Skocz do zawartości

[11440g] Giant Terrago 1


Specjal

Rekomendowane odpowiedzi

Po blisko rocznym okresie odchudzania i tuningowania prezentuję mój sprzęt:

 

Bar Ends: (Rogi): Accent Arrow, białe (117g), zamiennie z Smica, białe (62g)

Bar Plugs: (Korki do kierownicy): Giant (4g)

Bottle Cage: (Koszyk na bidon): Elite Custom Race (42g)

Brake (Front): (Hamulec przedni): Avid Elixir CR, białe (297g)

Brake (Rear): (Hamulec tylny): AVid Elixir CR, białe (308g)

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe)-------

Cables: (Pancerze i linki): Jagwire (???)

Cassette: (Kaseta): Shimano XT CS-M770 11-32T (268g)

Chain: (łanńuch): Shimano HG-73 (283g)

Crankset: (Korby): Shimano FH-M521 (1034g razem z suportem)

Derlr (Front): (Przerzutka przednia): Shimano XT FD-M771 Down Swing (160g)

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna): Shimano XT Shadow RD-M772-SGS (225g)

Fork: (Widelec): Fox 32 F100 RLC Fit 2010, biały (1444g przed przycięciem)

Rear Shock: (Damper): -------

Frame: (Rama): Giant Terrago 2009 (pomiędzy 1800 a 1850g)

Grips: (Gripy): Giant XC Lock on, czerwone nakładki (91g - przycięte)

Handlebar: (Kierownica): Giant A3, 31.8x630mm (???)

Handlebar Tape: (Owijka): ------

Headset: (Stery): ???

Pedals: (Pedały): Exustar E-PM25 (275g)

Rotors: (Tarcze): Giant MPH 160mm (248g)

Seat: (Siodło): Selle Italia SLR XC Gel Flow, biało-czarne (180g)

Seatpost: (Sztyca): Giant A3, 30,9x350mm (322g)

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy): Mortop QR SPC274, 34.9mm, czerwony (20g)

Shifters: (Manetki): Shimano XT SL-M770 (288g)

Skewers: (Zaciski koł): A2Z QR Cr-Mo, czerwone (106g para)

Spacers: (Podkładki pod mostek): A2Z 1-1/8", 3x5mm, 1x10mm, 1x3mm, czerwone (22g)

Starnut: (Gwiazdka): Fox (16g)

Stem: (Mostek): Giant A3, 31.8, 110mm (166g)

Tire (Front): (Opona przednia): Kenda Karma (470g)

Tire (Rear): (Opona tylna): Kenda Karma (468g)

Top Cap: (Top cap): Giant (9g)

Tubes: (Dętki): Noname (388g)

Wheel Front: (Koło przednie): (850g)

-Hub: (Piasta): A2Z XCF, oś 9mm, czerwona (119g)

-Rim: (Obręcz): Alex DP-17 (470g)

-Spokes: (Szprychy): ???

-Nipples: (Nyple): Mosiężne (???)

-Rim tape: (Opaska): ???

Wheel Rear: (Koło tylne): (965g)

-Hub: (Piasta): A2Z XCR, czerwona (231g)

-Rim: (Obręcz): Alex DP-17 (470g)

-Spokes: (Szprychy): ???

-Nipples: (Nyple): Mosiężne (???)

-Rim tape: (Opaska): ???

Misc : (Inne):

- Śrubki alu czerwone na nocowanie bidonu x 4 (1,5gx4=6g)

- Śrubki alu czerwone do korb z kominami x 4 (1,8gx4=7,2g)

- Lampka oświetleniowa tylna (opcjonalnie) (29g)

 

Waga całkowita: 11440 g (ważone na wadze o dokładności do 40g)

 

Wagi podkreślone oznaczają, że ważyłem te części osobiście.

 

Wiem że kilka rzeczy ciąży, ale rower jest cały czas w fazie rozwojowej. W tym roku do wymiany polecą jeszcze pewnie stery i byc może korba na xt albo xtr (zobaczę jak z kasą będzie). Na niektórych rzeczach specjalnie nie chcę schodzic z wagi kosztem wygody. Mam tu na myśli gripy (piankowych po prostu nie lubię a obecne gripy bardzo ładnie się prezentują). Rogi używane przeze mnie na co dzień (Accenty) też przyciężkie, ale są dla mnie najwygodniejsze. Rogi Smica używam tylko na zawody. Najpewniej wymienię też tarcze na lżejsze, tylko tu nie wiem na co się zdecydowac, żeby współgrały z Elixirami :)

Sztycy też specjalnie nie wymieniam, gdyż w przyszłym sezonie na 80% będe zmieniał ramę i nie wiem jeszcze dokładnie jaka będzie, więc nie ma co wymieniac tej sztycy.

Dętki mam najtańsze za 9 zł. Wcześniej używałem Schwalbe xx-light i w krótkim czasie załatwiłem 4 pod rząd (a ciężki wcale nie jestem) i zrezygnowałem z superlekkich dętek. Na obecnych jeżdżę już od dłuższego czasu i nie ma żadnych problemów na korzeniach a i nawet szkło się trafiało :)

Docelowo chcę zejśc z wagą poniżej 11 kg, tak więc bez szaleństw. Wiem, że dla wielu liczy się waga i tylko waga. Ja jestem w stanie w niektórych przypadkach pójśc na kompromis w relacji waga a odczucia estetyczne. Dla mnie jest ważne żeby rower sprawiał miłe dla oka zestawienie kolorów i wizualnie wyglądał naprawdę dobrze. Co kto lubi po prostu...

 

Zdjęcia wstawię trochę później, jak będę miał czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Masz może porównanie tego Foxa do wersji poprzedniej? Ciekaw jestem jak sprawuje się ten nowy tłumik bo waga jest przyjemna.

Co do roweru to zastanawia mnie czy kupowałeś gotowe koła czy może sam składałeś? Dosyć zabawnie wygląda połączenie takich lekkich piast z przyciężkimi obręczami, szprychami i nyplami(chyba ze są to competitiona a opaski to jakieś kloce po 30g). Co do odchudzania to tak jak pisałeś na korbie zyskasz sporo. Do tego mógłbyś spróbować dętki w wadze 130g, zawsze to jakiś kompromis a przynajmniej jakieś 130g mniej na kołach. No i te obręcze z nyplami mogłyby dać od 250 do 350g zysku na komplecie. Kierownica gięta? Jeśli tak to odchudzenie kokpitu to już większy wydatek. Czekamy na fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może porównanie tego Foxa do wersji poprzedniej? Ciekaw jestem jak sprawuje się ten nowy tłumik bo waga jest przyjemna.

 

Niestety nie mam porównania, to mój pierwszy Fox. W porównaniu do wcześniejszego amorka ten jest super.

 

Co do roweru to zastanawia mnie czy kupowałeś gotowe koła czy może sam składałeś?

 

Zmieniłem tylko piasty. Koła może będę kupował gotowe od Mavica coś pewnie, ale to dalsza perspektywa.

 

Do tego mógłbyś spróbować dętki w wadze 130g

 

Ostatnio założyłem dętkę 155g i już na pierwszej jeździe złapałem kapcia. Coś mam pecha. Póki trzymaja mi te dętki co mam, to będę jeździł. Jak się rozwalą, to wtedy może spróbuję coś w granicach 130-140g.

 

Kilka fotek:

 

FOTKA #1

FOTKA #2

FOTKA #3

FOTKA #4

FOTKA #5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...