Skocz do zawartości

[przerzutki, manetki] Problem z regulacją (?)


hehe12

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem nie wiem czy z przerzutkami czy stare manetki są słabe czy coś źle zrobiłem.

 

Zamontowałem nową przerzutkę tył Alivio M410, wyregulowałem na najmniejszej zębatce, przykręciłem linkę tak żeby za mocno nie było, troche dopieściłem linkę śrubą (tą na pancerzu) i było ok. I potem regulacja na największej zębatce. Tylko problem w tym że bardzo ciężko chodzą manetki, linka jest mocno naciągnięta i muszę użyć większej siły żeby na manetce wbić z 2 na 1. Troche poluzowałem śrubę (na pancerzu) tak żeby linka była trochę luźniejsza przy zmianie z 2 na 1 i żeby nie była też za luźna (żeby bez problemu można było zmienić z najmniejszej zębatki na tą wyższą (z 6 na 5). Wcześniej chyba tak nie było, chyba że było a nie pamiętam :) . W każdym bądź razie zmienić manetką na największą zębatkę się da tylko ciężko troche. W czym problem?

 

I to samo ze starą przerzutką przednią po wymianie linki. Wyregulowałem na najmniejszej zębatce, dokręciłem linkę tak żeby nie było ani za mocno ani za luźno. No i jest problem ze zmianą na największą zębatke. Znowu ciężko idzie. Manetka w tym przypadku jest nieindeksowana, muszę ją dosyć mocno pchnąć i przytrzymać. Wyregulowałem ją tak żeby między prowadnikiem a zębatką z zewnętrznej strony było mniej miejsca - chodzi o to że łańcuch lubiał mi spadać i ustawiłem tak że łańcuch ani na najmniejszej ani na największej zębatce nie jest idealnie na środku prowadnika lecz tak żeby tylko nie tarł. A może to tak ma być z tymi przerzutkami/manetkami?

 

I jeszcze pytanie - do nieindeksowanej przerzutki przód można stosować indeksowaną manetkę? Jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak indeksowana przerzutka :). Jasne, że można.

 

Sprawdź śrubę High (H) na przerzutce tylnej (na przedniej też) czy nie jest za daleko wkręcona i blokuje Ci wrzucanie na skrajne przełożenie. Może to być Low (L), nigdy nie pamiętam, która jest która :D. Poluzuj obydwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zwiększ masę.

 

Po drugie wymień linki pancerze.

 

Po trzecie zaciskanie linki przerzutki przedniej przeprowadzaj, gdy ta będzie nad największą zębatką - nigdy na odwrót.

 

Po czwarte nie ma czegoś takiego jak indeksowana przerzutka.

 

Po piąte na BF jest tutorial mojego autorstwa jak sobie poradzić z opornymi przerzutkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...