dotarł. Być może w takim rowerze będziesz musiał wymienić to i owo, jak elementy eksploatacyjne, takie jak: łańcuch+kaseta lub klocki hamulcowe. Bądź pewny,że posłuży Ci on dłużej niż niejeden makrokesz.

 

Używanki na które możesz zwrócić uwagę.

Merida Kalahari 550

Giant Terago

Rockrider 5,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często w rowerach tego typu jeden piwot jest krótszy (za cholerę nie wiem czemu :D ). V-br firmowe mają słabe sprężyny i śrubki regulacyjne na plastikowych gwintach - szybka potrzeba wymiany. I nagle okazuje się, że nic nie da się tam przykręcić, a piwoty są na stałe w ramie. Taka ciekawostka serwisowa.

 

Ps. Nieraz piwot jest grubszy, ale to mniejszy problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo istnieje coś takiego jak ewolucja.

Makrokesze też ewoluują. :rolleyes: przez kilka ostatnich lat zauważyłem pewną dość pozytywną tendencję.

coraz mniej badziewnych komponentów w tych rowerach. Owszem zdarzają się "perełki", które to nawet z wyjazdem ze sklepu maja problem.

KANDS POLER 26 ALUMINIOWY na SHIMANO!! :teehee: będzie dobrym przykładem jak wygląda obecny rower z pogranicza makrokesza

Na czym producenci oszukują. Na drobiazgach, których to przeciętny klient nie zauważy.

Zauważy wielki napis SHIMANO. Jako, że ceny najtańszych przerzutek szitmano są tak niskie, że można je wpakować do tanich rowerów.

Z napędu firmowego jest bardzo często jedynie tylna przerzutka czasem przednia i wolnobieg.

Napis Shimano na tylnej przerzutce nobilituje a to, że to taki sam badziew jak Gilong czy Soleus to zupełnie inna inszość.

Jest coś czego nie rozumiem w polityce shimano działającą ale wyglądającą tandetnie TY-18/TY-21 zastąpili serią TOURNEY wygląda lepiej ale działa dobrze krótko, dopóki nie załapie luzów a luz łapie błyskawicznie.

W makrokeszach kaseta nie występuje jedynie wolnobieg. Jest to tańsze, prostsze i gorsze rozwiązanie niż kaseta.

Wadą jest rozkład sił w osi piasty. Wpływa znacznie na żywotność tylnego koła i zakres przełożeń najczęściej najmniejsza zębatka ma 13-14 zębów w kasecie zaczyna się od 11

Rower marketowy czy superrakieta z allegro mają często stalowe korby no name. blaty są nitowane a sama korba dość wiotka.

Suport na kwadrat. XTR, Durace, czy campa record też kiedyś były na kwadrat, ale no właśnie aby kwadrat był dobry musi być dokładnie ODKUTY. Czy w tanim rowerze ta odkuwka będzie dobrej jakości? Wątpię.

 

Następna część na której oszczędzają to widelec. Całe szczęście gdy to jest rzeczywista oszczędność i widelec jest sztywny. No ale cały bajer pryska sztywniak jest :down::027: musi być amortyzator. :yes::woot: amortyzatory są :):wallbash: w tanim rowerze będzie atrapa, która to będzie nawet czasem sprawiała wrażenie działania. W sumie co to za problem pospawać kilka stalowych rurek i wsadzić tam sprężynki. Działa! W markecie można oprzeć się na kierze i pouginać, jest gitara. DZIAŁA. Ale to tylko pozór. Takie coś jest właśnie w rowerze KANDS POLER Aby działało musi byś tłumienie tu czegoś takiego nie ma bo tłumienie kosztuje a go nie widać.

No i rzecz najważniejsza RAMA. Tu największe krzaki się pojawiają. Rama to najważniejszy element roweru on decyduje o jego charakterze. Niektóre mogą mieć duszę. Ramy nieudane lub o dziwnej geometrii są właśnie oddawane marketom po cenie bliskiej złomu i te markety na nich montują wynalazki rowero-podobne. to jeden scenariusz. Drugi zamawiają produkcję ram z zaznaczeniem TANIO no i tu pojawia się cała masa niedoróbek jak Pivoty wspawane na stałe, za płytkie haki krzywe mufy. czy inne niedoróbki.

Kands POLER ma ramę z główką na cal.Nierozwojową. Powoduje to że nie można zamontować w nim przyzwoitego amortyzatora gdyż te maja rurę sterowa 1,1/8 cala :D

Co na plus tego Kands`a: nie ma tarczowych brzęko-spowalniaczy. i nie ma amortyzowanego tyłu :rolleyes:

jest coś takiego jak http://www.allegro.pl/item1073153789_profesjonal_mtb_na_alivio_sr_suntour_sprawdz_go.html

też Kands i tylko dwie stówy droższy o tym już można pomyśleć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...